Toyota Šanhajas starptautiskajā autoizstādē prezentējusi drīzumā gaidāmā modeļa Toyota bZ4X konceptuālo versiju, piedāvājot ieskaitu par pirmo nulles emisijas baterijas elektromobiļu (BEV) saimes pārstāvi.
Toyota bZX4 Concept ir vidēja izmēra SUV ar visu riteņu piedziņu un neatņemama daļa no Toyota transformācijas, tai no tradicionāla autoražotāja kļūstot par kompāniju, kas nodrošinās labāku mobilitāti visiem.
Reklāma
“bZ” ir “beyond Zero” akronīms un apliecina Toyota apņemšanos panākt ne tikai nulles emisiju un oglekļa neitralitāti, bet iet vēl tālāk un nodrošināt jaunus ieguvumus videi, indivīdiem un sabiedrībai kopumā.
Jauno Toyota bZ4X Concept izstrādājusi Toyota Motor Corporation (Toyota) partnerībā ar Subaru Corporation (Subaru), izmantojot katra uzņēmuma specifiskās prasmes un pieredzi. Sērijveida versijas tirdzniecību paredzēts uzsākt 2022. gada vidū.
Iepazīstinām ar Toyota bZ4X Concept
Toyota bZ4X Concept ir vairāk nekā vienkārši transporta līdzeklis; tas kalpo kā komfortabla telpa, kurā cilvēki var kopā izbaudīt laiku, esot ceļojumā.
Galvenais inženieris Kodži Tojošima: “Mūsu mērķa klients ir cilvēks, kurš lielu nozīmi piešķir laikam, ko pavada kopā ar ģimeni un draugiem. Kad viņi vēlas izbaudīt kopābūšanu, Toyota bZ4X Concept var kalpot par telpu.”
Eksterjera dizains apvieno dinamismu ar praktiskumu
Toyota bZ4X Concept eksterjera dizains demonstrē gaidas, ko autobraucēji saista ar elektroauto vadīšanas pieredzi, nepieļaujot kompromisus. Tā veidols apvieno dinamismu un praktiskumu: tam ir SUV raksturīga augstā sēdpozīcija, un vienlaikus auto izskatās pieplacis ceļam. Virsbūves dizains piedāvā jutekliski formētas virsmas, kas apvienotas ar precīzu un augstajām tehnoloģijām raksturīgu stilu.
Automobiļa priekšpuse – daļa, pēc kuras momentā atpazīst jebkuru auto – ir atbrīvota no tradicionālā dekoratīvā režģa , vietu dodot vietu sensoriem, lukturiem un aerodinamiskajiem elementiem izteiksmīgā “āmurgalvas haizivs” formā, automobilim piešķirot jaunu stilu.
Ietilpīgs salons un “braukšanas modulis”
Toyota bZ4X Concept ir būvēts uz jaunās e-TNGA modulārās platformas, kas izstrādāta speciāli elektromobiļiem. Gara riteņu bāze apvienojumā ar īsām pārkarēm ļāvusi radīt izteikti ietilpīgu un plašu salonu. Piemēram, vieta aizmugurējo pasažieru kājām ir līdzvērtīga telpai lielā D segmenta sedanā.
Priekšā kabīne ir veidota ap “braukšanas moduli”, kas autovadītājam rada tiešas saiknes sajūtu ar ceļu un svarīgāko informāciju. Zemu novietotais instrumentu panelis paver panorāmas skatu un pastiprina plašas telpas sajūtu. Vadības elementi ir sagrupēti ap centrālo konsoli un veidoti tā, lai tos būtu viegli atpazīt un izmantot. Autovadītāja digitālais mērinstrumentu panelis ir novietots virs stūresrata, tālab informācijas lasīšanai nepieciešama vien minimāla acu kustība.
Baterijas pārvaldība kā atslēga uz optimizētu sniedzamību
Automobiļa izstrādē ir izmantoti tie ieguvumi, ko devusi Toyota līderība transportlīdzekļu elektrificēšanā vairāk nekā 20 gadu garumā, kā arī paveiktais šo zīmolu raksturojošajā kvalitātē, izturībā un uzticamībā. Tas ir nodrošinājis, ka elektriskā piedziņa – motors, vadības bloks un baterijas pārvaldības sistēma – sniedz klasē vadošo efektivitāti un ļoti konkurētspējīgu nobraukuma rezervi.
Automobiļa ekoloģisko ievirzi vēl vairāk uzsver iebūvētā saules enerģijas uzlādes sistēma, kas var palielināt nobraucamo attālumu. Pateicoties Toyota plašajai pieredzei akumulatoru tehnoloģijas izstrādē tās hibrīda un uzlādējamā hibrīda elektrisko modeļu vajadzībām, lielāka un jaudīgāka baterija, kas nepieciešama Toyota bZ4X Concept, ir konstruēta tā, lai nodrošinātu stabilu un uzticamu veiktspēju, saglabājot automobiļa sniedzamību pat aukstā klimatā.
Patiess SUV ar pārliecinošām pilnpiedziņas spējām
Pilnpiedziņas sistēma, ko nodrošina elektromotori uz priekšējās un aizmugurējās riteņu ass, ir izstrādāta kopā ar Subaru. Toyota un Subaru bagātais mantojums un ievērojamā kompetence tika apvienota, lai automobili apveltītu ar pārliecinošām pilnpiedziņas spējām, Toyota bZ4X Concept tā segmentā izceļot jo īpaši. Šī sistēma Toyota bZ4X Concept sniedz ne tikai īstenas bezceļu braukšanas spējas, bet arī papildu drošību un sirdsmieru visos ceļa apstākļos.
Progresīva steer-by-wire elektroniskā stūres sistēma
Toyota bZ4X Concept, nonākot sērijveida ražošanā, būs pieejams ar pasaulē pirmo iejūga tipa stūres un elektroniskās stūres sistēmas (steer-by-wire) kombināciju. Šī tehnoloģija sniedz autovadītājam lielāku kontroli, vienlaikus novēršot nelīdzena ceļa un bremzēšanas spēku ietekmi, tādējādi nodrošinot precīzāku reakciju atbilstoši automobiļa braukšanas ātrumam un stūres pagriešanas leņķim. Elektroniskā stūres sistēma arīdzan ļāvusi atteikties no tradicionālā apaļā stūresrata, aizstājot to ar unikālu iejūga formas stūri, kas ļauj vadītājam, stūrējot līkumā, nepārlikt rokas, kā arī vairo braukšanas prieku.
Toyota bZ – dziļāka nozīme jaunajai Toyota elektromobiļu saimei
Toyota bZ4X Concept ir pirmais modelis ar Toyota jauno bZ – beyond Zero – nosaukuma veidošanas principu. Līdz 2025. gadam Toyota plāno ieviest 15 baterijas elektromobiļus, to skaitā septiņus Toyota bZ modeļus.
Šī jaunā baterijas elektromobiļu saime ļaus cilvēkiem bez kādām neērtībām pāriet no pašreizējiem transportlīdzekļiem un iegūt visas tās priekšrocības, ko sniedz simtprocentīgi elektrisks automobilis. Tas ir panākts ar izstrādi, kuras uzmanības centrā ir cilvēks, un, nodrošinot mobilitāti, kas ir pielāgota cilvēku reālajai dzīvei. Galvenais inženieris Tojošima skaidro: “Runa nav tikai par ieguldījumu vidē ar nulles emisijas automobili, bet par pievienoto “beyond Zero” vērtību, braukšanu padarot ērtāku un azartiskāku”.
Toyota bZ modeļi palīdzēs sasniegt arī oglekļa neitralitātes mērķi. Oglekļa neitralitāte aptver pieeju un iniciatīvas, kas vērstas uz CO2 emisiju neitralizēšanu visā transportlīdzekļa dzīves ciklā – ražošanā, izplatīšanā, ekspluatācijā un pārstrādē.
Toyota definē četrus “beyond Zero” aspektus, no kuriem pirmais un visbūtiskākais ir “tu un vide”, domājot ne tikai par enerģiju, ko izmanto, lai automašīna brauktu, bet arī par veidu, kā izmantot reģeneratīvo vai atjaunīgo enerģiju, piemēram, saules enerģiju.
Otrs aspekts ir “tu un tavs auto”: uz speciālas platformas būvētajā baterijas elektromobilī izmantotās jaunāko tehnoloģiju iespējas nodrošina lielisku savienojamību, lai sniegtu drošību, mieru un patīkamu braukšanas pieredzi.
Treškārt, “tu un citi” virza uz tādu baterijas elektromobiļu radīšanu, kam ir plašs un kluss interjers, kas iedvesmos cilvēkus komunicēt un kopīgi dalīties pieredzē.
Visbeidzot “tu un sabiedrība” paredz plašāku ietekmi uz sabiedrību, padarot pasauli par labāku vietu dzīvei ikvienam.
Balstīts Toyota elektrifikācijas līderpozīcijās
Toyota bZ4X Concept ir jaunākais pagrieziena punkts Toyota ceļā uz nulles emisiju, kas sākās pirms vairāk nekā 20 gadiem ar oriģinālā Prius debiju – pasaulē pirmo sērijveida hibrīda elektroauto. Kopš tā laika Toyota ir konsekventi paplašinājusi transportlīdzekļu elektrifikācijas robežas, panākot arvien lielāku hibrīdtehnoloģijas efektivitāti un īstenojot jaunas iespējas, izstrādājot uzlādējamā hibrīda elektroauto un ar ūdeņradi darbināmus elektroauto. Līdz šim Toyota pārdevusi vairāk nekā 17 miljonus elektrificētu automobiļu, ietaupot aptuveni 140 miljonus tonnu CO2. Laikā no 2010. līdz 2019. gadam elektrifikācija palīdzējusi Toyota tās globālo CO2 emisiju samazināt par aptuveni 22%.
Toyota “bZ” norāda arī uz to, ka Toyota lūkojas tālāk par nulles emisijām nākotnes mobilitātes jomā. Fokusējoties uz labākas mobilitātes sniegšanu visiem, “beyond Zero” ietver Toyota vēlmi radīt produktus un pakalpojumus, kas vairo braukšanas prieku, uzlabo multimediju lietošanas pieredzi un sniedz drošību visiem ceļu satiksmes dalībniekiem, lai galu galā veidotu labāku sabiedrību visā pasaulē.
Lai to paveiktu, Toyota ir sagatavojusi plašu elektrifikācijas tehnoloģiju klāstu, kas apmierina dažādu tirgu un transportlīdzekļu vajadzības, un sniedz visu nepieciešamo pašuzlādes un uzlādējamā hibrīda, ūdeņraža degvielas šūnu un baterijas elektrisko automobiļu ražošanai.
Turklāt ūdeņraža kā tīra enerģijas avota attīstīšana veido vēl vienu dimensiju, ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģijai esot pielietojamai daudzos dažādos transporta veidos – ne tikai vieglajos auto ar degvielas šūnu sistēmu, bet arī smagajā kravas transportā, dzelzceļā un jūras transportā, kā arī stacionāros un pārvietojamos elektroenerģijas ģeneratoros.
Elektrificētā piedāvājuma paplašināšana
Līdz 2025. gadam Toyota globālajā tirgū piedāvās vairāk nekā 70 elektrisko modeļu, no kuriem vismaz 15 būs baterijas elektromobiļi.
Eiropā 2025. gadā tas nodrošinās Toyota modeļu klāstu, kurā vairāk nekā 70% būs hibrīdi, vairāk nekā 10% būs uzlādējamie hibrīdi un vēl vismaz 10% būs nulles emisijas modeļi – gan baterijas, gan ūdeņraža elektroauto.
Toyota globālais ieguldījums ilgtspējīgas attīstības mērķu sasniegšanā un apņēmība sasniegt oglekļa neitralitāti
2018. gadā Toyota paziņoja par nodomu no autobūves kompānijas kļūt par mobilitātes uzņēmumu.
Visiem dzīvojot uz vienas planētas, Toyota rīkojas, raugoties “dzimtās planētas” perspektīvā, kas tālu pārsniedz “dzimtās pilsētas” un “dzimtās valsts” redzējumu, kam ilgstoši sekojusi autobūves industrija.
Pašreizējās ekonomiski aktīvās paaudzes ir atbildīgas par šīs skaistās planētas saglabāšanu nākamajām paaudzēm, veidojot vietu, kur cilvēki var dzīvot mierīgi. Ievērojot šo perspektīvu, Toyota seko “uz cilvēku centrētai” filozofijai, kam ar tehnoloģiju palīdzību būtu jārada pozitīva ietekme uz cilvēku labklājību un veselību.
Izmantojot spēku, ko Toyota uzkrājusi caur “monozukuri” (radīšana vai ražošana), un iekļaujot papildu tehnoloģiskos jauninājumus, kas paplašina mobilitātes iespējas, Toyota sniegs pakalpojumus, kas mobilitātes brīvību padarīs pieejamu visiem cilvēkiem.
Toyota plāns ir ar savu uzņēmumu starpniecību veicināt ilgtspējīgas attīstības mērķu īstenošanu. Lai izpildītu 17 ilgtspējīgas attīstības mērķus CO2 emisiju mazināšanai pasaulē, ir vitāli nepieciešams, lai elektrifikācija tiktu ieviesta globālā mērogā.
Šobrīd valstis visā pasaulē paziņo savus termiņus oglekļa neitralitātes sasniegšanai. Piemēram, Eiropas Savienība plāno oglekļa neitralitāti panākt līdz 2050. gadam.
Lai īstenotu oglekļa neitralitāti automobiļu industrijā, ir nepieciešamas integrētas darbības; tādas, kas saistītas ar enerģētikas politiku, veicinot atjaunīgos energoresursus un pārstartējot infrastruktūru, un tādu rūpniecības politiku, kas paredz subsīdijas un atbalstu piegādātājiem, kā arī bateriju pārstrādes sistēmu. Nozarei jāstrādā arī ar dažādām ieinteresētajām pusēm, proti, valdībām un uzņēmumu organizācijām u.c..
Toyota, paplašinot savu uzņēmējdarbību visā pasaulē, turpinās attīstīt elektrifikācijas stratēģiju, kas ļaus samazināt visa dzīves cikla CO2 emisijas, konsultējoties ar valstu valdībām.
Toyota arī apņemas nodrošināt pilnīgu informācijas atklātību un sniegt labāku izpratni akcionāriem, piemēram, līdz gada beigām sagatavojot un publiskojot pārskatu, lai apliecinātu, ka sadarbības pasākumi atbilst Parīzes klimata līguma ilgtermiņa mērķiem.