Autors: Aleksandra Kostjukoviča
Avots: Moller.lv
Eiropā veiksmīgākais un Baltijā pārdotākais Volkswagen apvidus auto Tiguan, tagad ir pieejams arī ar hibrīda dzinēju. Tiguan eHybrid apvieno jaudīgu elektromotoru un 1,4 litru TSI dzinēju, sniedzot iespēju darbināt auto gan ar elektrību, gan ar benzīnu, kā arī apvienot abas tehnoloģijas papildu jaudai. Galvenā eHybrid jeb plug-in hibrīda priekšrocība ir samazināts degvielas patēriņš – ap 1,8 l uz 100 km – un, protams, krietni mazāks radīto CO2 izmešu daudzums.
Tiguan eHybrid ar plug-in hibrīda dzinēju (180 kW / 245 ZS) vienmēr tiek iedarbināts elektriskajā režīmā un spēj ar vienu akumulatora uzlādi nobraukt aptuveni 50 kilometrus (WLTP). Pārdomātā hibrīda tehnoloģija apvienojumā ar viedajiem asistentiem jauno Tiguan padara par iekārojamu kompanjonu gan īsos, gan garos pārbraucienos, nodrošinot ekonomisku, videi draudzīgu un drošu braukšanu.
Reklāma
Ideāli piemēroti braukšanas režīmi jebkurai vajadzībai. Braukšanas režīmi ir viegli pieejami, izvēloties atbilstošu braukšanas profilu. Ja akumulators ir pietiekami uzlādēts, Tiguan eHybrid automātiski izmanto tikai elektromotoru, un tikai ar to vien spēj veikt 50 km (WLTP) distanci. Ar Tiguan eHybrid elektriskajā režīmā iespējams braukt līdz 130 km/h. Ja tiek aktivizēts hibrīda režīms, tad Tiguan nosaka optimālo abu motoru darbības apvienojumu, lai nodrošinātu vēl lielāku efektivitāti garākos braucienos. GTE režīmā iekšdedzes dzinējs un elektromotors darbojas kopā, lai nodrošinātu sistēmas jaudu 180 kW (245 ZS). Tajā pašā laikā, ja akumulators ir izlādēts, ar Tiguan var pārvētoties kā ar klasisku iekšdedzes dzinēja auto, izmantojot 1,4 TSI benzīna dzinēju. Papildus tam Tiguan eHybrid sasniedz paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h vien 7,5 sekundēs.
Zemākas ekspluatācijas izmaksas. Iespēja uzlādēt automobili, izmantojot spraudni, ievērojami samazina ekspluatācijas izmaksas, jo elektrība ir lētāka par degvielu. Ņemot to vērā, arī kopējais degvielas patēriņš ir mazāks, jo plug-in hibrīds (Tiguan eHybrid) patērē ap 1,8 l uz 100 km, savukārt parastais hibrīds (citu ražotāju) vidēji 5,7 l / 100 km. Visbeidzot plug-in hibrīda auto ir mazāks bremžu kluču un disku nodilums, jo bremzēšanas sistēma ir pārsvarā rekuperatīva.
Īpaši zems CO2 izmešu līmenis. Kombinētajā braukšanas ciklā, izmantojot elektrību un degvielu, tiek ievērojami samazināts CO2 pēdas nospiedums. Vairumā ikdienas braucienu vidējais attālums ir no 60 līdz 90 kilometriem, no kuriem vismaz pusi var veikt, izmantojot tikai elektrību, līdz ar to neradot izmešus. Tiguan eHybrid rada 41 g emisiju uz vienu kilometru, savukārt parastais hibrīds (citu ražotāju) 129 g/km.
Ērta un jaudīga uzlāde. Tiguan eHybrid uzlāde ir vienkārša – tā uzlādes vads jāpieslēdz strāvas rozetei mājās vai publiskās uzlādes stacijā. Mājas apstākļos, izmantojot pilnu uzlādes jaudu 2,3 kW, litija jonu akumulators tiek pilnībā uzlādēts aptuveni pēc piecām stundām. Ja izmanto publisku uzlādes staciju vai papildaprīkojumā pieejamo sienas bloku, piemēram, ID. Charger ar uzlādes jaudu 3,6 kW, akumulators tiek pilnībā uzlādēts trīs stundu un 40 minūšu laikā. Alternatīvi, pateicoties rekuperācijai, akumulatoru var lādēt arī vienkārši braucot ar auto. Nepieciešams vien izvēlēties nepieciešamo braukšanas profilu.
Izcila izsmalcinātība. Pateicoties elektromotoram, trokšņu līmenis automobiļa salonā ir ļoti zems, Klusums automašīnas salonā ir vēl viens papildelements, kas padara braucienu īpaši ērtu. Arī kustības uzsākšana ir ievērojami klusāka, jo nav nepieciešams izmantot Start/ Stop sistēmu, kas samazina kaitīgos izmešus iekšdedzes dzinēju automašīnām. Plug-in hibrīds (Tiguan eHybrid) ļauj pārvietoties bez iekšdedzes motora skaņas līdz pat 50 km (WLTP), bet parastie hibrīda modeļi (citu ražotāju) var pārvietoties mazāk nekā 1 km, neradot troksni.
Tiguan ehybrid ir pieejams izmēģinājumu braucieniem visos Volkswagen dīlercentros. Tiguan ehybrid tiek piedāvāts divās apdares līnijās – Life un R-Line. Jaunā modeļa cena ir no 33 789 eiro ar PVN.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.