Autors: Daniela Domiņa
Avots: Foxconsulting.lv
● Pēc pirmā pilnībā elektriskā Lexus modeļa izlaides, 2021. gada beigās tirgū tiks laists pirmais Lexus “Plug-in” hibrīdmodelis, savukārt 2022. gada beigās tam sekos vēl viens pilnīgi jauns pilnībā elektriskais modelis.
● Līdz 2025. gadam tiks izstrādāti vairāk nekā 10 elektrificētu modeļu.
Reklāma
● Līdz 2050. gadam ir mērķis sasniegt oglekļa neitralitāti visā transportlīdzekļa dzīves ciklā.
2021. gada aprīļa beigās Lexus elektrificēto automobiļu pārdošanas apjoms visā pasaulē pārsniedzis divus miljonus. Lai veicinātu elektrisko automobiļu izplatību, Lexus 2021. gadā plāno laist klajā savu pirmo “Plug-in” jeb uzlādējamu hibrīdauto modeli un 2022. gadā – pilnīgi jaunu pilnībā elektrisku modeli.
Šobrīd aptuveni 90 valstīs un reģionos visā pasaulē pieejami deviņi Lexus elektrificētu automobiļu modeļi, ieskaitot hibrīdus un pilnībā elektrisko automobili. Pasaulē elektrificēti automobiļi veidoja 33% no Lexus 2020. gada pārdošanas apjoma. Rietumeiropā un Centrāleiropā šis īpatsvars ir vēl lielāks – 96%.
Līdz 2025. gadam Lexus plāno ieviest 20 jaunus vai uzlabotus modeļus, tajā skaitā vairāk nekā 10 elektrificētus modeļus (pilnībā elektriskus modeļus, “Plug-in” jeb uzlādējamus un pašuzlādes hibrīdus). Tāpat autoražotājs plāno šogad piedāvāt elektrificētus modeļus visā Lexus produktu klāstā, un līdz 2025. gadam elektrificētie modeļi veidos vairāk nekā 50% no Lexus pārdošanas apjoma pasaulē.
“Kopš RX 400h izlaides 2005. gadā Lexus ir bijis elektrifikācijas pionieris luksusa segmentā, un ir nepārtraukti turpinājis investēt automobiļu attīstībā, cenšoties sabalansēt izcilu braukšanas veiktspēju ar vides ilgtspēju. Tāpēc Lexus turpina paplašināt savu elektrificēto transportlīdzekļu klāstu, kas pielāgots klientu un sabiedrības vajadzībām,” norāda Lexus Baltic vadītājs Raigo Kaseorgs (Raigo Kasseorg).
Lexus elektrificētajos modeļos turpmāk būs DIRECT4 un steer-by-wire sistēmas. Elektriskās pilnpiedziņas tehnoloģija DIRECT4, kas kontrolē piedziņas griezes momentu un bremzēšanas spēku, apvieno ļoti precīzu piedziņas spēka vadību ar intuitīvām steer-by-wire sistēmām, kas būtiski uzlabo automobiļa reakciju, kā rezultātā tiek sasniegts augsts dinamiskās veiktspējas līmenis un braukšanas pieredze, kas to atšķir no tradicionālajiem transportlīdzekļiem.
Līdz 2050. gadam Lexus mērķis ir panākt oglekļa neitralitāti visā automobiļa dzīves ciklā, piemēram, materiālu, rezerves daļu un automobiļa ražošanā, kā arī loģistikā, braukšanā un utilizācijā/pārstrādē.
Samazināto CO2 emisiju kumulatīvā ietekme līdz šim ir aptuveni 19 miljoni tonnu (no 2005. gada līdz 2021. gada aprīļa beigām). Lexus turpinās būt stabila elektrificēto automobiļu pieauguma un CO2 emisiju samazināšanas līderis atbilstoši korporatīvajai misijai par oglekļa neitralitāti un ilgtspējīgas attīstības mērķiem.
Balstoties uz filozofiju “īstais laiks, īstais produkts, īstā vieta”, Lexus cer arī turpmāk attīstīt savu elektrificēto produktu portfeli, lai atbilstoši reaģētu uz dažādiem enerģijas avotiem un infrastruktūras vidi visā pasaulē.
Elektrificēto automobiļu kopējais pārdošanas apjoms no 2005. gada līdz 2021. gada aprīļa beigām:
Pasaulē: 2,02 miljoni vienību
Eiropa: 540 tūkstoši vienību
ASV: 499 tūkstoši vienību
Ķīna: 387 tūkstoši vienību
Japāna: 400 tūkstoši vienību
Citviet: 194 tūkstoši vienību
Pēc modeļa:
RX: 518 tūkstoši vienību
ES: 384 tūkstoši vienību
CT: 372 tūkstoši vienību
NX: 285 tūkstoši vienību
UX / UX (EV): 137 tūkstoši vienību
IS / LS / RC / LC un citi: 324 tūkstoši vienību
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.