Foto: Publicitātes attēls
Autors: Everita Bičkova
Avots: Renault.com
Cik gan daudz ir sasniedzis Dacia zīmols. Sākot no uzņēmuma dibināšanas 1968. gadā, līdz to 1999. gadā iegādājās Renault Group un tālāk līdz pat šodienai šis nelielais Rumānijas zīmols ir izaudzis un kļuvis par starptautisku uzņēmumu, turpinot ievērot pārbaudīto panākumu recepti – piedāvāt lielisku cenas un kvalitātes attiecību. Pašlaik Dacia vairāk nekā jebkad atbilst esošajam laikmetam, turklāt gatavojas rakstīt jaunu nodaļu savā sasniegumiem bagātajā vēsturē.
Pēdējo 15 gadu laikā Dacia zīmols, pateicoties nedaudz netradicionālajai pieejai, ir spējis izcelties automobiļu nozarē. Pasaulē, kas kļūst arvien sarežģītāka, šis zīmols spēj uzrunāt daudzus klientu, kuri izvēlējušies racionālāku patēriņa veidu. Dacia, kas darbojas 44 valstīs un tam ir vairāk nekā 7 miljoni klientu, laika gaitā ir mainījies, taču negrasās palikt uz vietas.
Reklāma
REIZ SENOS LAIKOS, DACIA ZEMĒ…
Dacia zīmols dibināts 1968. gadā ar vienu mērķi – nodrošināt visiem Rumānijas iedzīvotājiem ar mūsdienīgiem, izturīgiem un ekonomiskiem automobiļiem. Tā nosaukums ir aizgūts no mūsdienu Rumānijas teritorijas nosaukuma, kuru senatnē dēvēja par “Dacia”.
1999. gadā, pēc Luisa Šveicera iniciatīvas, Dacia pievienojās Renault Group, kas uzņēmumam pavēra ceļu uz jaunām iespējām.
Šis jaunais pavērsiens zīmolā vēsturē tika īstenots 2004. gadā, izlaižot tirgū modernu, izturīgu un pieejamu sedana tipa ģimenes automašīnu – Logan. Sākotnēji šis modelis bija paredzēts jaunajiem tirgiem par nepārspējamu cenu – 5000 EUR. Logan piedzīvoja lielus komerciālus panākumus, tostarp Rietumeiropā, kur tā pārdošana tika uzsākta 2005. gadā. Jauns auto par lietotas automašīnas cenu – tā bija revolūcija automašīnu tirgū.
2008. gadā klajā nāca Sandero – Dacia otrs nozīmīgais modelis Renault Group paspārnē. Tas kļuva arī par zīmola lielāko komerciālo veiksmes stāstu. Pateicoties automobiļa daudzajām priekšrocībām, t.i. augstāka segmenta cienīgai salona ietilpībai, praktiskam un daudzpusīgam dizainam, kā arī pievilcīgai cenai, tas ieņēma pirmo vietu Eiropas automobiļu mazumtirdzniecības tirgū.
2010. gadā Dacia kārtējo reizi lauza automašīnu nozarē valdošos stereotipus, piedāvājot apvidus auto par visizdevīgāko cenu tirgū. Duster ir pievilcīgs transportlīdzeklis arī apvidus auto piemītošām iezīmēm, turklāt par ļoti pievilcīgu cenu. Pateicoties Duster, uzņēmums atkal guva komerciālus panākumus.
Taču tas vēl nav viss. Kārtējā revolūcija sākās, kad tirgū tika izlaists Dacia Spring – elektriskā automašīna par viszemāko cenu Eiropas auto tirgū. Piedāvājot šo automašīnu, Dacia vēlreiz ir pārkāpusi esošos noteikumus nozarē, lai padarītu elektromobilitāti pieejamu ikvienam.
Gadu gaitā zīmols ir spējis pielāgoties klientu vēlmēm, vienlaikus saglabājot uzticību savām vērtībām. Pateicoties unikālajam piedāvājumam, kas lieliski saskan ar laikmetu, Dacia ir izveidojis kopienu, kas ir ļoti aktīva tiešsaistē un kurai patīk satikties klātienē slavenajos Dacia piknikos.
DACIA ŠODIEN UN RĪT
Pašlaik Dacia zīmols ir modernāks un vairāk nekā jebkad iepriekš atbilst esošajam laikam. Tas turpina rakstīt savu vēsturi, neaizmirstot par to, kas ir veicinājis uzņēmuma panākumus – labākā cenas un kvalitātes attiecība tirgū. Sākot no dizaina līdz pārdošanai, kā arī modeļu ražošanai, zīmols paliek uzticīgs savai stratēģijai, kas paredz izmaksu optimizāciju katrā posmā.
Kādas ir zīmola ambīcijas? Ar plašo klāstu iekarot jaunus tirgus, pamatojoties uz unikālu un ļoti efektīvu biznesa modeli, kas vienmēr koncentrējas uz būtiskām klientu vajadzībām. Tāpat zīmols vēlas paplašināt savu pārstāvniecību dažādos tirgos un segmentos, it īpaši C segmentā. Bigster Concept modelis, kas tika atklāts 2021. gada janvārī “Renaulution” stratēģiskā plāna prezentācijas laikā, liecina par Dacia apņemšanos paplašināt modeļu klāstu jaunos segmentos
“Dacia vienmēr ir un būs Dacia un turpinās piedāvāt uzticamus auto modeļus, kas klientiem nozīmē sapratīgu izvēli ar vislabāko cenas un kvalitātes attiecību. Izveidojot Dacia/LADA biznesa nodaļu, mēs maksimāli izmantosim CMF-B modulāro platformu, paaugstināsim efektivitāti un vēl vairāk uzlabosim savu produktu kvalitāti, konkurētspēju un pievilcību. Tātad mums ir viss, kas nepieciešams, lai sasniegtu augstākās virsotnes. Ceļu uz tām mums jau rāda Bigster Concept modelis,” norāda Deniss Le Vots, Dacia un LADA zīmolu izpilddirektors.
Atklājot Bigster Concept modeli, uzņēmums Dacia atklāj, ka tas būs vēl pievilcīgāks, aizraujošāks un spēcīgāks apvidus auto par pievilcīgu cenu, piedāvājot pašu būtiskāko. Brīvai dabai un putekļainiem ceļiem radītais Bigster Concept piedāvā visu to, kas nepieciešams šī segmenta apvidus automobilim. To pierāda drosmīgā izvēle izmantot pārstrādātos materiālus ārējo aizsargelementu izgatavošanā. Tā vienkāršās līnijas un klasiskās proporcijas liecina par izturību, izceļ apvidus auto raksturu un ievieš brīvības vēsmas zīmola piedāvājumā.
Lai īstenotu zīmola vīziju, Dacia ar pilnīgi jaunu vizuālo identitāti gatavojas rakstīt jaunu nodaļu savā vēsturē. Jaunā zīmola identitāte, tā iezīmes un elementi ir atbilde uz patērētāju vēlmi aizbēgt no ikdienas, izjust brīvību un autentiskumu, kā arī atjaunot saikni ar vidi un dalīties vienkāršos priekos ar tuvākajiem.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.