Paplašinot savu tehnoloģiskās līderības lomu elektriskajā mobilitātē, “Porsche” investē vairākus miljonus eiro jaunā uzņēmumā “Cellforce Group GmbH”, augstas veiktspējas akumulatoru elementu ražošanas attīstīšanai, teikts abu kompāniju kopējā paziņojumā.
Sperot soli uz priekšu elektrifikācijas ofensīvā (stratēģija pārejai uz elektroauto), “Porsche” un tā kopuzņēmuma partneris - viens no pasaulē vadošajiem litija jonu akumulatoru elementu izgatavotājiem - “Customcells”, uzsāks augstas veiktspējas akumulatoru elementu izpēti, izstrādi, ražošanu un tirdzniecību.
Reklāma
Jaunās ražotnes mērķis ir sasniegt minimālo gada jaudu 100 MWh apmērā. Tā ir līdzvērtīga augstas veiktspējas akumulatoriem 1000 automobiļos.
“Akumulatoru elementi ir nākotnes degkameras,” norāda “Porsche AG” valdes priekšsēdētājs Olivers Blūme.
“Izveidotais kopuzņēmums ļauj mums sasniegt vadošās pozīcijas jaudīgāko akumulatoru elementu ražošanas globālajā konkurencē. Turklāt šī sadarbība veido ciešāku saikni starp “Porsche” braukšanas pieredzi un ilgtspēju. Tā mēs veidojam sporta automobiļu nākotni,” piebilst Blūme.
“Mēs dibinājām “Customcells”, lai izstrādātu augstākajām prasībām atbilstošus akumulatoru elementus, un tieši to mēs īstenosim kopā ar “Porsche”,” atklāj “Customcells” izpilddirektori Torge Tonesens un Leopolds Kēnigs.
“Šajā sadarbībā mēs spējam ieguldīt ne tikai zināšanas akumulatoru tehnoloģijās un ražošanā, bet arī izveicību, inovāciju potenciālu un problēmu risināšanas prasmes,” norāda uzņēmuma vadītāji.
Ieguvumi gan vietējā, gan starptautiskā mērogā
Vācijas valdība un Bādenes-Virtembergas federālā zeme šo projektu finansē ar aptuveni 60 miljoniem eiro. Sagaidāms, ka strādājošo skaits līdz 2025. gadam palielināsies no sākotnējiem 13 darbiniekiem, kurus kopā nodrošinās abi uzņēmumi, līdz pat 80. Turklāt, atklājot jauno ražotni, Bādene-Virtemberga nostiprinās savas pozīcijas kā akumulatoru izstrādes “karstais punkts”.
Jaunajam uzņēmumam, kurā “Porsche” pieder 83,75% akciju, galvenā pārvaldes mītne atrodas Tībingenē. Universitātes pilsētiņu aplūko arī kā potenciālo akumulatoru ražotnes vietu, jo tā atrodas netālu no Pētniecības un izstrādes centra Veisahā, kā arī “Porsche AG” galvenās pārvaldes mītnes Štutgartē-Cufenhausenā.
Šis projekts ir piemērs tam, ko iespējams sasniegt ar IPCEI (“Nozīmīgi projekti visas Eiropas interesēs”) akumulatoru elementu ražošanas iniciatīvu. Turklāt augstas veiktspējas akumulatoru elementi, ko kopuzņēmums izstrādās, iederas arī kopējā klimata aizsardzības programmā, ar mērķi līdz 2030. gadam kļūt CO2 neitrāliem.
Augsti mērķi akumulatoru darbībā
“Porsche” uzņēmumu 1931. gadā dibināja inženierijas un izstrādes mērķiem, tāpēc arī tik svarīgu nākotnes tehnoloģiju, kā akumulatoru elementus, uzņēmums izstrādā un ražo pats.
Un vispirms jaunās tehnoloģijas, protams, izmēģina visprasīgākajā vidē – autosportā. Piemēram, elektriskais “Taycan” būtiskus elementus un vadošās tehniskās iezīmes ieguvis tieši no Lemānas sacīkstēs uzvarējušā “Porsche 919 Hybrid” automobiļa.
Jauno augstas veiktspējas akumulatoru elementu ķīmija balstās uz silīciju kā anoda materiālu. Salīdzinot ar pašreizējiem akumulatoriem, silīcijs ļauj ievērojami palielināt jaudas blīvumu. Tas savukārt nozīmē, ka akumulators spēj piedāvāt tādu pašu enerģijas apjomu mazākā izmērā.
Inovatīvās sastāvdaļas arī samazina akumulatora iekšējo pretestību. Tas ļauj akumulatoram uzsūkt vairāk enerģijas, veicot tās rekuperāciju un vienlaikus piedāvājot uzlabotu veiktspēju ātrai uzlādei. Jāpiebilst, ka jaunie “Cellforce” akumulatoru elementi labāk spēj izturēt augstu temperatūru. Visas šīs īpašības augstu novērtē autosportā.
Turklāt, izmantojot akumulatoru sacīkšu trasē, tam nav obligāti nepieciešama spēja funkcionēt temperatūrā zem nulles vai arī jāspēj gadiem ilgi saglabāt stabilitāti pēc vairākiem uzlādes cikliem. Šie mērķi ar jauno elementu tehnoloģiju vēl būs jāsasniedz.
Pasaulē vadošais ķīmijas uzņēmums BASF izraudzīts par elementu izstrādes partneri nākamās paaudzes litija jonu akumulatoriem. Šīs sadarbības ietvaros BASF izgatavos augstas enerģijas HEDTM NCM katodu materiālus augstas veiktspējas elementiem, nodrošinot ātru uzlādi un augstu enerģijas blīvumu.
BASF ražotnēs Harjavaltā, Somijā, un Švarcheidē, Vācijā, BASF no 2022. gada spēs izgatavot akumulatoru materiālus ar nozarē vadošo, zemo oglekļa dioksīda emisiju līmeni.
“Porsche” un “Customcells” sadarbības līgumu parakstīja 2021. gada 21. maijā. Jauno kopuzņēmumu “Cellforce Group GmbH” vadīs Markuss Grafs kā izpilddirektors un Volfgangs Huskens kā finanšu direktors no “Porsche”, kā arī Torge Tonesens kā tehnoloģiju direktors no “Customcells”.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.