“Porsche” turpina pārsteigt ar jaunumiem, piedāvājot trīs “Macan” versijas ar uzlabotu veiktspēju, jaunu pārvaldības konceptu, sportisku dizainu un ievērojami lielāku jaudu nekā to priekšgājējiem, norādīts uzņēmuma paziņojumā.
Veiksmīgā SUV piedāvājuma saimes vadonis ir sportiskais flagmanis “Macan GTS”. Tā 2,9 litru V6 biturbo dzinējs tagad nodrošina 324 kW (440 ZS) jaudu, kas ir par 44 kW (60 ZS) vairāk nekā tā priekšgājējam.
Reklāma
Jaunajam “Macan” ar “Sport Chrono” pakotni 100 km/h ātruma sasniegšanai nepieciešamas vien 4,3 sekundes, un tā maksimālais iespējamais ātrums ir 272 km/h.
“Macan S” tagad arī ir aprīkots ar 2,9 litru V6 biturbo dzinēju, kas attīsta 280 kW (380 ZS) lielu jaudu - par 20 kW (26 ZS) vairāk nekā iepriekš. Tā ļauj automobilim no 0 līdz 100 km/h ieskrieties 4,6 sekundēs, savukārt maksimālais ātrums šai versijai sasniedz 259 km/h.
No jauna izstrādātais četru cilindru turbo dzinējs ar 195 kW (265 ZS) ir kā sākuma punkts “Macan” pasaulē. Tas no 0 līdz 100 km/h stundā paātrinās 6,2 sekundēs un sasniedz 232 km/h lielu maksimālo ātrumu.
Visi dzinēji ir apvienoti ar septiņu pārnesumu “Porsche” divsajūgu ātrumkārbu (PDK) un “Porsche” vilkmes kontroles (PTM) visu riteņu piedziņas sistēmu.
Optimizēta šasija - jauna sporta pneimatiskā balstiekārta GTS modelim
Jaunie “Macan” modeļi sniedz plašas balstiekārtas pielāgošanas iespējas, nodrošinot līdzsvaru starp maksimālu piekares komfortu un dinamisku sporta auto veiktspēju. Šasija ieguvusi arī papildu uzlabojumus - “Macan” uz braukšanas situāciju un ceļa apstākļiem tagad reaģē vēl jūtīgāk un precīzāk, nodrošinot autovadītājam labāku stūres reakciju.
Šim nolūkam tādi elementi kā “Porsche” aktīvās piekares vadības sistēmas (PASM) amortizatoru īpašības īpaši pielāgotas šim modelim. Tā aktīvi un nepārtraukti regulē amortizācijas spēku katram ritenim atsevišķi. PASM “Macan” ir pieejama papildkomplektācijā, bet S un GTS modeļos tā tiek nodrošināta standarta aprīkojumā.
“Macan GTS” no citiem modeļiem tagad atšķiras vēl izteiktāk, pateicoties standarta komplektācijā uzstādītajai sporta pneimatiskajai balstiekārtai, kas pazemina auto augstumu par 10 mm. Jaunā GTS dinamika galvenokārt iegūta, padarot pneimatisko balstiekārtu par 10% stingrāku priekšējā asī un par 15% stingrāku aizmugurējā asī, nekā iepriekšējos modeļos.
Papildu komplektācijā pieejamā “GTS Sport” pakotne ar 21 collas GT dizaina diskiem un augstas veiktspējas riepām, “Porsche” griezes momenta vektorizācijas sistēmu “Plus” (PTV Plus) un “Sport Chrono” pakotni izteikti palielina šī auto dinamisko potenciālu.
Vēl izteiksmīgāks dizains sportiskā noskaņā
“Porsche" kompaktā SUV izskatu padarījusi vēl izteiksmīgāku, pateicoties vairākām īpašām izmaiņām. Pārveidotais auto priekšgals ar ieliktni eksterjera krāsā izceļ “Macan” platumu, liekot tam uz ceļa izskatīties vēl varenāk.
Jaunajā GTS modelī priekšgala centrālā sekcija, kā arī citi elementi veidoti melnā krāsā. Aizmugure tagad kļuvusi apaļāka, ņemot vērā gaisa izkliedētāju ar izteikti tehnisku dizainu. Šeit un auto priekšpusē tam ir jauna 3D struktūra, kas papildu komplektācijā pieejama arī auto sliekšņiem.
LED priekšējie lukturi ar “Porsche” dinamisko apgaismojuma sistēmu (PDLS) un “Sport Design” eksterjera spoguļi tagad visos modeļos iekļauti standarta komplektācijā.
Jaunajam “Macan” kopumā pieejamas 14 krāsas, tostarp tādi jaunumi kā papaijas metāliskā un genciāna metāliski zilā, kā arī pitona zaļā krāsa “Macan GTS” modelim ar “GTS Sport” pakotni. Pateicoties individuālajām krāsām un iespējām auto nokomplektēt jebkurā krāsā pēc klientu lūguma, “Porsche Exclusive Manufaktur” ievērojami paplašina “Macan” dizaina brīvību.
Standarta aprīkojumā uzstādīti arī lielāki diski - “Macan” modelim tie ir vismaz 19 collu lielumā, bet “Macan S” un “Macan GTS” modeļiem - 20 un 21 collas. Tāpat klāstam pievienoti kopumā septiņi jauni disku dizaini.
Jauna centrālā konsole ar skārienjūtīgo virsmu
Jaunais “Porsche Macan” piedāvā ievērojami uzlabotu interjeru ar modernu un eleganti veidotu centrālo konsoli. Tās jaunais vadības koncepts, kurā pogas aizstātas ar skārienjūtīgām virsmām, salonā rada skaidru un organizētu struktūru.
Jauna, īsāka pārnesumu pārslēgšanas svira atrodas vadības moduļa centrā. Analogais pulkstenis instrumenta paneļa augšpusē tagad iekļauts arī standarta aprīkojumā.
Vairāki ādas apdares un kontrastējošu šuvju varianti genciāna zilā, papaijas vai pelēkā krāsā pieejami papildu komplektācijā, lai interjeram piešķirtu izteiksmīgus akcentus.
“Macan” joprojām jau standarta komplektācijā piedāvā vairākas tiešsaistes funkcijas un pakalpojumus. Tos var kontrolēt ar “Porsche” komunikāciju sistēmas 10,9 collu “Full HD” skārienjūtīgo ekrānu vai ar balss komandām.
“Macan” jaunās daudzfunkciju un GT sporta stūres aizguvis no “911” modeļa.
Papildu dinamiskiem ieguvumiem un melniem akcentiem eksterjerā, “GTS Sport” pakotne, kas pieejama vien jaudīgākajam “Macan” modelim, ietver arī īpašu un ekskluzīvu interjera aprīkojumu. Tas iekļauj sporta sēdekļus ar 18 veidu pielāgošanas iespējām, oglekļa šķiedras interjera pakotni, “Race-Tex” apdari ar plašāku ādas pielietojumu, dažādus elementus ar kontrastējošām šuvēm un GTS uzrakstu pitona zaļā krāsā.
Populārais bāzes modelis - jau pieejams pasūtījumiem
“Macan” automobilim, kas, kopš nonākšanas tirgū 2014. gadā, pasaulē piegādāts 600 000 vienību, ir īpaša nozīme. Aptuveni 80% visu “Macan” pircēju ir jaunie “Porsche” klienti. Turklāt sieviešu īpatsvars “Macan” pircēju vidū pēdējos gados būtiski pieaudzis, un tas ir augstākais starp visām “Porsche” produktu līnijām. Ķīnā, kas ir lielākais “Macan” tirgus, gandrīz 60% pircēju ir tieši sievietes.
Jaunie “Macan” modeļi tagad pieejami pasūtījumiem un Eiropā tos piegādās, sākot no 2021. gada oktobra sākuma. Latvijā “Macan” sākuma cena ir 63.500,00 eiro, “Macan S” gadījumā tā ir 72.450,00 eiro un 89.250,00 eiro “Macan GTS” modelim, ietverot PVN un valstij specifisko aprīkojumu.