Automobiļu tirgus Baltijā strauji atlabst pēc Covid-19 izraisītās krīzes

Uzrādot veiksmīgus 2021. gada pirmos septiņus mēnešus, Audi automobiļu importētājs Latvijā un Lietuvā un Volkswagen vieglo un komerciālo automobiļu importētājs Baltijas valstīs ziņo ne tikai par Baltijas tirgus atlabšanu, bet arī par tā strauju izaugsmi. Salīdzinājumā ar pērnā gada pirmajiem septiņiem mēnešiem, Audi un Volkswagen piegādāto automašīnu skaits pieaudzis par vairāk nekā 40%, bet pasūtījumu skaits sasniedzis visu laiku augstāko līmeni un palielinājies par 108% salīdzinājumā ar 2020. gada pirmajiem septiņiem mēnešiem.

Pašreizējo tirgus atlabšanu veicina divi galvenie faktori. Pirmkārt, tā ir patērētāju pārliecības atjaunošanās, kurai seko aizvien lielāka interese par Volkswagen un Audi produktu portfeli, jo sevišķi SUV modeļu klāstu. Volkswagen ziņo, ka SUV tirdzniecības apjoms palielinājies un šobrīd veido 55% no zīmola kopējā pārdošanas apjoma, salīdzinot ar 38% 2020. gada pirmajos septiņos mēnešos. Pieprasītākais modelis ir Volkswagen Tiguan, kuram seko T-Cross un T-Roc, kas kopīgi dominē iecienītākajā mazo SUV segmentā. Tikmēr Audi ziņo par lielu interesi pēc Q5 un Q7 SUV modeļiem, kas klientus piesaista visvairāk. Otrkārt, tas ir būtisks intereses kāpums par elektriskajiem un hibrīda automobiļiem – elektrisko automašīnu pārdošanas apjoms Latvijā pieaudzis par vairāk nekā 113,7%, Volkswagen un Audi elektrisko automobiļu tirdzniecība kāpusi par vairāk nekā 142,1% un Volkswagen ir pirmā izvēle starp jauniem elektroauto pircējiem Baltijā ar gandrīz 28% tirgus daļu. Arī Volkswagen Light Commercial Vehicles ierindojies starp elektrisko transportlīdzekļu segmenta līderiem, e-Crafter esot uzņēmumu pieprasītākajam automobilim visās Baltijas valstīs. Vienlaikus apzinīgie patērētāji visās Baltijas valstīs arī veicina pieprasījuma pieaugumu pēc hibrīda automobiļiem – jaunais Tiguan eHybrid vien dažu mēnešu laikā kopš nonākšanas tirgū spējis tirdzniecības apjomu audzēt par 20%, piesaistot klientus ar ekonomisko un videi draudzīgo risinājumu. Premium tirgus segmentā Audi elektrisko un hibrīda automobiļu tirgus daļa pieaugusi no 3% līdz 15%.

"Par spīti nepārtraukti nepastāvīgajai situācijai autoražošanas nozarē, kā arī pasaulē kopumā, gada pirmajos septiņos mēnešos mums ir izdevies sasniegt mūsu ambiciozākos mērķus. Mēs redzam, ka klientu pārliecība ir atgriezusies, un mēs esam priecīgi par uzticību, ko viņi izrāda Volkswagen un Audi zīmoliem. Mēs ceram turpināt šo izaugsmi atlikušajā gadā, taču tas būs grūts uzdevums, ņemot vērā ražošanas sarežģījumus, ko rada globālais pusvadītāju deficīts. Tāpēc mēs pateicamies mūsu klientiem par viņu uzticību un laipni lūdzam viņus būt pacietīgiem, jo piegāžu laiks šobrīd ir ilgāks, nekā parasti," uzsver Audi un Volkswagen automašīnu importētāja izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde.

Turpinot veiksmīgo elektromobilitātes un digitalizācijas tendenci, Volkswagen tirgus daļa Baltijas valstīs pieaugusi par gandrīz sešiem procentpunktiem, tai veidojot 15,8%. Volkswagen pārdošanas apjoms salīdzinājumā ar 2020. gada pirmajiem septiņiem mēnešiem palielinājies par 43%. Volkswagen arī stiprina savas vadošās pozīcijas elektrisko automobiļu segmentā. Gada pirmajos septiņos mēnešos elektrisko automašīnu piegādes salīdzinājumā ar attiecīgo laika periodu pērn pieaugušas par 30%. Vērts arī norādīt, ka populārākais elektrisko automobiļu modelis šogad ir Volkswagen ID.3, kas tagad arī pieejams ar mazāko 55 kWh akumulatoru un 34 990 eiro sākumcenu. Kā vadošais elektroauto ražotājs Volkswagen šobrīd piedāvā vienu no lielākajiem elektrisko automobiļu portfeļiem tirgū – mazo e-up, Golf izmēra ID.3, divus apvidus auto ID.4 un ID.4 GTX ar pilnpiedziņu, bet piektais modelis – premium SUV ID.5 šim klāstam pievienosies 2022. gadā.

Pateicoties spēcīgajiem Crafter un Multivan modeļu, kā arī pilnībā elektriskā electric e-Crafter modeļa tirdzniecības apjoma rādītājiem, Volkswagen Light Commercial Vehicles pārdošanas apjoms pieaudzis par 38%, salīdzinot ar 2020. gada pirmajiem septiņiem mēnešiem. Ar pārsteidzošo Crafter pārdošanas apjoma kāpumu par 74% un Multivan tirdzniecības apjoma pieaugumu par 63% salīdzinājumā ar 2020. gada pirmajiem septiņiem mēnešiem, Volkswagen nodrošinājis 11,4% Baltijas komerciālo transportlīdzekļu tirgus daļu. Nākamais nozīmīgais pavērsiens Volkswagen Light Commercial Vehicles būs jaunā Multivan 7 iepriekšpārdošanas uzsākšana šī gada oktobrī, kurai sekos pirmā Volkswagen Passenger Cars un Volkswagen Light Commercial Vehicles kopīgā produkta – ID.Buzz pilnībā elektrisko automobiļu saimes – pasaules pirmizrāde 2022. gadā.

Lai arī Audi piegāžu rādītāji globālā pusvadītāju deficīta dēļ bijuši pieticīgi, automobiļu pasūtījumu apjoms salīdzinājumā ar pagājušo gadu ievērojami palielinās, jo sevišķi SUV un elektrisko automobiļu modeļu klāstā. Līdzīgi kā Volkswagen, Audi ir viens no galvenajiem elektrisko automobiļu segmenta izaugsmes veicinātājiem – Latvijā īstenojot uzlādējamo plug-in modeļu kampaņu un prezentējot jauno Audi Q4 e-tron, kopējā tirgus daļa salīdzinājumā ar pagājušo gadu ir pieckāršojusies, kas ir labs rādītājs tam, ka klienti sāk aizvien vairāk uzmanības veltīt videi draudzīgāku automašīnu alternatīvām.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Pirts “Atgūsti spēku pirtī” TAKA
Ideāla vieta, kur baudīt īstu pirts rituālu. Pieejams masāžas baseins kompānijām līdz 6 cilvēkiem. | Skatīt vairāk
Vīzas uz ĶĪNU AL SVETS
Vīzas noformēšana uz Ķīnu tūrisma vai darījuma braucieniem, konsultācijas 28 45 45 47, riga@alsvets.lv | Skatīt vairāk
Jaunais Ford Tourneo Europcar
Jaunais Ford Tourneo Connect. Pietiekami elastīgs ģimenes vajadzībām. Pietiekami efektīvs profesionālai lietošanai. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 21.11.2024 - 27.11.2024 Pēdejās vietas uz Tartu- 07.12.24 Nikos Travel
Pārsteigumiem pilna diena Tartu- Ahha centrs un vienmēr jaunā Tartu pilsēta- 07.12.2024, cena 35 EUR | Skatīt vairāk
35 EUR

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::3.58638191sec.