Foto: Newsroom.porsche.com
Autors: Jūlija Ločmele
Avots: Porsche.lv
2021. gada pirmajos sešos mēnešos “Porsche” visā pasaulē kopumā piegādājis 153 656 automobiļus, kas ir par 31% vairāk nekā pērn tādā pašā periodā. Pieprasījuma kāpums novērojams visās modeļu grupās un tirdzniecības reģionos, teikts uzņēmuma paziņojumā.
Pieprasītākais modelis šā gada pirmajos sešos mēnešos bija “Cayenne” ar 44 050 piegādātām vienībām, pārsniedzot 2020. gada pirmā pusgada rezultātu par 12%. Tam seko “Macan” ar 43 618 eksemplāriem, kas ir par 27% vairāk nekā pirmajā pusgadā pērn.
Reklāma
Arī pilnībā elektriskais “Taycan” guvis pozitīvus rezultātus: ar 19 822 pasaulē piegādātiem automobiļiem, tas 2021. gada jūnija noslēgumā tikai nedaudz atpaliek no 2020. gadā uzrādītā piegāžu apjoma. Pateicoties tam, jaunākais modeļu klāsta pārstāvis pietuvojies sporta auto ikonai “911”, kas piegādāts 20 611 vienībās jeb par 22% vairāk nekā pirms gada.
Savukārt “718 Boxster” un “718 Cayman” modeļi šā gada pirmajos sešos mēnešos piegādāti 11 922 vienībās, uzrādot kāpumu par 33%, salīdzinājumā ar šo pašu periodu 2020. gadā. “Panamera” izvēlējušies 13 633 klienti, kas ir par 6% vairāk nekā pērn.
“Mēs esam ārkārtīgi priecīgi par mūsu sporta automobiļu augsto pieprasījumu - piegāžu kāpums 2021. gada pirmajos sešos mēnešos pārsniedz vidējo tirgus līmeni,” norāda “Porsche AG” par tirdzniecību un mārketingu atbildīgais valdes loceklis Detlevs fon Platens.
Pēc Platena teiktā, elektrifikācijas temps palielinās visos reģionos, kas atbilst “Porsche” uzsāktajam piedziņas stratēģijas virzienam. Eiropā aptuveni 40% no šobrīd piegādātajiem automobiļiem ir elektriskie motori - gan pilnībā elektriski, gan “plug-in” hibrīda auto. “Mūsu augstākā prioritāte joprojām ir “Porsche” klientu sapņu piepildīšana,” piebilst Platens.
Būtisks kāpums visos tirdzniecības reģionos
Salīdzinot ar pērnā gada pirmajiem sešiem mēnešiem, Eiropā “Porsche” uzrādījis kāpumu par 25%, piegādājot 40 435 automobiļus. Vācijā pirmajā pusgadā automobiļus saņēmuši 13 094 klienti, apliecinot 22% pieaugumu salīdzinājumā ar tādu pašu periodu 2020. gadā.
Savukārt ASV “Porsche” sasniedzis ievērojamu izaugsmi ar 50% kāpumu šā gada pirmajos sešos mēnešos - šajā tirgū piegādāti 36 326 automobiļi.
Ķīnā, kas joprojām ir lielākais tirgus, pēdējā laikā būtiski pieaudzis pieprasījums pēc divdurvju sporta automašīnām. Šajā reģionā 2021. gada pirmajā pusē “Porsche” automašīnas saņēmuši 48 654 klienti. Neskatoties uz augsto salīdzinājuma bāzi pagājušajā gadā, sporta automobiļu ražotājs sasniedzis 23% izaugsmi, salīdzinot ar 2020. gada pirmajiem sešiem mēnešiem.
Laikā no 2021. gada janvāra līdz jūnijam klientiem Ķīnā kopumā piegādāti 2324 modeļa “911” eksemplāri, kas ir par 83% vairāk nekā pērn pirmajos sešos mēnešos. Piegādes Āzijas un Klusā okeāna reģionā, Āfrikā un Tuvajos Austrumos kopumā pieaugušas par ceturtdaļu - līdz 69 198 sporta automobiļiem.
“Aizvadot spraigus 2021. gada pirmos sešus mēnešus, mēs varam paziņot par ļoti pozitīviem rezultātiem,” atzīst Platens. mēs varam paziņot par ļoti pozitīviem rezultātiem,” atzīst Platens.
Pēc Platena vārdiem, “Porsche” pasūtījumi šobrīd ir pārpildīti. Tajā pašā laikā uzņēmums apzinās neskaidrības, ko rada pandēmija un pusvadītāju piegāžu deficīts. “Mēs turpinām cieši uzraudzīt vispārējo situāciju, vienlaikus saglabājot optimistisku nostāju,” tā Platens.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.