Jaunā «Toyota BZ4X» piedzīvojusi pasaules pirmizrādi

•    Toyota pirmais no nulles izstrādātais bateriju elektromobilis (BEV)

•    Pirmais modelis Toyota jaunajā bZ – beyond Zero – apakšzīmola saimē

•    Komfortabls, ietilpīgs un autentisks SUV, kas pieejams ar jaunu visu riteņu piedziņas sistēmu ar pirmšķirīgām spējām

•    Izcila bateriju kvalitāte un ilgmūžība, kuras pamatā ir Toyota ceturtdaļgadsimta pieredze elektrificētu automobiļu izstrādē

•    Eiropas debija notiks 2. decembrī

•    Baltijas tirgū pasūtījumu pieņemšana tiks sākta 2022. gada pirmajā pusē

•    Pirmie automobiļi Baltijā nonāks 2022. gada nogalē

Oktobra beigās Toyota pasaules mērogā prezentējusi principiāli jauno bZ4X, kas ir pirmais modelis jaunajā bZ – beyond Zero – bateriju elektromobiļu (BEV) saimē.

Paliekot uzticīgs šī gada pavasarī prezentētā konceptuālā priekšgājēja dizainam un tehnoloģijām, sērijveida ražošanai gatavais bZ4X ir pirmais modelis, ko Toyota izstrādājusi kā pilnībā simtprocentīgu elektromobili. Tāpat tas ir pirmais modelis, kas tiks būvēts uz kompānijas jaunās, speciāli BEV paredzētās platformas. Balstīta e-TNGA filozofijā, šī platforma ir izstrādāta, Toyota sadarbojoties ar Subaru. Baterija ir neatņemama šasijas sastāvdaļa un atrodas zem automobiļa grīdas, kas rada zema smaguma centra priekšrocības, nodrošina izcilu izsvarojumu starp priekšējo un aizmugurējo riteņu asi un augstu virsbūves izturību izcilam drošības līmenim, braukšanas komfortam un vadāmībai.

Toyota bZ4X ir ietilpīgs un komfortabls SUV, kas pieejams ar jaunu visu riteņu piedziņas sistēmu, kas nodrošina pirmšķirīgu apvidus pārgājību un veiktspēju ar atsevišķiem elektromotoriem uz katras riteņu ass. Tā tīrais, elegantais un spēcīgais eksterjera dizains atspoguļo gan progresīvās BEV kvalitātes, gan SUV statusu, un demonstrē jauno zīmolu definējošo “āmurgalvas haizivs” priekšdaļas formu, kas automobiļa kopējam veidolam piešķir spēcīgu stāju.

Garā riteņu bāze nodrošina ērtības plašajā piecvietīgajā salonā, kā arī lielu ietilpību bagāžas nodalījumā.

Toyota balstījusies savā gandrīz 25 gadu pieredzē elektrificēto automobiļu bateriju tehnoloģiju jomā, lai bZ4X modelī uzstādītajai litija jonu baterijai nodrošinātu pasaulē vadošo kvalitāti, ilgmūžību un uzticamību. Pat pēc 10 gadu ekspluatācijas baterija saglabās 90% no savas sākotnējās veiktspējas. Šis ir modeļa izstrādes laikā izvirzītais mērķis. Paredzamais ekspluatācijas periods un nobraukums ir 10 gadi vai 240 000 km, atkarībā kurš no tiem iestāsies pirmais.

Ar pilnībā uzlādētu bateriju plānotā sniedzamība ir vairāk nekā 450 km (atkarībā no versijas; precīzi dati tiks apstiprināti vēlāk). Toyota bZ4X piedāvās arī dažādas progresīvas tehnoloģijas, ieskaitot saules paneļa jumtu, kas palīdz uzlādēt bateriju braukšanas vai stāvēšanas laikā, kā arī trešās paaudzes Toyota Safety Sense ar jaunām un uzlabotām aktīvās drošības sistēmām un vadītāja palīgiem.

Toyota jaunās elektromobiļu platformas debija

bZ4X ir pirmais modelis, kas izstrādāts uz kompānijas jaunās, speciāli BEV paredzētās platformas, kurā īstenota e-TNGA filozofija.

Šai principiāli jaunajai platformai piemīt pielāgošanas elastība, kas ļaus to izmantot par pamatu citiem potenciālajiem nākotnes bZ modeļiem, un ir radīta masveida ražošanai. Būtiski, ka baterijas elementu komplekts ir pilnībā novietots zem automobiļa grīdas un veido daļu no šasijas, palīdzot panākt pēc iespējas zemāku smaguma centru, ideālu izsvarojumu starp priekšējo un aizmugurējo riteņu asi, kā arī augstu virsbūves stingrību. Šīs īpašības bZ4X nodrošina stabilu un atsaucīgu dinamisko veiktspēju, bet garā riteņu bāze – izcilu salona ietilpību.

Dizains – eksterjers

Toyota modelim bZ4X radījusi pieglaustu un robustu dizainu, kas ir vienlīdz piemērots kā modernai urbānajai dzīvei, tā lauku apvidum, apvienojot progresīvu BEV veidolu ar SUV oriģinālajām iezīmēm. Automobiļa priekšdaļas dizains ir pārdomāts un tajā nav lieku dekorāciju. Jaunā zīmolu definējošā “āmurgalvas haizivs” virsbūves priekšdaļas forma ar šaurajiem lukturiem un uzsvaru uz priekšējiem stūriem izceļ automobiļa kopējo spēcīgo stāju.

Sānskatā siluets ir pieglausts un ar nelielu kopējo augstumu, ar slaidiem virsbūves priekšējiem statņiem un zemu ass līniju, kura atspoguļo zemo smaguma centru, kas panākts ar jauno platformu. Riteņu arku moldingi, uz virsbūves stūriem izvirzītie lielie riteņi (līdz 20 collu diametrā) un biezie sliekšņi pauž automobiļa autentisko SUV raksturu. Arī virsbūves aizmugurējā daļā dizaina uzsvars ir uz stūriem, kuros ir unikāla veidola lukturi, kas savstarpēji savienoti visā automobiļa platumā.

Salīdzinājumā ar Toyota RAV4 ārējie gabarīti lieliski demonstrē e-TNGA platformas sniegtās priekšrocības. Piemēram, bZ4X kopējais augstums ir par 85 mm mazāks, tam ir īsākas pārkares, taču riteņu bāze ir par 160 mm garāka nekā RAV4. Arī motora pārsega līnija ir pazemināta par 50 mm. Automobiļa izveicību atspoguļo arī šajā klasē vadošais 5,7 metru apgriešanās rādiuss.

Dizains – interjers

Interjera motīvs ir “lagom” – vārds zviedru valodā, kurš apzīmē kaut ko, kas ir “vienkārši pareizs”. Šeit tas atspoguļojas komfortā un plašumā, kas interjeram piešķir dzīvojamās istabas atmosfēru, sajūtu pastiprinot mīkstām austas apdares tekstūrām, satinētiem akcentiem un pēc izvēles pieejamajam panorāmas stikla jumtam.

Mērinstrumentu panelis ir salīdzinoši šaurs un zemu novietots, pastiprinot salona plašuma sajūtu un atbrīvojot vietu autovadītāja skatienam uz ceļu. “Rokas uz stūres un skatiens uz ceļa” principu atbalsta arī uz pasažieriem orientētais kokpits, kurā septiņu collu TFT mērinstrumentu un informācijas ekrāns atrodas tieši zem autovadītāja skatiena līnijas uz ceļu un virs stūresrata līnijas, tādējādi mērinstrumentu nolasīšanai nepieciešamas minimālas acu kustības.

Garā riteņu bāze nodrošina klasē vadošo vietu kājām visiem pasažieriem un viena metra distanci starp priekšējā un aizmugurējā pasažiera gurniem. Tāpat automobilī ir ievērojamas ietilpības bagāžas nodalījums ar augstumā regulējamu grīdu; ar paceltām aizmugurējo sēdekļu atzveltnēm bagāžnieka ietilpība ir 452 litri.

Veiktspēja

Priekšējo riteņu piedziņas bZ4X ir aprīkots ar īpaši atsaucīgu 150 kW elektromotoru. Tas attīsta 204 ZS jaudu un 265 Nm griezes momentu, nodrošinot 8,4 sekunžu paātrinājumu līdz 100 km/h un maksimālo braukšanas ātrumu 160 km/h. Visu riteņu piedziņas modeļa (detalizētāka informācija tālāk) maksimālā jauda ir 217,5 ZS, savukārt griezes moments 336 Nm; maksimālais braukšanas ātrums ir tāds pats, savukārt paātrinājums 0-100 km/h aizņem vien 7,7 sekundes. Visi veiktspējas raksturlielumi ir provizoriski līdz homologācijai.

Sistēma sniedz iespēju braukt arī tikai ar vienu pedāli: palielinot enerģijas rekuperācijas intensitāti, autovadītājs var paātrināt un palēnināt spēkratu, izmantojot tikai un vienīgi akseleratora pedāli.

Nobraucamā distance un bateriju tehnoloģija

Sniedzamība jeb ar pilnu bateriju veicamā distance ir būtisks apsvērums elektromobiļu pircējiem, un Toyota likusi lietā gandrīz 25 gadu pieredzi augstas veiktspējas akumulatoru izstrādē, lai nodrošinātu, ka bZ4X klientiem sniedz ne tikai mieru attiecībā uz tā nobraucamo distanci, bet arī pārliecību, ka šīs spējas tiks saglabātas no gada uz gadu. Izstrādājot bateriju, tika izvirzīts mērķis nodrošināt maznozīmīgu veiktspējas samazinājumu – aptuveni tikai 10% –, braucot 10 gadus vai 240 000 kilometru, atkarībā kurš no nosacījumiem iestāsies pirmais.

Augstā enerģijas blīvuma litija jonu baterijai ir 71,4 kWh ietilpība, kas sniegs vairāk nekā 450 km plānoto sniedzamību (atbilstoši WLTP ciklam). Raksturlielumi atkarīgi no versijas un līdz homologācijas veikšanai ir provizoriski.

Pateicoties ekonomiskai un efektīvai apsildes sistēmai, kas ietver arī siltumsūkni, uzticamība tiek saglabāta arī temperatūrās zem nulles ar tikai nelielu samazinājumu sniedzamībā salīdzinājumā ar konkurējošiem modeļiem. Tāpat akumulatoru var ātri uzlādēt bez drošības vai kalpošanas laika kompromisiem: 80% uzlādes līmenis ar 150 kW ātrās uzlādes sistēmu (CCS2) sasniedzams aptuveni 30 minūtēs.

Atslēga uz baterijas kvalitāti un ilgmūžību ir sprieguma, strāvas un temperatūras uzraudzīšanā atsevišķu baterijas bloku elementu līmenī. Ja tiek konstatēta netipiska uzkaršana, kontroles mehānismi automātiski saņem signālu. Sistēma uzsāk pretpasākumus, lai novērstu jebkādu materiāla degradāciju, un ražošanas procesā tiek ievērota īpaša piesardzība, lai nepieļautu svešķermeņu iekļūšanu baterijās. Šī ir pirmā Toyota, kurai baterija ir ar šķidruma dzesēšanu.

Visu riteņu piedziņa

Toyota sadarbojās ar savu izstrādes partneri Subaru, lai radītu jaunā BEV visu riteņu piedziņas sistēmu, kas balstīta abu kompāniju bagātīgajā pilnpiedziņas transmisiju mantojumā. Tā sniedz papildu drošību, braucot sarežģītos ceļa apstākļos, un piešķir bZ4X patiesu klasē vadošo SUV apvidus pārgājības spējas.

AWD modelim ir divi atsevišķi 80 kW elektromotori, pa vienam uz katras ass. XMODE ar dažādajiem braukšanas režīmiem ļauj pielāgoties dažādiem apstākļiem, tajā ir iestatījumi braukšanai pa sniegu un dubļiem; dziļu sniegu un dubļiem (ātrumā līdz 20 km/h); un Grip Control sarežģītam apvidum (ātrumā līdz 10 km/h).

Elektroniskā stūres sistēma

bZ4X būs pirmā sērijveida Toyota, kurai ir elektroniskā stūres sistēma (steer-by-wire) – One Motion Grip –, kas Eiropas tirgū tiks ieviesta vēlāk. Atbrīvojoties no mehāniskā savienojuma starp stūresratu un priekšējiem riteņiem, šī elektroniskā sistēma precīzi pielāgo riteņa pagriešanas leņķi atbilstoši autovadītāja iecerei un tajā pašā laikā nodrošina vairāk vietas kājām, atvieglojot izkāpšanu un iekāpšanu automobilī, kā arī uzlabo autovadītāja sēdpozīcijas izvēles brīvību. Tradicionālais stūresrats ir aizstāts ar One Motion Grip iejūga formas stūri, padarot stūrēšanu vieglāku un vienmērīgāku, kas nerada nepieciešamību pārlikt roku pāri rokai. Pagrieziens no atdures līdz atdurei ir tikai 150 grādi.

Bez fiziskās sasaistes sistēmā nevēlamās vibrācijas no riteņiem tiek izolētas, bet autovadītājs joprojām atgriezeniskajā saitē izjūt, piemēram, ceļa seguma izmaiņas. Stūrēšanas izjūtas tiek pilnveidotas ar atsevišķu stūres pretestības kontrolmehānismu; stūrēšanas īpašības var mainīt atbilstoši izvēlētajam braukšanas režīmam.

Saules paneļu jumts

bZ4X sniedzamību var palielināt ar papildu aprīkojumā pieejamo saules paneļu jumtu. Tas uztver saules enerģiju ar nulles emisijām un nulles izmaksām, lai ģenerētu elektroenerģiju automobiļa akumulatora komplekta uzlādei. Tas ir izmantojams gan tad, kad automobiļa aizdedze ir ieslēgta, gan tad, kad ir izslēgta, un Toyota aprēķinājusi, ka šis saules paneļu jumts gada laikā spēj uzņemt enerģiju, kas pietiktu 1800 km nobraukumam.

Jaunās paaudzes Toyota Safety Sense

bZ4X iegūs trešās paaudzes Toyota Safety Sense ar jaunām un uzlabotām funkcijām, kas sniedz aizsardzību pret tipiskāko avāriju vēl plašāku risku spektru. Tā darbojas kā partneris autovadītājam, lai realizētu mobilitātes sabiedrisko virsmērķi – nulle bojāgājušo un cietušo ceļu satiksmes negadījumos.

Toyota Safety Sense katras funkcijas darbība ir pilnveidota, paplašinot radara un kameras uztveres diapazonu. Jaunās funkcijas ietver sadursmes novēršanas sistēmas (Pre-Collision System) papildinājumu, kas tagad atpazīst arī strauji priekšā piebraucošos un pa pretējo joslu braucošos transportlīdzekļus; aizsardzība pret iespējamu pedāļu sajaukšanu (strauja paātrinājuma apslāpēšana pie maza braukšanas ātruma); un ekstrēmas bremzēšanas asistents.

Turklāt būs pieejama arī jaunā multimediju sistēma, kas programmatūras atjauninājumus saņems bezvadu režīmā (OTA).

Toyota Beyond Zero ieviešana

bZ4X ir pirmais modelis Toyota jaunajā bZ apakšzīmola saimē – šī abreviatūra atšifrējama kā “beyond Zero”, paužot līderību ekoloģijā, pēc kā kompānija tiekusies, kopš kļuva par elektrificētās mobilitātes celmlauzi ar oriģinālo Prius, pasaulē pirmo sērijveida hibrīda automobili tālajā 1997. gadā.

bZ4X debija nostiprina Toyota dažādo tehnoloģiju pieeju, lai apmierinātu nepieciešamību pēc mobilitātes, sniedzot klientiem pilnu spektru elektrificēto spēkratu, ieskaitot pašuzlādes hibrīdus (HEV), uzlādējamos hibrīdus (PHEV), bateriju elektromobiļus (BEV) un degvielas šūnu (ūdeņraža) automobiļus (FCEV). Toyota plāno samazināt CO2 ar produktiem, kurus ir ērti lietot un kuri ir klientiem pievilcīgi, un visas šīs tehnoloģijas ļaus sasniegt nulles emisiju mērķi.

Kā jau liecina “beyond” jēdziens bZ zīmolā, nulles emisijas ir tikai daļa no Toyota mērķa. Kompānija ir apņēmusies sniegt arvien labāku mobilitāti visiem ar produktiem un servisiem, kas vairo braukšanas prieku, rūpējoties par ceļu satiksmes dalībniekus drošību un palīdzot radīt labāku sabiedrību visā pasaulē.

bZ4X ir pilnībā uz cilvēku orientēts automobilis, kas radīts, lai palīdzētu klientiem pāriet uz BEV bez kompromisiem vai neērtībām un maksimizēt iespējas dizainā, veiktspējā un ekspluatācijā, kas raksturīgas simtprocentīgiem elektromobiļiem –, pārsniedzot klientu gaidas.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Egles iedegšana Tukumā Tukuma TIC
Tiekamies Tukumā I adventē, kad gaisā mutuļos miers un staros gaisma! Egles iedegšana, Ziemassvētku vecītis u.c. aktivitātes. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 22.11.2024 - 30.11.2024 Lielisks piedāvājums jūsu brīvdienām! Latvia Tours
Kristāldzidrs ūdens, baltas smilšu pludmales un bagātīga koraļļu rifu pasaule, kas ir ideāla niršanai un snorkelēšanai. | Skatīt vairāk
no 655 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 21.11.2024 - 28.11.2024 Publikācija “TRAĶU REĢIONA GARŠU KRĀSAS” Trakai TIC
Publikācija “TRAĶU REĢIONA GARŠU KRĀSAS” | Skatīt vairāk
Vīzas uz ĶĪNU AL SVETS
Vīzas noformēšana uz Ķīnu tūrisma vai darījuma braucieniem, konsultācijas 28 45 45 47, riga@alsvets.lv | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::8.01178694sec.