Autors: Velocita.lv
Avots: Velocita.lv
• GR SPORT aprīkojums kļuvis par Toyota Hilux pikapu saimes jauno virsotni
• Radīts vēl labākai veiktspējai ar jaunu, speciālu balstiekārtu
Reklāma
• Spēcīgs 2,8 litru motors ar 204 ZS jaudu un 500 Nm griezes momentu
• Iespaidīgs sniegums ar 3,5 tonnu vilktspēju un vienas tonnas kravnesību
• Ekskluzīvs GR motīva eksterjers un interjera dizains
• Dīleru centros nonāks 2022. gada vasarā
Toyota Hilux ir viena no Dakaras rallijreida leģendām un kādreizējais šo pasaules sīvāko sacensību uzvarētājs. Toyota GAZOO Racing gūtie panākumi šajās ekstrēmās sacīkstēs iedvesmojuši radīt Hilux GR SPORT – Hilux pikapu saimes jauno virsotni.
Hilux GR SPORT ir radīts klientiem, kuru aktīvais dzīvesveids sniedzas tālāk par ikdienu, nodrošinot ideālu automobili piedzīvojumu ceļojumiem un sportiskām aktivitātēm. Toyota ir ieviesusi specializētus balstiekārtas uzlabojumus, lai sniegtu vēl īpašāku braukšanas pieredzi ar pastiprinātu atsaucīgumu, kontroli un saķeri. Vairāki ekskluzīvie eksterjera un interjera dizaina elementi padara automobili vēl pievilcīgāku.
GR SPORT papildināts ar ievērojamiem sasniegumiem, kas jau ir ieviesti jaunajā Hilux, sniedzot līdz šim vislabāko braukšanas pieredzi. Tā pasaulslavenās “dodies jebkur” bezceļu pārvarēšanas spējas sasniegušas jaunu līmeni, ko atbalsta automātiskais pašbloķējošais diferenciālis un aktīvā vilkmes kontroles sistēma (Active Traction Control). Priekšzīmīga vadāmība un komforts braukšanas laikā ir papildināts ar balstiekārtas uzlabojumiem, kā arī trokšņu un vibrāciju izolāciju.
Toyota GAZOO Racing braucējs, daudzkārtējais World Cross-Country Rally un trīskārtējais Dakaras rallijreida uzvarētājs Nasers Al-Atija komentē jauno Hilux GR SPORT: “Toyota Hilux ir leģendāra reputācija ar savu izturību un uzticamību. Tas attiecas ne tikai uz mūsu sacīkšu auto, bet arī sērijveida modeļiem, ieskaitot GR SPORT. Šis jaunais modelis, ko iedvesmoja mūsu ikoniskie Dakaras sacīkšu automobiļi, sniedz jaunu braukšanas pieredzes līmeni gan uz ceļa, gan bezceļā. Tas patiesi iekapsulējis mūsu sacīkšu automobiļu garu, sagādājot daļu Dakaras pircējiem visā pasaulē.”
Jauna regulējuma balstiekārta
Galvenais elements uzlabotajā balstiekārtā ir jaunu vienas caurules (monotube) amortizatoru ieviešana, kā arī jaunu atsperu uzstādīšana priekšējam tiltam.
Vienas caurules konstrukcija nodrošina lielāku virzuļa laukumu, kas sniedz labāku amortizācijas veiktspēju, ātrāku reakciju un labāku siltuma izkliedi. Tas arī palīdz saglabāt eļļas ekspluatācijas kvalitāti amortizatora iekšienē, braucot smagos apstākļos.
Priekšējās spirālatsperes ir padarītas stingrākas un, tāpat kā jaunie amortizatori, ir nokrāsotas sarkanas, lai izceltu Hilux GR SPORT īpašo raksturu. Šīs izmaiņas papildina balstiekārtas jauninājumus, kas jau iepriekš tika ieviesti jaunajam Hilux, ieskaitot jauna regulējuma aizmugurējās lokšņu atsperes un jaunus sailentblokus. Rezultāts ir pārliecinoša izturība sarežģītos braukšanas apstākļos.
Salīdzinot ar standarta Hilux, šīs izmaiņas sniedz ievērojamus uzlabojumus vadāmības īpašībās, ieskaitot stūres reakcijas ātrumu, veiktspēju taisnē, līdzenu gaitu, kā arī nomierinošu stabilitātes un saķeres sajūtu.
Jaunā konstrukcija arī ievērojami uzlabojusi braukšanas komfortu, ātri reaģējot uz augstu frekvenču vibrācijām un palielinot amortizācijas spēju kontrolēt virsbūves svārstības un novērst balstiekārtas triecienus.
Bezkompromisa veiktspēja
GR SPORT ir aprīkots ar Hilux jaudīgo 2,8 litru motoru, kas šajā modeļa saimē tika ieviests 2020. gadā. Tas attīsta 204 ZS (150 kW) jaudu un 500 Nm griezes momentu un ir sajūgts ar sešpakāpju automātisko transmisiju. Pieejams tikai dubultās kabīnes (Double Cab) versijā, GR SPORT saglabā Hilux iespaidīgās kravnesības spējas, kas ir starp labākajām savā klasē: tajā var iekraut vienas tonnas kravu un sakabē vilkt līdz pat 3,5 tonnu smagu treileri.
GR SPORT dizains
Dizaina elementi interjerā un eksterjerā, kas izceļ Hilux GR SPORT īpašo raksturu.
Melnajam priekšējam radiatora dekoratīvajam panelim ir īpašs G-raksta režģis un uz prominentās centrālās horizontālās joslas klasiskā noformējumā zīmola emblēmas vietā ir Toyota vārds. Šis vēsturiskā mantojuma iedvesmotais risinājums ir atsauce uz ceturtās paaudzes Hilux no pagājušā gadsimta 80. gadu sākuma. Spēcīgo priekšdaļas veidolu pastiprina jauni, lielāki miglas lukturu ietvari. 17 collu riteņu diskiem ir kontrastējošs melns un pulēts noformējums, un tie aprīkoti ar bezceļu riepām. Melnā motīvs turpinās sānskata spoguļu korpusos, kāpšļos, spārnu uzlikās un kravas kastes rokturī. Tas viss spilgti kontrastē ar gaiši sarkanās krāsas jaunajiem amortizatoriem un atsperēm. Uz virsbūves ir arī diskrētas GR SPORT emblēmas.
Automobiļa salonā ir jauni sporta priekšējie sēdekļi melnas ādas un sintētiskā zamša kombinācijā ar sarkanām perforācijām un kontrasta šuvēm. Uz sēdekļa pagalvja, grīdas paklājiņiem, aizdedzes pogas un informācijas ekrāna animācijas grafikā ir GR SPORT emblēma. Autovadītājs var izmantot sviras aiz stūresrata manuālai pārnesumu pārslēgšanai, bet sportiskie pedāļi veidoti no alumīnija. Veidolu papildina oglekļa šķiedras stila apdares paneļi, sarkana dekoratīvā līnija visa priekšējā paneļa platumā un zils apgaismojums durvju paneļos.
Latvijas tirgū jaunais Hilux GR SPORT nonāks 2022. gada vasarā.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.