Autors: Lauma Laube
Avots: Foxconsulting.lv
Februāra sākumā gaidāmais jaunais Lexus NX ir pieejams pašuzlādes hibrīda un pirmo reizi arī Plug-in hibrīda versijā, kas pilsētas vidē ļauj nobraukt līdz 97 km. Degvielas ekonomija no 0,9 līdz 1,1 l/100 km un oficiālais CO2 izmešu līmenis 21–25 g/km ir labākie savā klasē. Turklāt uz šosejas ar elektrisko jaudu Lexus var sasniegt ātrumu līdz pat 135 km/h.
Šie rādītāji ir labākie luksusa vidēja izmēra SUV klasē, un tie ļauj virzīties tālāk un ilgāk, izmantojot nulles emisiju tīru elektrisko jaudu. Atšķirībā no konkurentiem jaunais Lexus pāriet pilnā pašuzlādes hibrīda režīmā, kad tā akumulators ir izlādējies. Tas gan nozīmē, ka pieaug degvielas patēriņš un tiek izdalītas lielākas emisijas, bet Lexus ir atklājis, ka šajā scenārijā konkurentu modeļos degvielas patēriņš ir vidēji par 23 līdz 30% lielāks nekā NX 450h+ modelim.
Reklāma
"Lexus tehnoloģiju sniegtās priekšrocības padara NX par pārliecinošu izvēli klientiem neatkarīgi no tā, vai viņi meklē Plug-in hibrīdu vai pašuzlādes hibrīdu. Taču tā ir tikai daļa no kopbildes: jaunais NX sniedz papildu ieguvumus – aizraujošu veiktspēju, drosmīgu dizainu un slaveno Lexus Takumi luksusa meistarību, atverot jaunu lappusi zīmola ceļā,” sacīja Lexus Baltic vadītājs Raigo Kaseorgs.
Uzlabota spēka piedziņa un efektīva veiktspēja
Atjaunināto Plug-in hibrīda elektrisko sistēmu apvieno ļoti efektīvs 2,5 litru Atkinsona cikla dzinējs ar elektromotoru-ģeneratoru un uzlādējamu litija jonu akumulatoru. Akumulatora jauda ir 18,1 kWh, kas ir vēl viens no savā klasē vadošajiem rādītājiem, un to var pilnībā uzlādēt aptuveni divarpus stundās, izmantojot 32A staciju un iebūvēto 6,6 kW lādētāju.
Šī uzlabotā spēka piedziņa papildina NX apvidus auto sniegtās iespējas: NX 450h+ standarta aprīkojumā ir energoefektīva e-Four visu riteņu piedziņa (AWD), kas vajadzības gadījumā izmanto papildu elektromotoru, lai vadītu aizmugurējo asi.
NX 450h+ sniegums ir tikai viens aspekts, kas iezīmē jaunā NX izaugsmes lēcienu efektīvas veiktspējas jomā. NX 350h, pašuzlādes modelim, arī veikti tehniski atjauninājumi, kas nodrošina vispusīgus uzlabojumus. Salīdzinot ar iepriekšējo NX 300h, jaunā ceturtās paaudzes sistēma ir par 24% jaudīgāka, ražojot 244 DIN ZS, kas palīdz samazināt jaunā modeļa paātrinājuma laiku no 0–100 km/h par 15% līdz 7,7 sekundēm.
Šis jaudas pieaugums degvielas ekonomiju un emisijas neietekmē. Oficiālo testu dati liecina par aptuveni 20% CO2 emisiju kritumu: tie ir no 135 g/km WLTP kombinētajā ciklā līdz 129 g/km priekšpiedziņas versijai ar degvielas patēriņu no 5,7 l/100 km (FWD modelis).
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.