Mazda2 saime ir sagaidījusi papildinājumu – tai ir pievienojies pašuzlādes jeb pilnais hibrīds Mazda2 Hybrid, kas ir kompānijas pirmais hibrīdauto Eiropas tirgum. Jaunais modelis tiks ražots Toyota rūpnīcā, ar kuru Mazda sadarbību uzsāka jau 2015. gadā. Divus gadus vēlāk sadarbība starp abiem Japānas uzņēmumiem tika paplašināta, un šobrīd tā ietver izstrādi un ražošanu dažādās jomās.
Jaunais Mazda2 Hybrid ir ļoti svarīgs modelis, jo ievieš dzīvē kompānijas ilgtspējas stratēģiju Sustainable Zoom-Zoom 2030. Tās nolūks ir samazināt Mazda CO2 emisiju visās jomās, lai atbilstu Parīzes vienošanās klimata mērķiem. Plānots, ka 2030. gadā ceturtā daļa Mazda jauno pasažieru auto būs tikai elektriski, ka ap to laiku Eiropā vien vairāk nekā 40% kompānijas realizācijas būs elektroauto un ka visi šajā kontinentā pārdotie jaunie pasažieru automobiļi būs elektrificēti tādā vai citādā veidā.
Reklāma
Efektīva hibrīda tehnoloģija
Jaunās Mazda2 hibrīdsistēma ietver benzīna dzinēju, jaudīgu elektromotoru, ģeneratoru, augstas veiktspējas 177,6 V litija jonu akumulatoru, spēka agregāta vadības bloku un jaudas sadales kārbu. Elektromotors, ģenerators un sadales kārba ir ievietoti kompaktā transmisijas korpusā, kas ir tradicionālas pārnesumkārbas lielumā.
Enerģiju sistēmai nodrošina trīs cilindru Atkinsona cikla 1490 cm³ benzīna dzinējs, kas ar 5200 apgr./min attīsta 92 ZS (68 kW) un ar 3600 apgr./min panāk 120 Nm griezes momentu. Savukārt pastāvīgā magnēta sinhronais 59 kW elektromotors ģenerē tūlītēju vilkmi no 0 līdz 17 000 apgr./min 141 Nm apmērā. Benzīna dzinējs un elektromotors, darbojoties sinhroni, nodrošina 116 ZS (85 kW). Tas ļauj automobilim no 0 līdz 100 km/h ieskrieties 9,7 sekundēs un maksimāli sasniegt 175 km/h. Savukārt vidējais degvielas patēriņš ir tikai 3,8 l/100 km (WLTP ciklā), bet CO2 emisija – vien 87 g/km.
Apstākļos, kad iekšdedzes dzinējs nav efektīvs, piemēram, uzsākot kustību vai braucot ar mazu vai vidēju ātrumu, mašīna automātiski pārslēdzas uz simtprocentīgi elektrisko (EV) režīmu.
Kompakts, bet ietilpīgs
Jaunā Mazda2 Hybrid ir tikai 3940 mm gara, 1745 mm plata un 1500 mm augsta, un ar šādiem parametriem tas ir viens no kompaktākajiem auto B klasē. Mazā ekopēda, īsā pārkare priekšā un aizmugurē, nelielais segmentā vadošais 4,9 metru apgriešanās rādiuss padara Mazda2 Hybrid vienlīdz izveicīgu kā pārslogotā pilsētā, tā arī uz lielceļa. Neskatoties uz nepilnu četru metru kopējo garumu, 2560 mm riteņu garenbāze nodrošina komfortablu un pārsteidzoši ietilpīgu salonu četriem pieaugušiem cilvēkiem, kā arī vēl 286 litriem bagāžas.
Autovadītāja vietā uzmanība pievērsta tam, lai šoferis visu varētu izdarīt pēc iespējas vienkāršāk. Sēdeklis novietots gana zemu, lai stūrēt būtu ērti arī augumā raženākam cilvēkam, savukārt mazā un sportiskā stūre ir aprīkota ar plašām regulēšanas iespējām. Instrumentu panelī ir divas digitālie bloki, bet tiem pa vidu – TFT displejs. Tas viss kombinācijā ar 8 collu skārienekrānu centrā sniedz autovadītājam informāciju viegli uztveramā formā un ļauj izmantot multimedijus, turklāt skatiens visa pārraudzīšanai no ceļa jānovirza minimāli. Par papildu samaksu ir pieejams 10 collu projekcijas jeb head-up displejs, kas būtisko informāciju parāda uz vējstikla, tā ka novērsties no ceļa vispār nav vajadzības.
Trīs aprīkojuma līmeņi
Jaunā Mazda2 Hybrid Baltijas valstu tirgū būs pieejama ar vairākiem aprīkojuma līmeņiem: Pure, Agile un Select.
Pure modeļiem ir diezgan plašs standartaprīkojuma saraksts, kas ietver automātisko gaisa kondicionētāju, audio sistēmu ar 7 collu ekrānu, DAB, Apple CarPlay un Android Auto, adaptīvo kruīza kontroli un LED aizmugurējos lukturus. Bagātīgajā drošības sistēmu klāstā ir ceļa zīmju atpazīšana, automātiskā avārijas bremzēšana un joslas asistents. Papildus tam Mazda2 Hybrid Pure Plus pakotne piedāvā halogēnos miglas lukturus, aizmugurējo spoileri, ar ādu apvilktu stūri un pārnesumkārbas sviru, apsildāmu stūri un priekšējos sēdekļus, elektriskus aizmugurējos logus, četru skaļruņu audio sistēmu un lietus sensoru.
Nākamais pēc Pure ir Agile aprīkojuma līmenis, un tajā iekļauta viedatslēga durvju atslēgšanai un dzinēja iedarbināšanai, 15 collu riteņi, 8 collu displejs ar atpakaļskata kameru un audio sistēma ar sešiem skaļruņiem. Comfort pakotnē papildus ir LED priekšējie un miglas lukturi, kā arī pagrieziena rādītāji, pusādas sportiskie sēdekļi, divu zonu gaisa kondicionētājs, apsildāmi un pielokāmi sānskata spoguļi, kā arī digitālais instrumentu panelis. Safety pakotnē papildus vēl ir priekšējie un aizmugurējie parkošanās sensori, aklās zonas asistents un pašēnojošs atpakaļskata spogulis.
Pilnīgākajā jeb Select versijā ir 16 collu riteņi, LED priekšējie un miglas lukturi, kā arī aizmugurējie pagrieziena rādītāji, LED interjera apgaismojums, 10 collu projekcijas displejs, viedtālruņa bezvadu uzlādes paliktnis un pusādas sportiskie sēdekļi.
Augstākā līmeņa drošība
Viena no svarīgākajām Mazda2 Hybrid īpašībām ir teicamā drošība. Jebkurā komplektācijas līmenī šim auto jau standartā ir ļoti plašs pasīvās un aktīvās drošības sistēmu klāsts.
Standarta aprīkojumā ir, piemēram, adaptīvā kruīza kontrole un šajā tirgus segmentā reti sastopamais drošības spilvens starp priekšējiem sēdekļiem. Tādas pašas konstrukcijas Toyota Yaris kļuva par pirmo mazo automobili, kas drošības testos atbilstoši Euro NCAP jaunākajiem kritērijiem ieguva maksimālās piecas zvaigznes. Jaunā Mazda2 Hybrid ir sasniegusi tādu pašu līmeni.
Safety Sense sensoru sistēmas mērķis ir minimizēt avāriju risku. Tā palīdz vadītājam pamanīt šķēršļus, tāpēc brauciens droši var turpināties arī tad, ja uzrodas negaidīti apstākļi. Savukārt, ja sadursme ir neizbēgama, sistēma izdara visu, lai negadījums būtu pēc iespējas vieglāks gan pasažieriem, gan gājējiem. Safety Sense pakotne ietver pretsadursmes asistentu (PCS), kurš jebkurā diennakts laikā atpazīst citus spēkratus un gājējus, bet dienā arī velobraucējus; pagrieziena asistentu; adaptīvo kruīza kontroli; ceļa zīmju asistentu; joslas un arī piestūrēšanas asistentu.
Mazda2 Hybrid iepriekšpārdošana Baltijas valstīs jau ir sākusies, un pirmie šī modeļa automobiļi ieradīsies gada otrajā ceturksnī.