Autors: Velocita.lv
Avots: Velocita.lv
Lai gan 2022. gads ir nesen sācies, Dienvidkorejas ražotājs Kia, iespējams, jau tagad var šo gadu pasludināt par visveiksmīgāko savas pastāvēšanas vēsturē. Nesen kompānijas elektroauto EV6 izcīnīja Eiropas Gada auto titulu un tagad ierindojās otrajā vietā Pasaules gada auto finālā.
Izšķirošajā balsojumā piedalījās 102 profesionāli auto tirgus eksperti un žurnālisti no visas pasaules, un viņu lēmums bija balstīts uz visu Kia EV6 priekšrocību salīdzinājumu ar deviņiem citiem finālistiem. No desmit modeļiem, kas iekļuva Pasaules gada auto finālā, četri bija simtprocentīgi elektriskie, un modernā Kia EV6 ar ekskluzīvo dizainu apsteidza tādus elektriskos konkurentus kā Audi Q4 e-tron un Ford Mustang Mach-E, piekāpjoties tikai Hyundai Ioniq 5. Fināla balsojumā Hyundai saņēma 815 punktus, Kia – 808, bet Ford – 773 punktus. Tāpat uz galveno titulu pretendēja seši iekšdedzes dzinēja modeļi – Cupra Formentor, Genesis G70, Honda Civic, Hyundai Tucson, Lexus NX un Toyota GT86 (un tās pašas platformas līdzinieku Subaru BRZ)
Reklāma
Speciāla platforma elektromobiļiem
Kia savu jaunāko un modernāko elektroauto EV6 izstrādājusi uz E-GMP platformas. Tā ir radīta speciāli elektriskajiem modeļiem, un arī kļuva par Kia EV6 garā priekšrocību saraksta pamatu.
Elektromotoru inženieri novietojuši vietā, kur parasti atrodas iekšdedzes dzinējs. Pateicoties šādam risinājumam, EV6 iepriecina ar savām lieliskajām braukšanas īpašībām: elektroauto uz ceļa ir ļoti stabils, svars ir vienādi sadalīts starp asīm, un EV6 līkumus izbrauc droši pat lielā ātrumā.
Speciālā platforma ļāvusi pazemināt auto smaguma centru un riteņus novirzīt uz virsbūves tālākajiem stūriem. Tas sniedzis vairākus ieguvumus: lai gan Kia EV6 ir pieskaitāms kompaktauto klasei, tā riteņu bāze ir 2900 mm, bet bagāžas nodalījums – 520 litru pat bez aizmugurējo sēdekļu atzveltņu nolaišanas. Šie parametri ir līdzvērtīgi vidējās klases SUV, un tajā ir daudz papildu vietas mantu novietošanai gan salonā, gan zem priekšējā pārsega.
Pārsteidzošas tehnoloģijas
Vērtējot Kia EV6, eksperti no visas pasaules īpaši slavēja tajā integrētās tehnoloģijas. Daudzus ir iespaidojusi spēja ļoti ātri uzlādēt akumulatorus, izmantojot 800 voltu sistēmu. Ir ieviesta arī V2L (Vehicle-to-Load) tehnoloģija, kas nepieciešamības gadījumā no EV6 baterijas ļauj uzlādēt citus elektroauto un ierīces. Eiropas Gada auto konkursa žūrija to nodēvēja par jaunu pieeju elektroauto tehnoloģijām, bet Pasaules gada auto žūrija piebilda, ka V2L nostiprina elektroauto priekšrocības.
Modernā dizaina elektriskais pilsētas krosovers ir aprīkots ar ļoti daudzām drošības sistēmām un autovadītāja asistentiem. Piemēram, navigācijas sistēmai ir papildinātās realitātes funkcija, līdz ar to maršruta norādes tiek projicētas tieši uz ceļa.
Kia EV6 ir pieejama arī viedatslēga, kas ļauj auto iebraukt un izbraukt no stāvvietas distancēti – pēc izkāpšanas no auto.
Vairākas versijas
Elektriskais krosovers ir pieejams ar divu un visu četru riteņu piedziņu. Pilnpiedziņas modifikācijai ir 77,4 kWh akumulators un divi elektromotori ar kopējo jaudu 239 kW (325 ZS). Tas ar pilnu uzlādi nodrošina vairāk nekā 500 km sniedzamību. Savukārt šīs versijas maksimālais griezes moments ir iespaidīgi 605 Nm.
Vēlāk tirgū nonāks arī versija, kas būs marķēta ar GT. Šī modeļa elektromotori kopā attīstīs jau 430 kW (577 ZS).
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.