Autors: Velocita.lv
Avots: Velocita.lv
Rīgas autošovā “Auto 2022” franču ražotājs Citroën demonstrē virkni jaunumu. Īpašā preses konferencē, kas notika piektdien, pulksten 11.30, Citroën pārstāvji ne tikai parādīja, kā izskatās elektrificēta un ilgtspējīga nākotne, bet arī prezentēja četrus pilnīgi jaunus modeļus, kas ir īpaši gaidīti Baltijā.
Rīgā notiekošā auto izstāde ir lielākais nozares pasākums Baltijas valstīs, kurā ik gadu tiek prezentēti reģiona svarīgākie jaunumi. Šeit pulcējas ražotāji no visas pasaules, kā arī tiek demonstrēti auto rūpniecības tehnoloģiskie jauninājumi un ekskluzīvi modeļi. Citroën šogad te izrāda savus inovatīvākos produktus, kas starptautiskajos testos jau saņēmuši atzinību un pozitīvas atsauksmes.
Reklāma
Franču ražotājs savā stendā ir izlicis piecus modeļus: jaunos plug-in hibrīdus C5 X un C5 Aircross, elektrisko ë-Berlingo, pasaulslaveno Ami un kompaktā segmenta elektroauto ë-C4. Četriem no tiem – C5 X, C5 Aircross, ë-Berlingo un Ami – tā ir debija Baltijas tirgū. Saistībā ar šo notikumu franču ražotājs izstādes apmeklētājiem un dalībniekiem piedāvā arī ekskluzīvu iespēju – piecu gadu (vai 100 000 km nobraukuma) garantiju un bezmaksas apkopi savām mašīnām, kas pasūtītas Rīgas autošova telpās. Turklāt visiem Citroën modeļiem ir piecu gadu garantija bez nobraukuma ierobežojuma.
Eksperti jau novērtējuši
Viena no gaidītākajām debijām Baltijā ir Citroën C5 X plug-in jeb spraudņa hibrīds. Starptautiskajos testos tas jau izpelnījies dažādu valstu žurnālistu atzinību, un daudzi tirgus eksperti uzsvēruši auto daudzpusību, ekskluzīvo dizainu un komfortu.
Zem C5 X pārsega atrodas 180 ZS iekšdedzes benzīna dzinējs, kas strādā pārī ar elektromotoru. Sistēmas kopējā jauda ir 225 ZS, griezes moments – 360 Nm. Ražotājs uzsver, ka, plug-in hibrīda sistēmas akumulatoru uzlādējot ik dienu, ar C5 X var braukt arī tikai elektriskajā režīmā. Ar vienu uzlādi šis modelis spēj veikt līdz 55 km, un tā maksimālais ātrums elektriskajā režīmā ir 135 km/h. Darbojoties tikai ar elektrību, C5 X nerada nevienu gramu oglekļa dioksīda. Savukārt jauktajā režīmā izmešu daudzums ir tikai 29 g/km CO₂ (pēc WLTP testa datiem).
Arī jaunais C5 Aircross, kuram ir moderna krosovera virsbūve un hibrīda sirds, neapšaubāmi izpelnīsies uzmanību Baltijas valstīs. Ar elektrību vien modelis var nobraukt aptuveni 50 km (pēc WLTP testiem), bet hibrīdrežīmā izmešu daudzums ir tikai 32 g CO₂ uz kilometru. Turklāt šī plug-in hibrīdauto akumulatoru var uzlādēt vien divās stundās.
Pateicoties Citroën uzlabotajai hidraulisko amortizatoru sistēmai, abi plug-in modeļi nodrošina izcilu braukšanas komfortu.
Pilnībā elektriskie auto
Rīgas autošovā Citroën elektrificētajā stendā būs apskatāmi trīs pilnībā elektriski automobiļi: ë-C4 un divi modeļi, kas šodien piedzīvo debiju, – tie ir ë-Berlingo un Ami.
Universālajam vieglajam auto ë-Berlingo ir septiņas sēdvietas. Kā norāda ražotājs, neatkarīgi no ceļojuma mērķa jūsu rīcībā ir salons ar 4000 litru ietilpību, tāpēc tajā varēs ielikt visu nepieciešamo, tai skaitā velosipēdus, slēpes un citus aktīvās atpūtas atribūtus. Bagāžnieka lielums atkarībā no izvēlētās versijas ir no 775 līdz 1050 litriem.
Cilvēki, kas meklē ģimenes mašīnu, novērtēs arī efektīvos sēdekļus: ë-Berlingo tie ir veidoti tā, lai nodrošinātu vislabāko redzamību. Šim modelim ir īpaši lieli logi, tāpēc salonā ir sevišķi gaišs. Mierīgi var justies arī tie, kam ir aktuāli aizmugurē sasēdināt trīs bērnus, – otrajā rindā ir trīs pilnīgi atsevišķi sēdekļi, un tas visiem ļauj justies daudz ērtāk.
Mazais Citroën Ami līdz ar prezentāciju Rīgas autošovā piektdien piedzīvo debiju arī Latvijas tirgū. Ekskluzīvais modelis ir viens no retajiem mazajiem elektroauto, ar kuru drīkst braukt jau no 16 gadu vecuma. Tajā ir divi sēdekļi, stilīgs un vienkāršs interjers, savukārt eksterjers, izmantojot visdažādākās detaļas, ir viegli pārveidojams atbilstoši pircēja vēlmēm un gaumei. Ar pilnu akumulatora uzlādi, kas aizņem tikai 3 stundas no mājsaimniecības elektroligzdas, Ami spēj nobraukt līdz 75 km distanci.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.