Nesen tika prezentēts jaunais Range Rover Sport, un tā globālā pirmizrāde visiem paliks atmiņā ar pasaulē pirmo braucienu augšup pa applūdinātu Kárahnjúkar dambja pārgāzni Islandē. Tas ir vislielākais šāda veida dambis pasaulē – ūdens pa to plūst ar intensitāti 750 tonnas minūtē. Iespaidīgais stāvums nopietni pārbaudīja jaunā sportiskā SUV spēju pretoties straumei, jo saķeres zuduma gadījumā draudēja 90 metru kritiens.
Šis brauciens pirmo reizi tika pārraidīts ekskluzīvā prezentācijas pasākumā Jaguar Land Rover produktu izstrādes centrā Gaidonā Lielbritānijā. Pie Range Rover Sport stūres atradās Džeimsa Bonda filmas kaskadiere Džesika Hokinsa. Jaunākajā Land Rover markas automobilim mestajā izaicinājumā jaunais Range Rover Sport, ar luksusa SUV Range Rover cieši radniecīgais augstas veiktspējas modelis, demonstrēja iespaidīgu saķeri, vilkmi un stabilitāti.
Reklāma
Iepriekšējo pārbaudījumu laikā Range Rover Sport sasniedza rekordu, braucot kalnā Paikspīkā, īstenoja pirmo reģistrēto Arābijas pussalas Tukšā kvartāla tuksneša šķērsošanu un kļuva par pirmo auto, kas pārvarējis 999 pakāpienu akmens kāpnes uz Debesu vārtiem Ķīnā 2018. gadā.
“Land Rover luksusa veiktspējas SUV trešā paaudze ir pati iekārojamākā, tehnoloģiski progresīvākā un spējīgākā. Nekad iepriekš nevienā Land Rover automobilī nav bijis uzstādīts tik moderns šasijas tehnoloģiju komplekss, kas apvieno tik iespaidīgu stabilitāti uz ceļa ar instinktīvām braukšanas reakcijām. Gada sākumā klajā laistais jaunais Range Rover jau ir guvis ievērojamus panākumus, tāpēc nešaubos, ka Range Rover Sport sekos tā pēdās,” stāsta Juste Jaruše, Jaguar Land Rover zīmola vadītāja Baltijas valstīs.
Ideāls pamats
Jaunais Range Rover Sport ir radīts uz Land Rover nodernās pielāgojamās modulārās platformas (Modular Longitudinal Architecture jeb MLA-Flex), kas ir ideāls pamats, lai iegūtu pirmšķirīgu auto dinamiku un neatkārtojamu izsmalcinātību. Jaudīgo un efektīvo spēka agregātu gammā ir divi sešcilindru palielinātas sniedzamības uzlādējamie jeb plug-in hibrīdi. Tie ļauj tikai ar elektrību nobraukt līdz pat 113 km un rada vien 18 g/km CO2 emisiju.
Jaunais 530 ZS V8 Twin Turbo motors ar dinamiskā starta funkciju (Dynamic Launch) piešķir mašīnai sporta auto veiktspēju, nodrošinot paātrinājumu līdz 100 km/h nieka 4,5 sekundēs. Klienti var izvēlēties no jaudīgajiem un efektīvajiem vieglā hibrīda jeb MHEV benzīna un dīzeļa Ingenium saimes motoriem. Savukārt, tā kā Land Rover turpina ceļu uz elektrificēto nākotni, 2024. gadā būs pieejama arī simtprocentīgi elektriskā versija.
Jaunais Range Rover Sport tiek piedāvāts S, SE, HSE un Autobiography komplektācijā. Savukārt First Edition būs nopērkams pirmajā ražošanas gadā, un tam varēs izvēlēties īpaši pielāgotu aprīkojumu.
Katrs brauciens aizrauj elpu
Izteiksmīgās proporcijas izceļ jaunā Range Rover Sport emocionāli piesaistošo dizainu ar gludām virsmām, dinamisku stāju un ne ar ko nesajaucamu profilu, ko lieliski akcentē auto “muskuļotie” elementi.
Elegantais eksterjers turpinās principiāli mainītā interjerā. Tas apvieno jaunākos komforta un vadītāja asistentus, smalkākus apdares materiālus, kā arī jauno kokpita interpretāciju par zīmolam raksturīgo šofera kā komandiera sēdpozīciju. Visas tehnoloģijas pārvalda Land Rover integrētā šasijas kontroles sistēma, tāpēc tās darbojas saskaņoti un nodrošina instinktīvu reakciju un izveicību.
Stormer Handling komplektācija ietver maksimālu šasijas tehnoloģiju komplektu īpaši dinamiskai un izveicīgai vadāmībai. Tajā iestrādāta Dynamic Response Pro sistēma, visu riteņu stūrēšana, elektroniskais aktīvais diferenciālis ar vilkmes vektora sistēmu piebremzējot un dažādi konfigurējami iestatījumi.
Dynamic Response Pro ir 48 voltu elektroniskā aktīvā stabilitātes kontroles sistēma, kas katrai riteņu asij spēj radīt pat 1400 Nm vilkmi. Tas nodrošina jauna līmeņa virsbūves kontroli un stabilitāti līkumos, tātad – drošu braucienu. Savukārt visu riteņu stūrēšanas sistēma palīdz sasniegt neatkārtojamu manevrētspēju nelielā ātrumā, kā arī pirmšķirīgu stabilitāti lielā ātrumā.
Ar Dynamic Air Suspension sistēmu pirmo reizi ir ieviestas mainīgā tilpuma pneimatiskās atsperes, ar kurām ir aprīkoti pilnīgi visi jaunie Range Rover Sport. Viedā sistēma paplašina balstiekārtas darbības diapazonu, mainot spiedienu pneimatiskajās atsperēs un nodrošinot tieši tādu komfortu un dinamisku vadāmību, kāda arī tiek gaidīta no Range Rover Sport. Lai uzlabotu reakciju un laikus sagatavotos līkumiem, auto pārrauga ceļu sev priekšā, balstoties uz eHorizon navigācijas datiem.
Sportiskas greznības iemiesojums
Land Rover jaudīgā elektroauto arhitektūra (EVA 2.0) atbalsta pastāvīgi pieslēgto tehnoloģiju ekosistēmu, ieskaitot programmatūras bezvadu atjauninājumus (SOTA). Viedā tehnoloģija 63 elektroniskajiem moduļiem atjauninājumus ļauj veikt attālināti, kas Range Rover Sport padara par inovāciju, moderno tehnoloģiju un sniegto pakalpojumu virsotni visa tā mūža laikā.
Modernā priekšējā paneļa centrā ir novietota godalgotā Pivi Pro informācijas un izklaides sistēma ar izliektu augstas izšķirtspējas 13,1 collas skārienjutīgo ekrānu. Tā pārvalda visu – sākot ar navigācijas sistēmas un beidzot ar multimediju un auto iestatījumiem. Tādā veidā šī sistēma apgūst lietotāja paradumus un viedi personalizē sistēmas iestatījumus, kļūstot par reālu intuitīvu personīgo asistentu.
Meridian Signature Sound System ir visprogresīvākā un visjaudīgākā audio sistēma, kāda jebkad uzstādīta Range Rover Sport. Tai ir līdz pat 29 skaļruņiem, turklāt, lai izveidotu personiskas skaņas zonas galvenajiem pasažieriem, četri no tiem ir galvas balsta skaļruņi. Šeit svarīgu lomu spēlē nākamās paaudzes aktīvā trokšņu slāpēšanas sistēma, kas maksimālam komfortam salonā samazina interjerā ienākošās ārējās skaņas.
Pirmšķirīgas spējas
Izmantojot modernāko viedo visu riteņu piedziņas sistēmu (iAWD) un integrējot Land Rover jaunākās bezceļa braukšanas inovācijas un tehnoloģijas, jaunais Range Rover Sport ir dinamiski visspējīgākais šī zīmola luksusa veiktspējas SUV un visprasmīgākais braukšanai pa sliktu ceļu un bezceļu.
Jaunajā Range Rover Sport debitē adaptīvā bezceļa kruīza kontrole, kas sarežģītā apvidū palīdz vadītājam saglabāt vienmērīgu kustību atbilstoši ceļa segumam. Šoferis var izvēlēties vienu no četriem komforta iestatījumiem, un sistēma viedi pielāgo braukšanas ātrumu, pašam vadītājam ļaujot koncentrēties uz stūrēšanu.
Līdztekus jaunajam Range Rover arī jaunais Range Rover Sport tiks ražots tikai Solihalas rūpnīcā Lielbritānijā, – vēsturiskajā Range Rover ražošanas mājvietā.
Jaunā modeļa piegādes pasūtījumus pieņems no maija beigām, un pirmie automobiļi Baltijas valstis sasniegs šā gada rudenī. Jaunā Range Rover Sport cena ir no X eiro.