Kā atklāts pētījumos, visstraujāk savu vērtību zaudē premium klases automašīnas

Mirklī, kad jauna automašīna izripo no autosalona, tā jau zaudē krietnu procentuālo daļu no savas mazumtirdzniecības cenas. Lai gan transportlīdzekļa vērtība laika gaitā turpina samazināties, dažu ražotāju automašīnu vērtība samazinās vairāk nekā citu.

Lai noteiktu, kuru ražotāju automašīnas zaudē lielāko vērtības daļu, carVertical auto eksperti ir veikuši pētījumu, laika posmā no 2019. līdz 2022. gadam analizējot vairāk nekā 72 miljonus datu vienību Eiropā, ASV un Austrālijā. Lūk, galvenie konstatējumi:

Vislēnāk savu vērtību zaudē Porsche

Porsche (-64,4%), Jeep (-84,4%) un MINI (-85,5%) ir trīs auto ražotāji ar vismazāko vērtības samazinājumu, kas tiek aprēķināts, atņemot automašīnas zemāko tirgus vērtību no tās sākotnējās cenas. Piemēram, gadu gaitā Porsche zaudēs tikai 64,4% no savas vērtības, kamēr Lexus zaudēs 89,9% no savas vērtības.

''Porsche ražo sporta automašīnas, bet to modeļi ir pietiekami praktiski braukšanai ikdienā. 911, iespējams, ir viens no ikoniskākajiem automobiļiem autobūves vēsturē ar ievērojamu fanu bāzi. Nav jābrīnās, ka pieprasījums pēc šī modeļa pārspēj piedāvājumu. Porsche ir uzticamas, izturīgas, izteiksmīga dizaina automašīnas, kas piesaista pircējus,” skaidro carVertical pārstāvis Mats Buzelis (Matas Buzelis).

Automobiļu vidū, kuru vērtība saglabājas augsta, ierindojas arī tradicionālāki zīmoli, piemēram, Hyundai un Toyota. Šie transportlīdzekļi ir pieejami par draudzīgākām cenām, un parasti arī to uzturēšanas izmaksas ir zemākas, kas palielina to popularitāti lietotu automašīnu pircēju vidū.

Lai gan dažu premium klases zīmolu, piemēram, Jaguar, Land Rover un Lexus automobiļiem ir tendence zaudēt savu vērtību lēnāk, tas ne vienmēr tā arī notiek.

Daudzu premium klases ražotāju automašīnas zaudē savu vērtību straujāk nekā to lētākās līdzinieces.

Kā redzams diagrammā, starp tiem ražotājiem, kuru automašīnas gadu gaitā zaudē lielāko vērtības daļu, ierindojas Chrysler, Audi un Seat. Piemēram, jaunas Chrysler automašīnas maksimālais vērtības samazinājums galu galā nokritīs līdz -96,8% (vidēji 25 gados), padarot to par zīmolu, kas tirgū zaudē lielāko daļu savas vērtības. Patiesībā aptuveni puse no auto ražotājiem, kas ierindojas šī automobiļu vērtības samazinājuma grafika negatīvajā galā, ir premium klases ražotāji. Lai gan patērētāji labprāt izvēlas Infiniti, BMW un Volvo ražotos automobiļus, to vērtība laika gaitā ievērojami samazinās.

Salīdzinājumam, Toyota automašīnas savu zemāko vērtību sasniedz pēc 19 gadiem, bet BMW automašīnas to sasniedz pēc 21 gada. Taču Toyota transportlīdzekļi zaudē aptuveni 88,7% no savas vērtības, bet BMW – 93,8%. Kādi faktori ir par iemeslu šādām atšķirībām?

“BMW un citas luksusa klases automašīnas parasti tiek aprīkotas ar tādām funkcijām un tehnoloģiskiem uzlabojumiem, kurus lietotu automašīnu pircēji nenovērtē. Ja varat atļauties jaunu BMW, Mercedes-Benz vai Land Rover automobili, jūs, iespējams, vēlaties iegādāties maksimālo greznību un inovācijas. Bet tie, kas meklē lietotu automašīnu, par prioritāti izvirza cenu un uzturēšanas izmaksas salīdzinājumā ar visām tām funkcijām, bez kurām ir iespējams arī iztikt. Tāpēc daudziem pircējiem lietota Toyota automašīna šķiet pievilcīgāka par BMW,” atklāj M. Buzelis.

Arī Audi (-96,2%), Seat (-95,8%) un Škoda (-95%) automobiļu īpašniekiem, pārdodot savus lietotos transportlīdzekļus, nevajadzētu cerēt uz pārāk izdevīgu darījumu.

Lietotas automašīnas sasniedz savu zemāko vērtību dažādos posmos

Atbilstoši carVertical pētnieku apkopotajiem datiem, to transportlīdzekļu, kas zaudējuši lielāko vērtības daļu, vidējais vecums ir 20 līdz 23 gadi. Tomēr dažādu ražotāju automašīnas sasniedz savu zemāko vērtību dažādos posmos.

Porsche un MINI maksā vismazāk, sasniedzot 15 gadu vecumu. Pēc tam, kad tie sasnieguši šo atzīmi, to vērtība atkal sāk pieaugt. Labi saglabātu automašīnu modeļi var būt vērtīgs ieguldījums. Isuzu, Suzuki, Kia un Dacia automašīnas ierindojas pretējā segmentā – tās savu zemāko vērtību sasniedz 30 gadu vecumā.

Ja modelis tiek uzskatīts par retu, automašīnas vērtība laika gaitā var ievērojami pieaugt. 90. gados BMW izgatavoja tikai 891 M5 E34 Touring modeļus. 20 no tiem bija īpašs nosaukums – Elekta –, un tie tika ražoti Itālijas tirgum. Ar 335 ZS 3,8 litru dzinēju darbināmajiem modeļiem tika nodrošināts arī īpašs krāsojums un salona dizains. Atrast lietotu Elekta modeli šodien ir kā meklēt adatu siena kaudzē. Auto entuziastiem jābūt gataviem tērēt ne mazāk kā 100 000 $, lai novietotu vienu šādu modeli savā garāžā.

Lai gan parasts auto, iespējams, nonāks poligonā pēc 20 līdz 30 gadiem, Porsche vai Jaguar automašīna ar dokumentētu servisa grāmatiņu un nevainojamu vēsturi ar laiku var kļūt tikai vērtīgāka.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Jaungada ballīte Skyline Bar
Labākā Jaungada ballīte Rīgā! Viesnīcas Radisson Blu Latvija 26. stāvā - rezervē galdiņu un izbaudi izcilu skatu,dzīvo mūziku,īpašu welcome drink | Skatīt vairāk
no 340 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 18.11.2024 - 30.11.2024 “Jauno vēsturnieku zinātniskie lasījumi X” Valmieras novada Tūrisma pārvalde
No 28. līdz 29.novembrim Valmieras muzeja Izstāžu namā norisināsies starptautiskā konference “Jauno vēsturnieku zinātniskie lasījumi X”. | Skatīt vairāk
Pirts “Atgūsti spēku pirtī” TAKA
Ideāla vieta, kur baudīt īstu pirts rituālu. Pieejams masāžas baseins kompānijām līdz 6 cilvēkiem. | Skatīt vairāk
Ričijs Rū | Ziemassvētku pasaka Tukumā Tukuma TIC
Lāči ziemā guļ, bet Ričijs Rū ir pārliecināts, ka gada skaistākos svētkus - Ziemassvētkus - nogulēt nedrīkst. | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::1.0109911sec.