Autors: Tince Egle
Avots: porsche.lv
Jaunais “Porsche 911 GT3 RS” neslēpj savus nodomus – 525 zirgspēku jaudīgais sporta automobilis pilnībā izmanto no autosporta aizgūto tehnoloģiju sniegtās priekšrocības, informēja uzņēmumā.
Jaunā modeļa, kurš pasaules pirmizrādi piedzīvoja salīdzinoši nesen, dzinējs un tā vieglā konstrukcija, kā arī dzesēšanas un aerodinamikas sistēmas to tieši saista ar autosporta brāli “Porsche 911 GT3 R”. Jaunākais “Porche” modelis “911 GT3 RS” ir augstas veiktspējas sporta automobilis ar inteliģentu aerodinamiku.
Reklāma
Šis auto apvieno jaudīgo sacīkšu sporta auto raksturu ar mūsdienīgu tehnoloģiju kopumu, kādu iepriekšējie “Porsche” modeļi vēl nav pieredzējuši. Spēkrats ir īpašs ar jaudas un komforta apvienojumu un ir lieliski piemērots gan pilsētai, gan arī ārpus tās.
Autosporta iedvesmots koncepts – aktīvās aerodinamikas pamats
Tā vietā, lai izmantotu trīs radiatorus, kā tas bijis iepriekšējos automobiļos, jaunais “911 GT3 RS” modelis ir aprīkots ar lielu, centrā novietotu radiatoru automašīnas priekšgalā. Tas atrodas tur, kur “Porsche 911” automašīnu modeļos atrodas bagāžas nodalījums, un ir galvenais iemesls ievērojamai auto veiktspējas uzlabošanai.
Pirmo reizi “Porsche” ir uzstādīta arī pretestības samazināšanas sistēma - DRS. Tā ir izveidota , lai taisnos trases posmos jaunie “Porche” automobiļi sasniegtu zemu pretestību un lielāku ātrumu. Gaisa bremzes funkcija aktivizējas straujas bremzēšanas gadījumā lielā ātrumā, radot aerodinamisku ātruma samazināšanas efektu.
Visizteiktākā “GT” sporta automobiļa īpašība ir aizmugurējais spārns ar “gulbja kakla” stiprinājumu, kas pirmo reizi vēsturē padara “Porsche” automobiļa aizmugurējā spoilera augšējo malu augstāku par automašīnas jumtu.
Trasei piemērota balstiekārta, ko iespējams regulēt salonā
“911 GT3 RS” piedāvā trīs braukšanas režīmus – “Normāls”, “Sporta” un “Trases”. Trases režīmā pamata uzstādījumiem iespējamas individuālas pielāgošanas iespējas. Tajā skaitā amortizatoru stingrību priekšējā un aizmugurējā asī var pielāgot atsevišķi.
Tāpat aizmugurējo diferenciāli var pielāgot ar vadības sistēmu, kas atrodas uz auto stūres. Šīs vadības darbības skaidri attēlotas ar grafiskiem elementiem instrumentu panelī. Ar vienu pogas pieskārienu autovadītājs var pielāgot digitālos displejus divos sānu ekrānos.
Augstu apgriezienu bokserdzinējs
Modernā “911 GT3 RS” modeļa 4.0 litru augstu apgriezienu atmosfēriskais dzinējs ieguvis papildu uzlabojumus salīdzinājumā ar “911 GT3”. Jaudas palielināšana līdz 386 kW (525 ZS) galvenokārt ir sasniegta ar jaunām sadales vārpstām, kurām ir modificēti sadales profili.
Septiņu pārnesumu “Porsche Doppelkupplung” (PDK) ātrumkārbai ir īsāki pārnesumi salīdzinājumā ar “911 GT3”. Gaisa ieplūdes lūkas šasijā nodrošina, ka pārnesumkārba spēj izturēt ārkārtēju slodzi trasēs. “911 GT3 RS” no 0 līdz 100 km/h paātrinās vien 3,2 sekundēs un septītajā pārnesumā sasniedz maksimālo ātrumu - 296 km/h.
Viegla svara konstrukcija
Kaut arī auto ir vairāki lieli komponenti, tomēr jaunais “911 GT3 RS” sver vien 1450 kg, jo tajā izmantoti dažādi vieglas konstrukcijas elementi, tai skaitā ar oglekļa šķiedrām stiprināta plastmasa (CFRP).
Šī vieglā, ar oglekļa šķiedrām stiprinātā plastmasa, kas ir izmantota arī salonā, piemēram, standarta komplektācijā pieejamajos kausveida sēdekļos, padara auto daudz vieglāku.
Pieejams dažādās komplektācijās
Jaunais “GT” sporta automobilis veidots tipiskā “RS” stilā – melna āda, “Racetex” un oglekļa šķiedru apdare, kas raksturo minimālisma un sportisko vidi. Par papildu samaksu “911 GT3 RS” modelis ir pieejams divās komplektācijās.
“Clubsport” komplektācija ietver tērauda drošības karkasu, rokas ugunsdzēsības aparātu un sešu punktu drošības jostu autovadītājam. Savukārt “Weissach” komplektā ir iekļauta oglekļa šķiedru apdare, kā arī daļa no modeļa detaļām ir veidota no CFRP, kas papildus veicina braukšanas dinamikas uzlabošanu un ietaupa sešus kilogramus salīdzinājumā ar modeļa tērauda versiju.
Ekskluzīvs hronogrāfs auto īpašniekiem
Iedvesmojoties no autosporta, kur ārkārtīgi svarīga ir maksimāla precizitāte, “Porsche” pulksteņu veidotāji ir radījuši hronogrāfu “911 GT3 RS” automobiļa īpašniekiem. Pulkstenī atrodas mehānisks “Porsche Design” hronogrāfs “WERK 01.200”, kas nodrošina tā augsto precizitāti. Papildu inovācijām, tai skaitā pulsometra skalas uz korpusa, pulkstenī atrodamas arī vairākas dizaina funkcijas un materiāli, kas aizgūti no “GT3 RS” modeļa.
Jaunais “Porsche” modelis “911 GT3 RS” ir jau pieejams pasūtījumiem, un tā cena Latvijā sākas no 252,990.00 eiro.
Papildu informācija, kā arī video un foto materiāli pieejami Porsche Newsroom: newsroom.porsche.com
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.