F-TYPE var lepoties ar spēcīgiem radurakstiem un pārstāv Jaguar sporta modeļu saimi, kurā dzimuši daži no visu laiku ikoniskākajiem spēkratiem. Gatavojoties pēdējam modeļa gadam, kas sāksies 2023. gada janvārī, F-TYPE klāsts ir kļuvis vienkāršāks un mērķētāks. Par godu 75 gadu jubilejai ir radītas jaunas īpašās versijas – F-TYPE 75 un F-TYPE R 75.
Tās izceļas ar unikāliem interjera un eksterjera elementiem, rūpīgi pārdomātiem tehniskajiem parametriem, aprīkojumu un, protams, 5,0 litru Jaguar V8 kompresormotoru, kas gadu gaitā kļuvis par F-TYPE sinonīmu.
Reklāma
“Gatavojoties jaunam, aizraujošam luksusa elektroauto laikmetam, Jaguar paliek uzticīgs savai vēsturei. F-TYPE jaunākā versija ir lielisks veids, kā skaisti vainagot 75 gadus ilgo sporta auto ēru,” saka Jakubs Brodevičs, Jaguar Land Rover mārketinga vadītājs Baltijas valstīs.
Bagātīgs mantojums
F-TYPE izskatās tikpat iespaidīgi kā vienmēr, un tas ir izcils Jaguar sporta auto, kura saknes iesniedzas 75 gadu senā pagātnē. Tas ir divvietīgs auto ar priekšā novietotu dzinēju, bet virsbūve ir no viegla, bet stingra alumīnija. Izteiksmīgās līnijas un proporcijas ir nepārprotama atsauce uz Jaguar sporta modeļu liegajām formām, savukārt no jaunā F-TYPE staro pašpārliecība un vēlme traukties uz priekšu. Šis lietas momentā atpazīs ikviens Jaguar cienītājs. Šī tradīcija aizsākās ar XK120, kurš 1948. gadā tika laists tirgū kā pasaulē ātrākais sērijveida modelis.
“Jau 75 gadus Jaguar ir slavens ar izciliem sporta auto, nodrošinot maksimāli patīkamu braukšanu, izveicību un pakļaušanos vadītāja vēlmēm. F-TYPE īpašās versijas pilnībā atbilst šiem principiem, turklāt tās ir papildinātas ar unikālām interjera un eksterjera detaļām – tās godina vēsturiskās tradīcijas, pirms Jaguar 2025. gadā kļūs par pilnībā elektrisku zīmolu,” saka Metjū Bīvens, Jaguar Land Rover galvenais dizainers.
Piedāvājot rūpīgi izvēlētu aprīkojumu, ikviena F-TYPE versija tagad standartā ir pieejama ar īpašiem 20 collu diskiem. Piemēram, F-TYPE 75 un R 75 gadījumā tie ir speciāli apstrādāti glancēti melni attiecīgi piecu un desmit spieķu diski.
Četru cilindru modeļiem ir viens centrālais izplūdes uzgalis, savukārt 450 ZS F-TYPE 75 un 575 ZS F-TYPE R 75 V8 versijai ir četras izplūdes caurules, bet R versijai tās rotā neuzkrītoši iegravēts R.
1+1 kokpits ir aprīkots ar konfigurējamu 12,3 collu interaktīvo vadītāja ekrānu (Interactive Driver Display), kur var izvēlēties sev tīkamu displeja motīvu. Noklusējuma režīmā panelī ir akcentēts liels tahometrs.
Vieglie un plānie sēdekļi ir pieejami Sport vai Performance izpildījumā, un Performance sēdekļi ir F-TYPE 75 un R 75 standarta aprīkojums. Tie apvieno ergonomiski uzlabotu formu ar izcilu komfortu, ko papildina vēl arī apsilde un dzesēšana. Augstākās kvalitātes materiāli, piemēram, Windsor āda, ir īpašo versiju standarta komplektācijā.
Izcila veiktspēja
Dubultsviru balstiekārta priekšā un aizmugurē, rūpīgi noregulēts elektriskais stūres pastiprinātājs (EPAS) un griezes momenta vektorēšana ar bremzēm nodrošina izcilu izveicību un viengabalainības izjūtu. Šo īpašību kombinācija ļauj automašīnai nekavējoties un intuitīvi reaģēt uz katru vadītāja komandu.
F-TYPE 75 un R 75 šasija ir pilnveidota, lai precīzi kontrolētu saķeres laukumu, bet tas savukārt nozīmē vēl ciešāku saikni un stūres izjūtu. Tāpat abiem modeļiem ir arī aizmugurējais e-aktīvais diferenciālis (EAD), kas optimizē saķeri.
Pilnpiedziņas transmisija ar dinamisko griezes momenta pārdali (IDD), kas pieejama F-TYPE 75, bet R 75 ir standartaprīkojumā, vēl vairāk uzlabo vilkmi un dinamiku uz jebkuras virsmas un jebkuros laikapstākļos, taču vienlaikus tiek saglabāta F-TYPE raksturīgā aizmugurējās piedziņas sajūta un līdzsvarota vadāmība.
Visos 300 ZS četru cilindru F-TYPE modeļos izmantoti rūpīgi noregulēti viencaurules amortizatori, kas ļauj iegūt tieši šiem modeļiem raksturīgās teicamās braukšanas un vadāmības īpašības. Savukārt F-TYPE 75 un R 75 ir aprīkoti ar Jaguar Adaptive Dynamics un Configurable Dynamics sistēmu.
Sistēma Adaptive Dynamics ietver elektroniski vadāmus amortizatorus ar momentānas pielāgošanās spējām, un tas uzlabo gan komfortu, braucot lēni, gan kontroli, braucot lielā ātrumā. Savukārt Configurable Dynamics ļauj vadītājam izvēlēties sev tīkamāko auto gaitu, izmantojot dažādus balstiekārtas stingrības, stūres pretestības, gāzes pedāļa reakcijas un pārnesumu pārslēgšanas iestatījumus.
F-TYPE R 75 var izvēlēties arī ar Jaguar Carbon Ceramic Matrix (CCM) bremzēm. Šai sistēmai ir 398 un 380 mm bremžu diski un attiecīgi sešu un četru virzuļu monobloka bremžu skavas. Šāda sistēma nodrošina perfektu bremžu darbību un izcilu noturību augstas slodzes laikā. Un vēl kāda nianse – apkārtējo skatienus piesaistīs dzeltenā bremžu skavu krāsa.
Jaudīgi dzinēji
F-TYPE jaudīgo un atsaucīgo spēka agregātu klāstā ir četru un astoņu cilindru motori ar jaudu no 300 līdz 575 ZS. Visi tie ir savienoti ar astoņpakāpju Quickshift pārnesumkārbu, kas piedāvā pilnvērtīgu manuālo vadību, izmantojot vai nu SportShift pārslēgu, vai lāpstiņas pie stūres.
2,0 litru Ingenium četru cilindru turbodzinējs, kas pieejams tikai ar aizmugurējo piedziņu, attīsta 300 ZS jaudu un maksimālo griezes momentu sasniedz jau no 1500 apgr./min, nodrošinot izcilu gāzes pedāļa reakciju visā apgriezienu diapazonā. Tas ļauj izbaudīt tieši tādu veiktspēju, kāda no F-TYPE arī tiek gaidīta un kas no līdz 96 km/h ļauj ieskrieties 5,6 sekundēs, bet maksimāli sasniegt 250 km/h.
Pieclitrīgais V8 kompresormotors ar 450 ZS jaudu ir izstrādāts tā, lai auto būtu viegli izmantojams un sniegtu īstenu gandarījumu – maksimālais griezes moments jeb 580 Nm ir pieejams no 2500 apgr./min. Šis dzinējs pieejams F-TYPE 75 pircējiem, un viņi var izvēlēties arī pilnpiedziņu ar Intelligent Driveline Dynamics sistēmu vai – tradīciju cienītājiem – ar aizmugures piedziņu. Abos gadījumos automobilim ir e-aktīvais aizmugurējais diferenciālis, kas optimizē vilkmi. 96 km/h sasniegšanai no nulles nepieciešamas vien 4,4 sekundes, bet maksimālais ātrums ir 285 km/h.
Lai izbaudītu patiesi izcilu braucienu jebkuros laikapstākļos un uz jebkura ceļa, var izvēlēties F-TYPE R 75. Tas tiek piedāvāts tikai ar visu riteņu piedziņu, un tā V8 kompresordzinējs attīsta 575 ZS jaudu un iespaidīgu 700 Nm griezes momentu: sprints līdz 96 km/h aizņem tikai 3,5 sekundes, bet maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežoti 300 km/h.
Tiem, kuri izvēlas V8, ir pieejams arī klusais starts, kas auto iedarbina klusāk, izsmalcinātāk, diskrētāk. Starta brīdī elektriski darbināmie vārsti aizmugurējā trokšņa slāpētājā paliek ciet, bet vēlāk slodzes ietekmē automātiski atveras – un atkal ir dzirdama raksturīgā adrenalīna pilnā F-TYPE rēkoņa. Kluso startu var atcelt, izvēloties dinamisko režīmu vai pirms iedarbināšanas nospiežot izplūdes sistēmas pogu.
Atjauninātā F-TYPE piegāde klientiem sāksies 2023. gada janvārī – gadā, kad Jaguar sporta auto apritēs 75 gadi. 2025. gadā Jaguar kļūs par pilnībā elektrisku luksuszīmolu.
Par Jaguar
Jaguar kopš 1935. gada rada vienreizēji skaistus luksusa automobiļus ar kaislību klientiem dzīvi padarīt neparastāku. Mūsdienās pasaules klases Jaguar modeļu klāstā ietilpst XE un XF sedani un XF Sportbrake, F-Type sportiskais auto, F-Pace veiktspējas SUV, E-Pace kompaktais veiktspējas SUV un elektriskais veiktspējas SUV I-Pace. No 2025. gada Jaguar kļūs par pilnīgi elektrisku, moderna luksusa zīmolu ar ārkārtīgi skaistu modeļu klāstu, kam ir emocionāli piesaistošs dizains un progresīvas nākamās paaudzes tehnoloģijas. Ceļš uz elektrifikāciju notiek jau šodien ar vairākiem vieglajiem un uzlādējamiem hibrīdiem, kā arī simtprocentīgi elektriskiem modeļiem.