Autors: Kristaps Menniks
Avots: Audi.lv
Latvijā uzsāk jaunā Audi Q8 e-tron un Audi Q8 Sportback e-tron iepriekšpārdošanu, kas tikai pirms nepilna mēneša piedzīvoja savu pasaules pirmizrādi. 14. decembrī Audi rūpnīcā Briselē no ražošanas līnijas nobrauca pirmais Audi Q8 e-tron, tādējādi simboliski iezīmējot četru riņķu elektrisko SUV klāsta jaunā top modeļa ēras sākumu. Šis pilnībā elektriskais augstākās klases auto, kas jau guvis plašu interesi visā pasaulē, būs pieejams klientiem Latvijā ar sākuma cenu 76 900 (Audi Q8 e-tron 50 quattro modelis). Auto iespējams pasūtīt Audi dīleru centros Møller Auto Rīga un Møller Auto Lidosta – pirmās piegādes ir plānotas jau 2023. gada pavasarī.
Pirms vairāk nekā četriem gadiem Audi e-tron pirmizrāde aizsāka zīmola elektrisko nākotni. Kopš tā laika šis auto nemainīgi gozējas elektriskā luksusa SUV segmenta virsotnē – šo unikālo auto ir saņēmuši aptuveni 160 000 klientu visā pasaulē. Jaunais Audi Q8 e-tron ir gatavs turpināt šī elektriskā pioniera veiksmes stāstu. Augstākās klases elektriskajam SUV ir optimizēta piedziņa, uzlabota aerodinamika, uzlādes efektivitāte un akumulatora ietilpība, kā arī palielināta nobraukuma rezerve – līdz 582 kilometriem (WLTP ciklā) SUV un līdz 600 kilometriem (WLTP ciklā) Sportback versijai.
Reklāma
“Pirmais pilnībā elektriskais Audi e-tron pirmo reizi izbrauca uz Latvijas un Baltijas ceļiem pirms trim gadiem. Straujo automašīnu tehnoloģiju attīstības laikmetā tā ir gandrīz vesela mūžība, kas nozīmē, ka ir pienācis īstais laiks satriecošiem jaunumiem. Jaunais Audi Q8 e-tron ir viens no gaidītākajiem gan Audi, gan arī starp citiem luksusa klases elektroauto, kas sevī iemieso labāko un jaunāko, kas šobrīd pieejams elektroauto nozarē. Audi Q8 e-tron debitē ar atjauninātu izskatu, lielāku nobraukumu un ātrāku uzlādi, kā arī modernākajām tehnoloģijām,” stāsta Ilgvars Ļubka, Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā.
Ilgvars Ļubka arī uzsver, ka “elektriskie Audi modeļi bauda klientu atzinību – vairāk nekā 30 % no visiem šogad Latvijā iegādātajiem Audi ir elektroauto, no kuriem vairums ir tieši Audi e-tron. Modernizētie e-tron, ko turpmāk dēvēsim par Audi Q8 e-tron, ar modernizētajām funkcijām un jaunākajām tehnoloģijām nenoliedzami palielinās elektroauto kopējo īpatsvaru Latvijā. Savu pirmizrādi šis iespaidīgais auto Latvijā piedzīvos jau pavasarī, atverot jaunu nodaļu Audi Progresa stāstu sērijā”.
Trīs piedziņas versijas un lielāka akumulatora ietilpība
Abiem virsbūves veidiem ir pieejamas trīs piedziņas versijas. Audi Q8 50 e-tron un Q8 50 Sportback e-tron ir bāzes modeļi, kas ar diviem elektromotoriem attīsta 250 kW jaudu palielinātas jaudas (boost) režīmā un 664 Nm griezes momentu, kā arī ļauj ar vienu uzlādi veikt līdz 491 km (SUV) un līdz 505 km (Sportback) WLTP ciklā. Audi Q8 55 e-tron un Q8 55 Sportback e-tron attīsta 300 kW jaudu boost režīmā un 664 Nm griezes momentu. Nobraukuma rezerve WLTP ciklā ir līdz 582 km SUV versijai un līdz 600 km Sportback versijai.
Akumulatori ir pieejami ar 2 veidu ietilpību: Q8 50 e-tron akumulatoram tās ir 89 neto kilovatstundas (95 bruto kWh), savukārt jaudīgākajām Q8 55 e-tron un SQ8 e-tron versijām ir 106 neto kWh (114 bruto kWh). Ir palielinājusies arī lietderīgā akumulatora ietilpība – lieljaudas uzlādes stacijā Q8 55 e-tron un SQ8 e-tron iespējams lādēt ar jaudu līdz 170 kW. Lielāko akumulatoru iespējams uzlādēt no 10 līdz 80 % aptuveni 31 minūtes laikā.
Maksimāla ietilpība un komforts
Ar 4,915 metru garumu, 1,937 metru platumu un 1,619 metru (Sportback modelim) vai 1,633 metru (SUV modelim) augstumu Q8 e-tron piedāvā maksimālu plašumu un komfortu. 2,928 metru garenbāze nodrošina daudz vietas arī aizmugurē sēdošo kājām.
Pārstrādāti materiāli
Eiropā un ASV pārdotie Audi Q8 e-tron būs sertificēti kā oglekļneitrāli. Dažu Audi Q8 e-tron komponentu izgatavošanā Audi izmanto arī pārstrādātus materiālus. Šie materiāli samazina resursu patēriņu un nodrošina slēgtu, efektīvu un ilgtspējīgu materiālu aprites ciklu. Audi Q8 e-tron salonā pārstrādātie materiāli ir izmantoti siltuma un skaņas izolācijai, kā arī paklājiņiem.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.