Autors: Kristaps Menniks
Avots: Moller.lv
• Inovatīvais Audi RS Q e-tron: nākotnes piedziņa ar zemiem izmešiem
• Uzvarētāju komanda: Matiass Ekstroms (Mattias Ekström) / Emīls Bergkvists (Emil Bergkvist), Stefans Peteransels (Stéphane Peterhansel) / Eduards Bulanžē (Edouard Boulanger), Karloss Sainss (Carlos Sainz) / Lūkass Kruss (Lucas Cruz)
Reklāma
• Audi Motorsport direktors Rolfs Mihls (Rolf Michl): “Jūtama patīkama sportiska spriedze.”
Padarīt autosportu energoefektīvāku un pārspēt pārējos – tieši tik ambiciozu uzdevumu Audi komanda ir sev izvirzījuši otrajā Dakāras iekarošanas mēģinājumā ar RS Q e-tron. Pēc daudzsološās debijas Dakāras rallijā pagājušā gada janvārī komandas Audi Sport vadītājs Rolfs Mihls ir uzstādījis skaidru mērķi 2023. gadam – kopvērtējumā nokļūt uz pjedestāla.
Vecgada vakarā Matiasa Ekstroma / Emīla Bergkvista, Stefana Peteransela / Eduarda Bulanžē un Karlosa Sainsa / Lukasa Krusa ekipāžas stāsies uz starta līnijas, kam sekos 14 ātrumposmi. Septiņdesmit procenti no maršruta Saūda Arābijā komandām būs jaunums, un līdz 500 kilometriem īpašo ātrumposmu padarīs sacensības starp Sarkano jūru un Persijas līci garākas un grūtākas, nekā pagājušajā gadā. “Esam patīkamā sportiskā spriedzē, taču vienlaikus jūtamies pienācīgi sagatavojušies šim rallijam,” saka Audi motoru sporta nodaļas vadītājs Rolfs Mihls. “Mūsu automobilis tagad ir ļoti uzticams. Tam ir veikti būtiski uzlabojumi salīdzinājumā ar pirmās paaudzes RS Q e-tron. Mūsu mērķis ir kāpt uz goda pjedestāla, taču šobrīd nav iespējams paredzēt visus ārējos faktorus. Viss svarīgākais atklāsies jau uz vietas Dakāras rallija laikā.”
Visas trīs ekipāžas sacensībās piedalīsies ar Audi RS Q e-tron otro jeb uzlaboto versiju. Tā ir saņēmusi T1-U kategorijas homogolāciju, kas rada zemus izmešus un paver ceļu uz rallijreida nākotni. Priekšējā un aizmugurējā tilta piedziņu nodrošina elektromotori, enerģiju iegūstot no augstsprieguma akumulatora. Augstas efektivitātes enerģijas pārveidotājs, kas sastāv no četrcilindru turbodzinēja un papildu motora-ģeneratora (MGU), pirmo reizi darbojas ar reFuel degvielu, palīdzot samazināt CO2 izmešus par vairāk nekā 60 %. Sporta piedziņas sistēmu žurnāla Race Tech ekspertu vērtējumā tieši šī piedziņas koncepcija ir labākā šajā gadā.
Matiass Ekstroms, kurš ar izcīnīto 9. vietu bija labākais no Audi sportistiem pagājušajā gadā, velta uzslavas vārdus komandai: “iekārtojuma detalizācija salonā, regulējumi, instrukcijas, riepu maiņas treniņi un optimālāko iespēju meklēšana – mēs esam tiešām rūpīgi piegājuši savam darbam.”
Vienlaikus Dakāras rallija rekordists ar 14 uzvarām, kas piedalīsies tuksneša klasikā jau 35. reizi Stefans Peteransels pauž ka, “pa šo gadu mēs esam guvuši lielāku pārliecību. Automobiļa izturība ir ļoti labā līmenī. Būtiski ir trīs parametri: tehnika, mūsu – pilotu – un stūrmaņu sniegums. Es sagaidu ļoti spēcīgu konkurenci no Toyota un BRX.”
Trīskārtējais Dakāras rallija uzvarētājs Karloss Sainss uzsver: “Situācija pašlaik nav salīdzināma ar pagājušo gadu. Pieredze ar jauno automobili ir bijusi ļoti vērtīga, tāpēc mainās arī mūsu mērķi. 2022. gadā mēs bijām piesardzīgi, bet tagad ceram uz visaugstākajiem rezultātiem. Vislielākais izaicinājums paliek pats Dakāras rallijs. Tur katra diena sagādā pārsteigumus.”
Svens Kvants no Q Motorsport par savu desmitiem gadu ilgo pieredzi Dakārā pilota un komandas vadītāja lomā izsakās šādi: “Pārliecība ir laba lieta, bet Dakārā tās nedrīkst būt par daudz. Loma ir ne tikai tehnikas un cilvēku spējām, bet arī veiksmei. Un to nevar paredzēt. Taču mēs esam labi sagatavojušies.”
Audi informēs par jaunumiem no 2023. gada Dakāras rallija Audi Official, Audi Sport, kā arī Audi Latvija (Facebook un Instagram) sociālajos tīklos. Tāpat autosporta fani ir aicināti sekot līdzi video šovam Inside Dakar par jaunākajām pilotu, stūrmaņu un komandas intervijām Facebook un Audi MediaTV platformās.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.