2022. gads bija izaicinošs kā jaunu, tā lietotu auto tirdzniecībā. Lai arī nozare joprojām nav atguvusies līdz pirmskrīzes pārdošanas rādījumiem, pēdējo 12 mēnešu laikā ir piedzīvoti daudzi interesanti notikumi. Ar ieskatu tirgus tendencēs un 2022. gada interesantākajiem datiem dalās mašīnu vēstures izpētes uzņēmums “carVertical”.
Bojātākā auto marka – Buick
Reklāma
2022. gadā auto vēstures izpētes platformā konstatēti vairāk nekā 1,4 miljoni negadījumu un bojājumu. Augstākā remonta tāme konstatēta Ferrari 812 Superfast modelim, kas sasniedza teju 300 000 eiro.
Kopējā fiksēto bojājumu vērtība pagājušajā gadā sasniedz teju 5,1 miljardu eiro. Salīdzinājumam finanšu žurnāls “Forbes” lēš, ka futbola kluba Madrides “Real” vērtība ir 4,75 miljardi eiro.
Auto marku sarakstā ar visvairāk bojājumu ierakstiem pirmo vietu ieņem Buick. Pēdējā gada laikā 78,1 % platformā pārbaudīto Buick markas automašīnu ir bojāti. Savukārt BMW ieņem ceturto vietu ar 48,2 % bojātu auto.
Zagļi visvairāk iekāro Mercedes-Benz
Vēstures izpētes platformā “carVertical” atklāti vairāk nekā 1100 zagti braucamrīki. Kopējais zagtu automašīnu skaits gan varētu būtu krietni lielāks, jo tās visbiežāk pārdod melnajā tirgū.
Iespēja zagtiem auto atkal nonākt tirdzniecībā ir niecīga, taču vairāk nekā tūkstotis ierakstu pierāda, ka joprojām ir iespējams uzdurties, iespējams, zagtām automašīnām.
Vairāk nekā puse zagto auto ir ražoti no 2014. gada līdz 2019. gadam. Savukārt garnadžu pašas iecienītākās mašīnas ir ražotas 2017. gadā (9,7 % no visām vēstures platformā konstatētajām zagtajām mašīnām).
Populārākās zagtu auto markas – Mercedes-Benz (14,7 % zagto transportlīdzekļu), BMW (14,4 %), Audi (10,4 %), Ford (7,8 %) un Volkswagen (6,8 %).
15,2 % pārbaudītu auto ir viltots nobraukums
Pagājušogad fiksēti vairāk nekā 7,4 miljardi “attīti” kilometri. Lai nobrauktu 7,4 miljardus kilometrus, 1000 mašīnām ar nemainīgu ātrumu 100 km/h būtu no vietas jābrauc astoņus ar pusi gadus.
Viltoti odometra rādījumi konstatēti vidēji 15,2 % gadījumu. Attiecīgi patiesā nobraukuma viltošana ir viena no nopietnākajām lietotu auto tirgus problēmām, kas var novest pie ievērojamiem tēriņiem.
Pēc platformas rīcībā esošajiem datiem vislielākais risks iegūt auto ar viltotu nobraukumu draud pircējiem, kas vēlas nopirkt spēkratus ražotus no 2010. līdz 2013. gadam. Teju katram desmitajam 2011. gadā ražotajam auto ir viltots nobraukums (9,2 % automašīnu). Taču riskanti ir arī auto, kas ražoti 2012. un 2013. gadā. Šo gadu auto ir viltoti nobraukumi 8,6 % un 7,9 % gadījumu.
2022. gada iemīļotākie modeļi – BMW 3. sērija, Volkswagen Golf, BMW 5. sērija
Piecas populārākās auto markas, kas pagājušogad pārbaudītas platformā – BMW (15,8 %), Volkswagen (14,5 %), Audi (12,3 %), Mercedes-Benz (8,6 %) un Ford (5,0 %).
Šī nav pirmā reize, kad BMW marka ieņem pirmās pozīcijas to modeļu pievilcīguma dēļ, it īpaši jaunākās paaudzes braucēju vidū. Ieskatoties populārāko auto sarakstā, kas pārbaudītas platformā, pamanāmi tādi modeļi kā BMW 3. sērija, Volkswagen Golf, BMW 5. sērija, Volkswagen Passat un Audi A4.
Savukārt populārākās krāsas ziņā dominēja visai paredzams trio. Visbiežāk “carVertical” pārbaudīti melni (24,6 % mašīnu), pelēki (20,3 %) un balti auto (14,2 %). Šim trio uz papēžiem min zilas krāsas spēkrati (10,3 %).
Pētījums veikts izpētot informāciju no 26 dažādām valstīm: Apvienotās Karalistes, ASV, Vācijas, Francijas, Spānijas, Itālijas, Nīderlandes, Beļģijas, Ungārijas, Rumānijas, Lietuvas, Latvijas, Igaunijas, Slovākijas, Slovēnijas, Horvātijas, Ukrainas, Čehijas, Polijas, Bulgārijas, Serbijas, Zviedrijas, Šveices, Dānijas, Somijas, Austrālijas un Meksikas. Augstāk minētie fakti ir balstīti uz uzņēmuma rīcībā esošo informāciju.