Autors: Sintija Priedeslaipa
Avots: Moller.lv
Saskaņā ar auto dīlera “Moller Auto” pārdošanas datiem Baltijā, 2022.gadā TOP 3 populārākie automašīnu modeļi ar iekšdedzes dzinējiem bija “Volkswagen Tiguan”, “Volkswagen T-Cross” un “Volkswagen T-Roc”. Savukārt elektroauto segmentā vislielākais pieprasījums bija pēc “Audi e-tron” modeļa spēkratiem.
“Moller Auto” dati rāda, ka 2022.gadā populārākie automašīnu modeļi ar iekšdedzes dzinējiem gan privātpersonu, gan juridisko klientu segmentos bija “Volkswagen Tiguan”, “Volkswagen T-Cross”, “Volkswagen T-Roc”, “Volkswagen Passat”, “Volkswagen Taigo”, “Volkswagen Transporter”, “Volkswagen Golf”, “Volkswagen Crafter”, “Volkswagen Arteon” un “Volkswagen Caddy”. Savukārt elektroauto segmentā tie bija “Audi e-tron”, “Volkswagen ID.4”, “Volkswagen ID.3”, “Audi Q4 e-tron” un “Volkswagen ID.5”.
Reklāma
Turpina Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā: “Ekonomiskā situācija mūs nelutina, taču cilvēki un uzņēmumi aizvien pērk jaunas automašīnas, jo nepieciešamība pēc mobilitātes ir aktuāla. Lai arī jau vairākus gadus pieprasītāko modeļu augšgalā ir “Volkswagen Tiguan”, redzam, ka starp auto modeļiem ar iekšdedzes dzinējiem pircēji dod priekšroku racionālām izvēlēm, piemēram, “Volkswagen T-Roc”, “Volkswagen Taigo” un “Volkswagen Golf”. Biznesa klientu vidū izteikti līderi ir tādi pārvadājumiem paredzēti modeļi kā “Volkswagen Transporter”, “Volkswagen Crafter” un “Volkswagen Caddy”.”
Viņa norāda, ka vienlaikus arvien vairāk pircēju interesējas par elektroauto iegādi, un šai segmentā pieprasītākais bija “Audi e-tron”, kam seko “Volkswagen ID” modeļi.
“Kopumā jāteic, ka interese par elektroauto ievērojami pieauga pērnā gada sākumā, kad pircējiem radās iespēja pieteikties valsts finansējumam elektroauto iegādei, taču tendence mainījās ģeopolitiskās situācijas rezultātā. Tuvojoties ziemas sezonai, klientu noskaņojums mainījās, un arvien vairāk tika pieprasītas mazās klases automašīnas ar ekonomisku benzīna dzinēju. Tāpat svarīgs faktors bija jauno automašīnu pieejamība noliktavās. Proti, pircēji vēlējās iegādāties automašīnas, kas ir pieejamas uzreiz vai piegādājamas tuvāko mēnešu laikā,” skaidro I.Gerkena.
I.Gerkena papildina, ka tradicionāli jaunu automašīnu piedāvājums tiek plānots atbilstoši tirgus tendencēm un tiek piemērots cilvēku aktuālajām vajadzībām, piemēram, ģimenes pieauguma rezultātā vai domājot par nākamajām paaudzēm un ekonomiskāku, videi draudzīgāku pārvietošanos. Virzoties pretim klimatneitralitātes mērķiem visā Eiropas Savienībā, “zaļu” automašīnu ražošanas nozīme turpinās palielināties, tā mainot arī iedzīvotāju un biznesa vides mobilitātes paradumus. Viņasprāt, jau šobrīd redzams, ka, lai piepildītu ilgtspējas mērķus un sasniegtu nulles emisijas, ražotāji nāk klajā ar jauniem, inovatīviem risinājumiem, kur liela loma ir arī digitālajām iespējām.
“Jāatzīmē, ka mūsu reģionā pircēji vislielāko interesi joprojām izrāda par SUV tipa automobiļiem. Domāju, ka šī tendence paliks nemainīga un pieprasījums pēc šī tipa automašīnām saglabāsies augsts – tam par iemeslu ir ne tikai šo spēkratu piemērotība braukšanai pa pilsētu un lauku apvidiem, kas Latvijā ir aktuāla, bet arī liela ietilpība, ērta sēdpozīcija un ceļa pārredzamība. Tajā pašā laikā, uzlabojoties situācijai elektroauto pieejamībā un stabilizējoties elektroenerģijas tarifiem, kā arī saglabājoties valsts atbalsta pieejamībai, pircēju interese par elektroauto nekur nepazudīs,” prognozē I.Gerkena.
Viņa gan piebilst, ka, lai stimulētu valsts pāreju uz zaļāku mobilitāti, valsts atbalstam ne tikai jāsaglabājas, bet tas būtu jāpalielina vai vismaz jāsāk piedāvāt arī juridiskajām personām.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.