Autors: Kristaps Menniks
Avots: Moller.lv
• ID.7 ir Volkswagen pirmais pilnībā elektriskais vidējā izmēra sedans.
• Augstākās klases aerodinamika apvienojumā ar jaunu, efektīvāku piedziņas paaudzi nodrošina lielu nobraukšanas distanci.
Reklāma
• Pirmais Volkswagen ar jaunu displeja un vadības konceptu.
• Ērta braukšana, pateicoties tādiem elementiem kā jauna gaisa kondicionēšanas sistēma, sēdekļu klimata kontrole un masāžas funkcija, kā arī panorāmas lūka ar pārslēdzamu viedo stiklu.
• Volkswagen ID.7 Eiropā būs pieejams 2023. gada rudenī.
Volkswagen prezentē jauno ID.7, kas ir zīmola pirmais elektriskais modelis vidējā izmēra automobiļu klasē. Attālums, ko var veikt ar vienu uzlādi ir līdz pat 700 kilometriem (WLTP). Pirmšķirīga piedziņas sistēma, ietilpīgs salons un augstākā līmeņa tehnoloģijas padara Volkswagen ID.7 par ērtu automobili garo distanču braucieniem un rada jaunu segmentu ID. automobiļu saimē. Šim modelim, kas ir gandrīz piecus metrus garš, ir uzlabots vadības koncepts, domājot par autovadītāju ērtībām, kā arī augstas kvalitātes apdare. ID.7 tirdzniecībā Eiropā nonāks šī gada rudenī.
Volkswagen Passenger Cars izpilddirektors Tomass Šēfers (Thomas Schäfer): “Ar ID.7 mēs speram nākamo soli mūsu elektriskajā ofensīvā. Šis automobilis sniedz augstu komforta līmeni un lielu nobraukšanas distanci ar vienu uzlādi. Jau līdz 2026. gadam mēs piedāvāsim plašāko elektrisko automobiļu modeļu klāstu, kāds pieejams starp visiem ražotājiem Eiropā – sākot ar vienkāršāko modeli par mazāk nekā 25 000 eiro un beidzot ar ID.7, kā jauno augstākā līmeņa modeli ID. saimē. Mūsu mērķis ir panākt, ka līdz 2030. gadam 80% no visiem Eiropā pārdotajiem Volkswagen automobiļiem būs elektroauto. Savukārt sākot no 2033. gada, Volkswagen Eiropā ražos tikai elektriskos automobiļus.”
Volkswagen zīmola vadības valdes loceklis, kas atbildīgs par attīstības jautājumiem, Kajs Grēnics (Kai Grünitz): “ID.7 nosaka jaunus efektivitātes standartus, balstoties uz MEB platformas. Mēs vēlamies sasniegt nobraukšanas distanci līdz 700 kilometriem saskaņā ar WLTP. Tas ir panākts ar ļoti labu aerodinamiku un ievērojamiem efektivitātes uzlabojumiem piedziņas un termālās pārvaldības jomās.”
ID.7 ir pirmais MEB platformas modelis ar pilnībā jaunu un efektīvu piedziņas sistēmas paaudzi. Ar 210 kW/286 ZS jaudu tas ir jaudīgākais elektriskās piedziņas motors ar visaugstāko griezes momentu, kāds līdz šim ir bijis Volkswagen ID. modeļos. Šo piedziņas variantu ID.7 izmanto neatkarīgi no izvēlētā akumulatora lieluma. Motora spēka agregāts ar apzīmējumu APP550 uzņēmuma iekšienē ticis izstrādāts kopā ar Volkswagen Group Components Kaselē (Vācija) un tur arī tiek ražots.
Jaunajai elektriskajai piedziņai visvairāk ir optimizēts enerģijas patēriņš. Atkarībā no akumulatora lieluma, tiek prognozēts, ka saskaņā ar WLTP automobilis spēs nobraukt līdz pat 700 kilometriem, bet uzlādes jauda sasniegs aptuveni 200 kW. Tādējādi ID.7 apliecina, ka ir piemērots garo distanču braucieniem, kas varētu interesēt ikdienas autobraucējus un autoparku veidotājus.
ID.7 ir gandrīz piecus metru garš, un tas veidots, balstoties uz aerodinamikas principiem. Automobiļa jumtam aizmugurē ir elegants kupejas stila slīpums, un tas palīdz sasniegt pirmšķirīgu aerodinamiskās pretestības koeficientu – aptuveni 0,23 apmērā – atkarībā no automobiļa aprīkojuma. Garā riteņu garenbāze un īsās pārkares nodrošina ērtu vietu automobiļa salonā visiem pasažieriem.
Pirmais Volkswagen ar jaunu vadības un displeja konceptu un ekskluzīvām aprīkojuma iespējām
Volkswagen ID.7 ieviests jauns vadības un displeja koncepts. Tas veidots, ņemot vērā klientu atsauksmes un uzlabojot vadības pieredzi. Standarta aprīkojumā iekļauti šādi elementi:
• 38 centimetru (15 collu) informācijas un izklaides sistēmas ekrāns;
• paplašinātās realitātes displejs;
• jauns gaisa kondicionēšanas vadības koncepts;
• izgaismota skārienjutīga slīdjosla.
Ar jaunajiem masāžas sēdekļiem un elektroniski aptumšojamu panorāmas lūku ID.7 piedāvā aprīkojuma iespējas, kas parasti pieejamas vien premium konkurentu augstāku klašu automobiļos. Jaunajai panorāmas lūkai ar viedo stiklu var pārslēgties starp necaurspīdīgiem un caurspīdīgiem iestatījumiem, izmantojot skārienvadību. Tāpat kā daudzas citas ID.7 funkcijas, arī jumtu iespējams vadīt ar balss komandām – tas tiek nodrošināts ar jauno IDA balss palīgu. Vēl viens jaunums ir papildaprīkojumā pieejamie priekšējie sēdekļi: pirmo reizi Volkswagen sēdekļiem var izvēlēties adaptīvo klimata kontroli – ar dzesēšanu vai apsildi, kā arī ar žāvēšanas funkciju. Pieejama arī masāžas funkcija, kas saņēmusi Vācijas muguras veselības asociācijas (AGR) apstiprinājumu. Aprīkojuma izvēļu klāstu noslēdz 700 vatu Harman Kardon skaņas sistēma – 14 augstākās klases skaļruņi, tostarp centrālais skaļrunis autosalona priekšā un zemfrekvences skaļrunis bagāžas nodalījumā, kas kopā nodrošina iespaidīgu skaņas pieredzi jaunajā Volkswagen ID.7.
Uzlabotas savā klasē labākās asistentu sistēmas
Travel Assist ar spieta datiem (swarm data) vajadzības gadījumā var pārņemt ID.7 sānu un garenvirziena vadību. Volkswagen šo funkciju izstrādājis kopā ar VW grupas programmatūras uzņēmumu CARIAD. ID.7 var izmantot asistentu sistēmu Travel Assist, lai veiktu joslu maiņu uz vairākjoslu šosejām, ja ātrums pārsniedz 90 km/h. Autovadītājs uzrauga šīs darbības, taču braukšanas radītā noslodze tiek ievērojami samazināta. Runājot par automašīnas novietošanu stāvvietā, pilnībā elektriskais Volkswagen spēj neatkarīgi veikt dažādus asistētus manevrus. Viens no tiem ir automašīnas novietošana ar atmiņas funkciju attālumā līdz 50 metriem. Lai to paveiktu, šoferis sēž ID.7 vai uzrauga parkošanos ārpus automobiļa, izmantojot viedtālruņa lietotni.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.