Autors: Kristaps Menniks
Avots: Moller.lv
Gandrīz pirms 40 gadiem, 1983. gada 10. oktobrī Audi Sport GmbH, kā mēs to pazīstam šodien, tika dibināts kā quattro GmbH. Šodien šis uzņēmums veido četru riņķu zīmola sportisko un ekskluzīvo tēlu. Audi automobiļi ar sarkanajiem rombiem raksturo veiktspēju un sportiskumu, un tieši šādā noskaņā tiks uzsāktas 40 gadu svinības – ar 24 stundu sacensībām “Zaļajā ellē”.
40 gadi, saražoti vairāk nekā 250 000 automobiļu pēdējos desmit gados un vairāk nekā 400 izcīnīti autosporta tituli, kā arī trasē mēroti 20 832 kilometri, 73 pagriezieni un vairāk nekā 300 augstuma metri – šie ir galvenie rādītāji, kas raksturo Audi Sport GmbH un arī leģendāro Nordšleifi (Nordschleife) jeb Nirburgringas (Nürburgring) “Zaļo elli”. Šī trase palīdzējusi veidot Audi Sport GmbH tā, kā to nav spējusi neviena cita sacīkšu trase. Trasi Eifelas (Eifel) reģionā un AUDI AG pilnībā piederošo meitasuzņēmumu vieno ciešas attiecības gan autosacīkstēs, gan augstas veiktspējas automobiļos. Audi Sport 24 stundu sacensību oficiālais partneris bijis kopš 2002. gada un sacensību organizatoriem nodrošina oficiālās automašīnas. Kopš 2009. gada Audi R8 LMS piedalās Eifelas izturības sacīkstēs, kas ir viens no Audi Sport klientu sacīkšu ikgadējiem notikumiem. Klientu sacīkstes ir daļa no bijušā quattro GmbH kopš 2011. gada. Ar sešām kopvērtējuma uzvarām un trīs papildu uzvarām GT3 klasē Audi ir veiksmīgākais ražotājs GT3 izturības klasikas laikmetā “Zaļajā ellē”.
Reklāma
Labi pozicionēts nākotnei
Šobrīd Audi Sport GmbH nodarbina aptuveni 1500 cilvēkus. 2022. gadā AUDI AG pilnībā piederošais meitasuzņēmums atkārtoti uzrādīja pārdošanas rekordu, pārdodot 45 515 automašīnas. Ar 16 modeļiem automobiļu piedāvājums ir plašāks nekā jebkad agrāk, sākot no kompaktā Audi RS 3 Sportback un augstas veiktspējas RS Q8 SUV un beidzot ar R8 Coupé superauto un elektrisko modeli RS e-tron GT. Ar pilnībā elektrisko četrdurvju kupeju sportiskais Audi meitasuzņēmums demonstrē novatorisku garu elektriskās mobilitātes jomā. Pagājušajā gadā jau 10 042 automašīnas jeb aptuveni ceturtā daļa no Audi Sport GmbH piegādātajiem automobiļiem bija e-tron GT saimes modeļi, un aptuveni katrs trešais no tiem bija RS modelis.
Audi Sport GmbH ir arī galvenais Audi elektrifikācijas virzītājspēks autosportā. Uzņēmuma vadībā 2021. gadā tika izveidots inovatīvais Audi RS Q e-tron prototips, lai tas pirmo reizi piedalītos leģendārajā Dakaras rallijā. Automobiļa piedziņas koncepcijā apvienota elektriskā piedziņa ar augstsprieguma akumulatoru un ļoti efektīvu enerģijas pārveidotāju, kas braukšanas laikā uzlādē augstsprieguma akumulatoru.
Jaunie noteikumi balstās uz plašāku elektrifikāciju, un elektriskās piedziņas sistēmai (MGU-K) būs gandrīz tikpat liela jauda kā iekšdedzes dzinējam. Īpaši ekonomiskie 1,6 litru turbodzinēji tiks darbināti ar ilgtspējīgu sintētisku degvielu. Izveidots arī neatkarīgs uzņēmums Audi Formula Racing GmbH, lai piedalītos vadošajā autosporta klasē.
Pastāvīgas pārmaiņas
Kad Audi Sport GmbH 1983. gadā tika dibināts kā quattro GmbH ar vien dažiem darbiniekiem, diez vai kāds iedomājās, ka tas turpmākajās četrās desmitgadēs kļūs par augstas kvalitātes un augstas veiktspējas automobiļu ražotāju ar ļoti veiksmīgu autosporta programmu. Sākumā uzņēmuma galvenais uzdevums bija nodrošināt quattro nosaukuma un mārketinga tiesību aizsardzību. Bet kopš tā laika uzņēmums ir turpinājis attīstīties un pavēris jaunas biznesa iespējas. Piemēram, 1984. gadā tas sāka pārdot aksesuārus. Kopš tā laika Audi kolekcijas aksesuāri likuši Audi piekritēju sirdīm pukstēt straujāk. Neatkarīgi no tā, vai tas ir apģērbs, bagāžas piederumi vai automašīnu modeļi, dzīvesstila kolekcija nodrošina visaptverošu zīmola pieredzi. Vienpadsmit gadus vēlāk tika radīta vēl viena svarīga iespēja – kopš 1995. gada Audi Sport klientiem, kuriem patīk neparastais, tiek piedāvāta iespēja individualizēt savus automobiļus. Audi exclusive piedāvā plašas iespējas un dažādas aprīkojuma programmas, un tās vienmēr ir nodrošinājušas tehnisku un vizuālu pievilcību. Viens no neparastākajiem automobiļiem, iespējams, bijis Audi Picasso kabriolets, kam ādas salons veidots pēc pasaulslavenā mākslinieka dizaina.
Vēl viens pavērsiens uzņēmuma vēsturē sekoja tikai gadu vēlāk – quattro GmbH kļuva par reģistrētu automobiļu ražotāju un Ženēvas autoizstādē prezentēja S6 plus, kas bija tā pirmais modelis. 2007. gadā debitēja pirmais zīmola superauto – Audi R8, kam tagad jau pieejami otrās paaudzes modeļi. Sporta automobiļa GT3 versija bija arī sākumpunkts klientu sacīkšu programmai, kas kopš tā laika tikusi paplašināta ar RS 3 LMS, R8 LMS GT4 un R8 LMS GT2 modeļiem. Līdz šim Audi Sport ražotie klientu sacīkstēm paredzētie automobiļi izcīnījuši vairāk nekā 400 titulus un neskaitāmas sacīkšu uzvaras visā pasaulē. 2014. gadā R8 tika piešķirta ļoti īpaša ražošanas līnija Böllinger Höfe rūpnīcā, kas ir ražošanas un viedas rūpnīcas apvienojums. Papildus R8 elektriskās automašīnas e-tron GT quattro un RS e-tron GT arī tiek ražotas uz kopīgas ražošanas līnijas, kas ir unikāla visā grupā. 2016. gadā quattro GmbH tika pārdēvēts par Audi Sport GmbH. Audi Sport nosaukums ir balstīts uz senām un veiksmīgām četru riņķu tradīcijām autosportā.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.