Autors: Max Lange
Avots: Auto-bon.fi
Jaunā Opel Corsa ir klāt – modernāka, digitālāka un daudzveidīgāka nekā jebkad agrāk. Pārdotākais mazās klases auto, kas pasaules pirmizrādi svinēja nesen notikušajā 2023. gada IAA Mobility izstādē Minhenē, demonstrē zīmola jauno stilu, tostarp Opel Vizor elementus priekšpusē un labi pamanāmo modeļa nosaukumu aizmugurē. Pie Opel dīleriem Latvijā jaunā Corsa ieradīsies 2024. gada 1. ceturksnī.
Pateicoties modernajām tehnoloģijām, braukšana jaunajā Corsa kļuvusi vēl relaksētāka. Papildaprīkojumā pieejamā pilnībā digitālā priekšējā paneļa pamatā ir Qualcomm Technologies izstrādātā Snapdragon Cockpit platforma, kas piedāvā jaunu, intuitīvi lietojamu informācijas un izklaides sistēmu ar krāsainu 10 collu skārienekrānu. Savukārt adaptīvās Intelli-Lux LED Matrix priekšējās gaismas, ko Corsa mazo auto segmentā ienesa 2019. gadā, darbojas vēl precīzāk, jo tagad tās veido 14 LED elementi.
Reklāma
Jaudīgāka un efektīvāka: uzlabots akumulators un jauns motors
Jaunā Opel Corsa Electric nodrošina vistīrāko braukšanu – bez lokālas emisijas. Klienti var izvēlēties jaunu 115 kW/156 ZS elektromotoru ar 260 Nm maksimālo griezes momentu, kas pieejams jau no pirmā pieskāriena akseleratoram. Atkarībā no situācijas vadītājs var izvēlēties vienu no trim braukšanas režīmiem: Eco, Normal vai Sport. Sport režīmā akselerators kļūst ievērojami atsaucīgāks un ļauj braukt dinamiskāk. Eco režīmā piedziņa un pats auto tiek noregulēts optimālai efektivitātei.
Opel Corsa Electric enerģija tiek uzglabāta ļoti efektīvā un kompaktā litija jonu akumulatorā, kas nodrošina lielisku sniedzamību un ātru uzlādi. 115 kW/156 ZS modelis ar nākamās paaudzes 51 kWh akumulatoru starp uzlādes reizēm var nobraukt līdz 405 km (WLTP dati). Piedziņas sistēma maksimālo ātrumu elektroniski ierobežo pie rādītāja 150 km/h, savukārt no 0 līdz 100 km/h ļauj ieskrieties tikai 8,1 sekundē.
Viss iekļauts: bagātīgs aprīkojums
Katrai jaunajai Corsa jau standarta komplektācijā ir daudz jaunākās paaudzes tehnoloģiju un vadītāja atbalsta sistēmu. To vidū ir sadursmes brīdinājuma sistēma ar automātisko avārijas bremzēšanu un gājēju atpazīšanu, joslas saglabāšana, ceļa zīmju atpazīšana, modrības uzraudzība, kā arī aizmugurējie parkošanās sensori. Mazā auto aprīkojumā ir arī citi elektroniskie palīgi, kas braukšanu un manevrēšanu padara drošāku un vienkāršāku, tostarp sensori, kas uzrauga aizmugurējo spārnu zonu, un jauna augstas izšķirtspējas panorāmas kamera aizmugurē.
Tāpat kā tehnoloģiskais aprīkojums, arī Corsa dizains ir kļuvis modernāks. Viens no pamanāmākajiem tā elementiem ir izteiksmīgais Opel Vizor elements priekšpusē un stilīgais modeļa nosaukums aizmugurē – bagāžas nodalījuma vāka vidū.
Papildus ierastajam standarta aprīkojumam Corsa elektriskajā versijā ir arī digitālais vadītāja informācijas centrs, multimediju sistēma ar krāsainu skārienekrānu un Apple CarPlay un Android Auto integrāciju, automātiskā klimata kontrole, 7,4 kW iebūvētais lādētājs, rekuperatīvā bremzēšana, siltumsūknis un 16 collu vieglmetāla diski.
Pateicoties neskaitāmiem jauninājumiem, Corsa interjerā valda patiesi laikmetīga noskaņa. Visspilgtāk šeit izceļas papildaprīkojumā pieejamais pilnībā digitālais instrumentu panelis ar informācijas un izklaides sistēmu (atkarībā no modeļa versijas), kura bāzēta uz Qualcomm Technologies veidotās Snapdragon Cockpit platformas. Pirmo reizi viedtālruņa lādēšanai, kā arī Apple CarPlay un Android Auto izmantošanai multivides sistēmā nav nepieciešams vads.
Vēl precīzākas gaismas: Intelli-Lux LED matrica ar 14 LED elementiem
Kopš 2019. gada Corsa pierāda, ka adaptīvā Intelli-Lux LED matrica, kas neļauj apžilbināt citus satiksmes dalībniekus, mazajā klasē var būt pieejama ikvienam. Inženieri nepārtraukti turpina pilnveidot šo sistēmu, un jaunā Corsa no viņu darba ir neapstrīdama ieguvēja. Līdzšinējo astoņu LED elementu vietā jaunajās gaismās ir 14 individuāli kontrolējami LED gaismekļi, kas ceļu izgaismo gluži kā stadiona prožektori un citus satiksmes dalībniekus no stara izgriež vēl precīzāk nekā iepriekš.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.