Autors: Laima Tarasova
Avots: Moller.lv
Saskaņā ar auto dīlera “Moller Auto” pārdošanas datiem Baltijā, šogad no janvāra līdz augustam (ieskaitot), salīdzinot ar identisku periodu pērn, par 31% audzis pārdošanas apjoms jaunu auto segmentā, veidojot 155 miljonu lielu apgrozījumu. Tikmēr mazlietoto auto segmentā pārdošanas apjomi šajā pašā laika periodā auguši par 36%, veidojot 68 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Kā norāda Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, šogad jaunu auto tirgus atgriezies pie pārliecinošas izaugsmes.
“Šogad novērojam jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to ietekmējusi iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kā arī tas, ka personīgā mobilitāte aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Tāpat, lai arī jaunas automašīnas specifiskā komplektācijā aizvien ir jāgaida ilgāk, tūlītēju nepieciešamību pēc automobiļa spējām nodrošināt, piedāvājot klientiem virkni spēkratu modeļu noteiktā komplektācijā, kas atrodas “Moller Auto” noliktavās Baltijā. Jau vairākus pēdējos gadus pēc kārtas stabilu izaugsmi redzam mazlietoto auto segmentā – ņemot vērā šī segmenta konsekventi veiksmīgos rezultātus, tas ir kļuvis par dīleru nozīmīgu biznesa daļu. Pozitīvu ietekmi uz šo spēkratu segmentu atstājis gan tas, ka, nevēloties gaidīt, cilvēki jaunu auto vietā labprāt izvēlas lietotas automašīnas, gan tas, ka dīleru augstā servisa un kvalitatīvā piedāvājuma dēļ kopumā uzlabojusies mazlietotu auto tirgus reputācija,” stāsta Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā norāda.
Reklāma
Viņa papildina, ka šie apstākļi sekmējuši arī “Moller Auto” biznesa rezultātus, šī gada pirmajos astoņos mēnešos uzņēmumam Baltijā sasniedzot 261 miljonu eiro lielu nerevidēto apgrozījumu, kas ir par 29% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn. Uzņēmuma nerevidētā peļņa pirms nodokļiem sasniegusi 7,1 miljonu eiro. “Lai arī gada beigas vēl nav pienākušas, ir skaidrs, ka 2023. gadu noslēgsim ar biznesa rezultātu pieaugumu,” piebilst I. Gerkena.
Būtisks pieprasījums pēc premium klases auto; straujāku izaugsmi piedzīvo arī elektroauto
Saskaņā ar “Moller Auto” datiem šī gada 8 mēnešu periodā pirktākie jauni “Audi” zīmola modeļi bijuši “Audi Q7”, “Audi Q5”, “Audi Q3”, “Audi A6” un “Audi Q8”. Tikmēr “Volkswagen” pasažieru auto klasē pieprasītākie bijuši “Volkswagen Tiguan”, “Volkswagen T-Cross”, “Volkswagen Taigo”, “Volkswagen Golf” un “Volkswagen Passat”. Savukārt komerctransporta segmentā - “Volkswagen Crafter”, “Volkswagen Caddy”, “Volkswagen Multivan”, “Volkswagen Transporter” un “Volkswagen ID.Buzz”. Turpretim mazlietoto auto segmentā šī gada 8 mēnešu laikā populārākie modeļi bijuši “Volkswagen Tiguan”, “Volkswagen Passat”, “Volkswagen Golf”, “Škoda Kodiaq” un “Audi A6”.
“Raugoties uz jaunu auto segmentu, liels pieprasījums bijis tieši pēc premium klases modeļiem, cilvēkiem aktīvi tiecoties pēc komforta un jaunākajām tehnoloģijām. Tāpat spilgti vērojama cilvēku lojalitāte konkrētiem zīmoliem, piemēram, iegādājoties jaunu vai mazlietotu spēkratu, “Audi” pircēji paliks uzticīgi šim zīmolam. Vienlaikus būtiski norādīt, ka cilvēku vēlme pēc ilgtspējīgāka dzīvesveida un “zaļākas” mobilitātes nav izzudusi. Proti, salīdzinot ar pērnā gada 8 mēnešu periodu, kad elektroauto veidoja 3,9% no visiem pārdotajiem auto, šogad šo proporciju veido jau 8,8% pārdoto elektroauto,” skaidro I. Gerkena.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.