Elegants un dinamisks, ietilpīgs un daudzpusīgs, ar pilnībā elektrificētu spēka piedziņu – tāds ir jaunais Opel Grandland, ko 2024. gada 26. aprīlī prezentēja Riselsheimā bāzētais autoražotājs. Jaunais modelis sērijveida izpildījumā iemieso daudzas dizaina iezīmes, kas pirmo reizi parādījās konceptautomobilī Opel Experimental. To vidū ir 3D Vizor ar izgaismotu Blitz logotipu, kas lepni izvietots centrā, un pastāvīgi izgaismots uzraksts “OPEL” aizmugurē.
BEV platforma nodrošina līdz pat 700 km elektrisko nobraukumu (WLTP)
Reklāma
Nākamās paaudzes Grandland ir nozīmīgs Opel solis ceļā uz vēl pievilcīgāku elektromobilitāti. Tas ir pirmais Opel, kuram izmantota Stellantis STLA Medium platforma, kas primāri izstrādāta elektriskajiem modeļiem. Pateicoties jaunajai arhitektūrai, jaunajam akumulatora bloku izvietojumam, kas nodrošina līdz pat 98 kWh kapacitāti, jaunās paaudzes elektromotoram un tādiem enerģiju taupošiem risinājumiem kā siltumsūknis, jaunais Grandland Electric spēs veikt līdz pat 700 kilometru bez lokālajiem izmešiem (WLTP).
Kad būs nepieciešamas uzlāde, tā prasīs pavisam īsas pauzes: publiskajā ātrās uzlādes stacijā akumulatora uzpilde līdz 80% līmenim aizņem tikai aptuveni 26 minūtes.
3D Vizor, izgaismots Blitz, Edge Light tehnoloģija un Intelli-Lux Pixel Matrix HD
Jauns tehniskais materiāls dizaineriem pavēra plašu rīcības brīvību, un jaunā Grandland iespaidīgā stāja ir pamanāma jau no pirmā acu uzmetiena. Jaunpienācēja garums ir 4650 mm, platums 1905 mm, bet augstums – 1660 mm.
Vēl grandiozāku jaunā modeļa izskatu padara raksturīgās Opel zīmola sejas jaunais izpildījums – 3D Vizor. Šis elements ir apvienots ar izgaismotu Opel Blitz logotipu, kas ar Edge Light tehnoloģijas palīdzību ir kļuvis vēl pamanāmāks.
Jaunais izgaismotais logotips ir papildināts ar vēl vienu Riselsheimas inženieru izstrādātu apgaismojuma inovāciju – nozarē vadošo Intelli-Lux Pixel Matrix HD sistēmu. Tā piedāvā 51 200 elementu augstas precizitātes gaismas kūļa izveidošanai, un jaunais Grandland ir jaunās sistēma debija. Tās kamera analizē satiksmi un nosaka priekšā un pretī braucošos transportlīdzekļus. Intelli-Lux Pixel Matrix HD lukturi šos objektus “izgriež” vēl precīzāk nekā standarta Matrix Light tehnoloģija un veido daudz spilgtāku un viendabīgāku gaismas izkliedi, vienlaikus nodrošinot, ka citi satiksmes dalībnieki netiek apžilbināti.
Garā riteņu bāze (2784 mm) un stāvās aizmugurējās durvis izceļ palielinātu salona un bagāžās nodalījuma ietilpību. Aizmugurējos sēdekļus var nolocīt 40:20:40 attiecībā, tādējādi izveidojot līdz pat 1641 litra bagāžas telpu.
Plašs salons ar 16 collu centrālo displeju, AGR sēdekļiem un atjautīgiem glabāšanas risinājumiem
Salonā jaunā Grandland pasažierus sagaida formas ziņā drosmīgi, tīri elementi un silta, aicinoša atmosfēra. Arhitektoniski interjera izkārtojums uzsver horizontālo motīvu, līnijām, kas savieno priekšējo paneli ar durvīm, pastiprinot platuma un plašuma izjūtu, savukārt nedaudz pret vadītāju pavērstais 16 collu centrālais displejs un augstā centrālā konsole rada sportisku noskaņojumu. Aiz stūres izvietotais diskrētais, plašais un pilnībā digitālais instrumentu panelis sniedz visu braukšanai nepieciešamo informāciju, un to papildina Intelli-HUD projekcijas displejs, ļaujot vadītājam pilnībā koncentrēties uz braukšanas prieku un paturēt skatienu uz ceļa.
Interjers nodrošina īpaši saistošu braukšanas pieredzi: Opel ergonomiskie AGR sēdekļi daudzkārt ir novērtēti ar balvām, un jaunais Grandland turpina ilggadējo augstvērtīgas ergonomikas tradīciju. Nodrošināti ar “Aktion Gesunder Rücken e. V.” (“Kampaņa par veselīgām mugurām”) sertifikātu, tie piedāvā jaunu komforta funkciju – elektriski regulējamu sānu atbalstu. Izmantojot divas pneimatiskās kabatas, kas iestrādātas atzveltnes sānu polsteros, tas ievērojami uzlabo sēdekļu pielāgošanas iespējas. Papildus tam sēdeklis vadītājam nodrošina arī ventilāciju un masāžu, turklāt viss salonā izmantotais audums ir izgatavots no 100% pārstrādātiem materiāliem.
Alternatīvās piedziņas, frekvences jutīga amortizācija un plašs vadītāja atbalsta sistēmu klāsts
Arī tie klienti, kuri priekšroku dod citiem piedziņas veidiem, pilnībā elektrificēto piedziņu klāstā atradīs tieši to, ko kāro sirds. Jaunais Grandland ar uzlādējamā hibrīda spēka agregātu (Plug-in Hybrid) nodrošina līdz pat 85 km elektrisko nobraukumu bez vietējiem izmešiem (WLTP), savukārt Grandland Hybrid ar 48 voltu tehnoloģiju piedāvā vēl vienu aizraujošu variantu, kas rada braukšanas prieku, vienlaikus samazinot degvielas patēriņu un CO2 emisiju.
Kaut gan Grandland būtiski samazina emisijas, tas joprojām dāvā priekpilnu, dinamisku un komfortablu braukšanu. To nodrošina balstiekārtā izmantotie amortizatori ar frekvences jutīgas svārstību slāpēšanas tehnoloģiju. Šī unikālā tehnoloģija izmanto otru hidraulisko ķēdi amortizatora kamerā, lai mehāniski pielāgotu amortizācijas spēku atkarībā no frekvences. Vietās, kur balstiekārta saņem biežus (augstas frekvences) nelielas amplitūdas sitienus, piemēram, braucot pa bruģi vai pārbraucot lūkas vāku, amortizatori pielāgojas un nodrošina īpaši plūdenu gaitu, savukārt, sportiski, dinamiski izbraucot līkumus vai veicot citus straujus manevrus, kas izraisa virsbūves sasvēršanos, jaunie amortizatori nodrošina papildu stabilitāti un saķeri.
Opel jaunā SUV klāsta līdera pievilcīgo piedāvājumu papildina plašs braukšanas palīgsistēmu klāsts, tostarp automātiskā kruīza kontrole ar Stop & Go funkciju, paplašinātas funkcionalitātes ceļa zīmju atpazīšanas sistēma, inteliģentā ātruma pielāgošanas sistēma un In Crash Braking sistēma, kuras mērķis ir palīdzēt izvairīties no sekundāras sadursmes avārijas gadījumā, turklāt visas šīs sistēmas ir ietvertas modeļa standarta aprīkojumā.
Kā papildaprīkojums ir pieejama arī Intelli-Drive 2.0 sistēma, kas apvieno virkni elektronisko asistentu un kombinē tos ar pusautomātisko joslas maiņas palīgu, kā arī ieteicamā ātruma pielāgošanas funkciju (Recommended Speed Adaptation). Ja mērķa josla ir brīva, asistents ar nelielām stūres kustībām virza Grandland uz vēlamo joslu. Savukārt ieteicamā ātruma pielāgošana, to apstiprinot vadītājam, automātiski samazina vai palielina braukšanas ātrumu atbilstoši ceļa posmā noteiktajam ātruma ierobežojumam. Papildus sensoriem Intelli-Drive 2.0 izmanto arī tiešsaistes informāciju. Savukārt parkošanos un manevrēšanu atvieglo parkošanās piloti priekšā un aizmugurē, atpakaļskata kamera ar automātiskās tīrīšanas funkciju un 360 grādu Intelli-Vision kamera.