2024. gada 29. aprīlī Madridē notika jaunā CUPRA Leon pasaules pirmizrāde, iezīmējot nozīmīgu pagrieziena punktu zīmola attīstībā. Iespaidīgajā pasākumā tika prezentēts gan CUPRA Leon piecdurvju hečbeks, gan Sportstourer. Ar jaunu dizaina valodas DNS, nākamās paaudzes eHybrid tehnoloģiju, plašāku digitalizāciju un ilgtspējības risinājumiem tas zīmola piedāvājumu šajā segmentā pacels jaunā līmenī.
Pagājušajā gadā CUPRA sasniedza ārkārtīgi nozīmīgu rezultātu – kopš 2018. gada, kad tas kļuva par patstāvīgu zīmolu, piegādāto auto skaits pārsniedza pusmiljonu vienību. Nu turpināt veiksmes stāstu ir gatavs CUPRA Leon – pārveidots un uzlabots.
Reklāma
Dizains
Jaunais CUPRA Leon hečbeks un CUPRA Leon Sportstourer ir veidoti tā, lai radītu “wow” efektu. Katrs auto neatkarīgi no virsbūves veida pilnībā iemieso zīmola DNS – ar jaunu priekšdaļas dizainu, spēcīgāku raksturu un vēl izteiktāku sportiskumu.
LED apgaismojuma tehnoloģija ir maksimāli izmantota, lai sekotu tai pašai dizaina filozofijai, kas noteikusi trīsstūra motīvu CUPRA priekšdaļā. Taču jaunais CUPRA Leon piecdurvju hečbeks un Sportstourer ir padarīti vēl izsmalcinātāki – ar reprezentantīvo CUPRA logotipu starp aizmugurējiem lukturiem. Trīsstūra forma piešķirta arī aizmugurējiem lukturiem, kas veido noslēdzošo dizaina akcentu.
CUPRA Leon proporcijas gan hečbeka, gan Sportstourer versijā stiprina jauna dizaina riteņu klāsts, kurā pieejami deviņi disku varianti 18 un 19 collu izmērā.
Infoizklaides sistēma ietver uzlabotu lietotņu joslu, logrīkus un klimata sistēmas kontroljoslu. Uzmanības centrā ir vienkāršība, personalizācija un mūsdienīgs dizains. Klimata kontrole tagad ir nevainojami integrēta centrālajā ekrānā, un visas auto funkcijas un asistenti pieejami ar vienu klikšķi, veidojot digitālo un fizisko mijiedarbību.
CUPRA Leon pēc izvēles ir pieejama jauna augstas kvalitātes 12 skaļruņu 425 vatu audio sistēma, kas izstrādāta sadarbībā ar Sennheiser Mobility ekspertiem. Šī tehnoloģija ietver Sennheiser AMBEO Concerto programmatūru, kas atpazīst mūzikas pamatkomponentus, tostarp dažādus instrumentus un telpas trokšņus, gudri izkliedē tos pa salonu un tā panāk augstvērtīgu skanējumu visā telpā. Par tik tīru skaņu jāpateicas Sennheiser pieredzei, kas daudzu gadu gaitā uzkrāta sadarbībā ar mūzikas profesionāļiem.
Spēka agregāti
Tradicionālā iekšdedzes jauda arī turpmāk paliek CUPRA Leon spēka agregātu klāsta galvenais pīlārs, taču to papildina vairākas nebijušas opcijas. Spēka agregātu saimē ir benzīna, dīzeļa un uzlādējamā hibrīda (PHEV) dzinēji ar jaudu no 150 ZS (110 kW) līdz 333 ZS (245 kW), kas ļauj izbaudīt iespaidīgu dinamiku.
Piedāvājuma pirmais pakāpiens ir 1,5 litru 150 ZS (110 kW) četrcilindru motors, kas savienots ar 6 pakāpju manuālo pārnesumkārbu un pieejams gan hečbekam, gan Sportstourer. Virzoties augšup pa jaudas skalu, CUPRA Leon hečbekam pieejams 2 litru dzinējs ar 300 Z (221 kW) jaudu. Šai priekšējo riteņu piedziņas versijai ir 7 pakāpju DSG divsajūgu pārnesumkārba un diferenciāļa bloķēšanas funkcija (VAQ), kas nodrošina lielāku kontroli pār jaudas padevi. Lai vadītājs vienmēr justos pārliecināti, sistēma izmanto datus no vairākiem avotiem un ņem vērā stūres leņķi, riteņu griešanās ātrumu un auto rotāciju ap vertikālo asi.
Jaunajam CUPRA Leon Sportstourer ir pašam savs dzinēju portfelis. Tas ietver 2 litru TSI 204 ZS (150 kW) agregātu, kas savienots ar divsajūgu pārnesumkārbu un visu riteņu piedziņas transmisiju (4Drive). Tāpat tam ir jaudīgākais dzinējs Leon saimē – 333 ZS (245 kW) 2 litru tiešās iesmidzināšanas benzīna turbomotors, kas arī ir savienots ar 7 pakāpju DSG pārnesumkārbu, taču tā pilnpiedziņas transmisiju papildina jauna griezes momenta dalīšanas tehnoloģija. Šīs īpaši ātrās versijas veiktspēju vēl vairāk uzlabo pēc izvēles pieejamās Akebono bremzes. Tādējādi tas ir līdz šim jaudīgākais CUPRA Leon.
CUPRA Leon Sportstourer VZ šasijas spējas ļāvušas inženieriem ieviest Drift režīmu, kas izmantojams sacīkšu trasē. Šajā gadījumā ESC darbojas sporta režīmā, un, izmantojot griezes momenta dalīšanu, visu aizmugurējam tiltam pievadīto jaudu iespējams novirzīt vienam ritenim. Tādējādi līkumus auto izbrauc tā, it kā vēlētos izpildīt pirueti.
Abas PHEV versijas ir aprīkotas ar jauno 1,5 TSI motoru, elektromotoru un ietilpīgāku akumulatoru, kura kapacitāte tagad ir 19,7 kWh (neto). Šīs pārmaiņas jauno CUPRA Leon padara videi patiesi draudzīgu, jo tīrā elektriskajā režīmā tas spēj veikt vairāk nekā 100 km. Esot ceļā, akumulatora rezerves var atjaunot arī ar ātro līdzstrāvas uzlādi (ar jaudu līdz 50kW), bet mājās iespējams izmantot Wallbox ar 11 kW jaudu (iepriekš 3,6kW).
Šasija
Jaunā CUPRA Leon jauda sasniedz ceļu ar maksimālu precizitāti, un īpaši augstas veiktspējas variantos to palīdz nodrošināt 4Drive pilnpiedziņas sistēma. Jaunākās paaudzes elektrohidrauliskā daudzdisku sistēma kontrolē katram ritenim pievadāmo spēku, nodrošinot izcilu dinamiku un stabilitāti.
4Drive tehnoloģija reāllaikā analizē ceļa apstākļus, auto ātrumu, riteņu griešanās ātrumu, stūres leņķi un braukšanas stilu vai režīmu. Pateicoties EDS elektroniskajam palīgam, griezes momentu var regulēt starp labās un kreisās puses riteņiem, kas nodrošina optimālu tā izmantošanu un stabilu kustību uz priekšu.
CUPRA Leon dinamiku var pielāgot braucēja gaumei, izmantojot dažādus vadītāja profilus. Tie maina auto raksturu – no stila, kas piemērots ikdienai, līdz tādam, kad jāliek lietā spēju maksimums. Tas apvelta jauno CUPRA Leon ar daudzpusību, kas šajā segmentā piemīt reti kuram.
Progresīvas vadītāja atbalsta un drošības sistēmas
Lai braucēji justos pārliecināti jebkurā situācijā, jaunais CUPRA Leon piedāvā plašu drošības un komforta funkciju klāstu. Tehnoloģijas, kas palīdz, nevis netraucē, padara to par vienu no drošākajiem un ērtākajiem automobiļiem savā segmentā. CUPRA Leon ir aprīkots ar tādām drošības un komforta sistēmām kā prognozējošā adaptīvā kruīza kontrole (ACC), braukšanas asistents, aklās zonas asistents, drošas izkāpšanas asistents, kā arī modrības uzraugs, kas ne vien brīdina, bet nepieciešamības gadījumā droši aptur auto.
Progresīvās palīgsistēmas papildina septiņi drošības spilveni, tostarp standarta priekšējais centrālais spilvens. Dažādu modernu tehnoloģiju kombinācija nodrošina izcili augstu drošības līmeni un tajā pašā laikā netraucē vadītājam baudīt braukšanu
CUPRA Leon izceļas arī komforta un ērtību ziņā. Tam ir bezatslēgas piekļuve, virtuālais pedālis (tikai Sportstourer), trīs zonu klimata iekārta, salona priekšapsilde, apsildāmie sēdekļi un stūre, atmiņa funkcija elektriski regulējamajam vadītāja sēdeklim un 230 V lādētājs bagāžas telpā.
CUPRA ir zīmols, kas uzdrīkstas būt atšķirīgs un apvieno emocijas, elektrifikāciju un veiktspēju, lai no Barselonas iedvesmotu visu pasauli. 2018. gadā radītā CUPRA marka ir kļuvusi par vienu no visstraujāk augošajiem automobiļu zīmoliem Eiropā, un tai ir globāls specializēto izplatītāju tīkls.
CUPRA pierāda, ka elektrifikācija var iet rokrokā ar sportiskumu, un 2023. gadā zīmols sasniedza jaunus rekordus, piegādājot vairāk nekā 230 000 automobiļu. Katrs klajā laistais modelis ir bijis zīmola rakstura veidotājs ar neordināru un oriģinālu dizainu: CUPRA Ateca – unikāls modelis savā segmentā, CUPRA Leon – pirmais elektrificētais modelis ar Plug-in hibrīda dzinēju, CUPRA Formentor – pirmais tieši šim zīmolam izstrādātais un līdz šim vispopulārākais modelis, un CUPRA Born – zīmola pirmais pilnībā elektriskais automobilis.
CUPRA ir oficiālais FC Barcelona autotransporta un mobilitātes partneris, Pasaules padel tenisa tūres galvenais sponsors un e-sporta kluba Finetwork KOI oficiālais sponsors. CUPRA ar lepnumu piedalās arī Formula E sacensībās. CUPRA Tribe saimi veido zīmola pārstāvji, kuri vēlas nest pārmaiņas. Tajā ietilpst Oskara balvai nominētais kinorežisors Huans Antonio Bajona, Formula E pilots Lukass Di Grassi, ielu mākslinieks TvBoy, olimpiskie zelta medaļnieki Adams Pītijs un Sauls Kravioto, vācu vārtsargs Marks ter Štēgens un divkārtējā Ballon d'Or un Best FIFA balvas ieguvēja futboliste Aleksija Puteljasa.