Autors: Velocita.lv
Avots: Velocita.lv
Jaunais Lexus pilsētas krosovers UX, viens no markas pirktākajiem modeļiem Eiropā, ir ieguvis vairākus būtiskiem uzlabojumiem. Hibrīdmodeļa UX 300h pircēji varēs baudīt lielāku jaudu un spēcīgāku paātrinājumu, savukārt pilnībā elektriskajam UX 300e ir palielināta akumulatora kapacitāte un nobraukuma rezerve.
Jaunais UX demonstrē uzlabotu braukšanas dinamiku, ko nodrošina pilnīgi jauna piektās paaudzes hibrīdsistēma. Jauno UX 300h darbina 2 litru rindu četrcilindru dzinējs, kas savienots ar diviem elektromotoriem. Sistēmas kopējā jauda ir 146 kW (199 ZS) jeb par 8% lielāka nekā iepriekš. Šo palielinājumu nodrošina efektīvāks 60 šūnu litija jonu akumulators (222 V), kas aizstāj iepriekš izmantoto niķeļa metāla hidrīda akumulatoru. Tā rezultātā 0–100 km/h paātrinājums km/h ir samazināts no 8,5 līdz 8,1 sekundei, savukārt degvielas patēriņš priekšpiedziņas variantam tagad ir tikai 5,0–5,2 l/100 km (kombinētais WLTP cikls).
Reklāma
Jaunā UX salonā veikta virkne uzlabojumu, lai paaugstināt komfortu un paplašinātu digitālās funkcijas. Lielākajā daļā izpildījumu tagad ir pieejams jauns, pilnībā digitālais 12,3 collu instrumentu panelis. To var pielāgot gan grafikas dizaina, gan sniegtās informācijas ziņā, nodrošinot intuitīvu lietošanas pieredzi, piekļuvi informācijai un savienojamībai.
Priekšpiedziņas UX 300e ir saglabājis 72,8 kWh litija jonu akumulatoru, taču jaunajā modelī ir ievērojami saīsināts 0–80% līdzstrāvas uzlādes laiks, kas tagad ir 60 minūtes agrāko 80 vietā. 2023. gada pavasarī UX 300e tika veikti visaptveroši uzlabojumi, tostarp nobraukuma rezerve tika palielināta par vairāk nekā 40% – līdz 450 km, bet salons tika aprīkots ar jaunu multimediju sistēmu ar plašāku funkcionalitāti un lielākiem 8 un 12,3 collu skārienekrāniem.
Jaunākajā Lexus Safety System + iterācija ietver divas papildu funkcijas. Proaktīvā braukšanas palīgsistēma (Proactive Driving Assist) izmanto automobiļa priekšējo kameru, lai nelielos ātrumos pilsētā pamanītu apdraudējumu, piemēram, gājējus, kas gatavojas šķērsot ielu vai iet gar ceļa malu, velosipēdistus un noparkotas automašīnas. Otra jaunā funkcija, Safe Exit Assist, palīdz novērst sadursmes, kas var rasties, kad braucēji vēlas izkāpt un no aizmugures tuvojas citi transportlīdzekļi.
UX pircēji tagad var izvēlēties arī jaunu greznu salona krāsu – Ammonite Sand, kā arī salona bezādas apdari. Tajā ietilpst auduma vai sintētiskās ādas sēdekļu polsterējums, kā arī sintētiskās ādas apdare sturesratam un pārnesumkārbas elektoram. UX eksterjeram visos izpildījumos ir pieejama jauna krāsa – Sonic Copper.
F SPORT un F SPORT Design modeļiem ir pieejams jauns divu toņu krāsojuma variants.
Jaunā UX cenas sākas no 43 700 eiro; F SPORT Design pircējiem ir izveidots pievilcīgs piedāvājums ar īpašu procentlikmi un bezmaksas ziemas riepu komplektu uz vieglmetāla diskiem.
Automobiļi jau ir Lexus pārstāvju salonos un ir gatavi izmēģinājuma braucienam.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.