Autors: Laura Zaruma
Avots: Ka.lv
Ikviens autovadītājs sapņo, lai viņa spēkrats vienmēr izskatītos kā tikko no salona, taču nepareiza un nepietiekama transportlīdzekļa virsbūves kopšana var sabojāt tā izskatu. Automašīnu nomas un pilna servisa līzinga pakalpojumu sniedzējs “Avis” dalās ar padomiem, kā pareizi rūpēties par automašīnas krāsojumu un pagarināt tā kalpošanas laiku, neieguldot lielus līdzekļus virsbūves atjaunošanā.
Mazgā regulāri
Reklāma
Regulāra un pareiza automašīnas mazgāšana ir viens no vienkāršākajiem veidiem, kā parūpēties par krāsojumu. Ja uz automašīnas virsbūves krājas dažādi nosēdumi un netīrumi, ilgstoša to nenomazgāšana var ietekmēt krāsas noturību, izskatu un radīt oksidēšanos. Oksidēšanās rezultātā krāsa zaudē savu spīdumu un automašīnas virsbūve var sākt rūsēt. Putnu izkārnījumi un kukaiņu paliekas satur skābes, kas izraisa ķīmiskas reakcijas, nojaucot krāsas aizsargslāņus un veicinot izbalēšanu. Jo ilgāku laiku tās atrodas uz automašīnas, jo kaitīgākas kļūst. Tāpat par labu nenāk sāls un citi pretslīdes līdzekļi, kas ziemas periodā tiek kaisīti uz ceļiem.
Nepadari mazgāšanu par skrāpēšanu
Transportlīdzekli nepieciešams kārtīgi noskalot – ja tas nav izdarīts, pastāv risks, ka uz virsmas palikušie netīrumi un smiltis mazgāšanas procesā radīs virsbūves skrāpējumus. Ja mazgāšanai izmanto švammi, arī to iepriekš nepieciešams kārtīgi izskalot. Nav ieteicams automašīnu mazgāt pašam bez atbilstoša aprīkojuma, piemēram, augstspiediena mazgātāja. Šādā gadījumā labāk uzticēt automašīnas kopšanu profesionāļiem. Tāpat jāpievērš uzmanība, kāds līdzeklis tiek izmantots – nepiemērotas ķīmijas lietošana var bojāt krāsu un automašīnas virsbūves detaļas.
Izmanto aizsargpārklājumu
Aizsargpārklājums darbojas kā barjera, kas aizsargā krāsu no UV stariem, netīrumiem, koku sveķiem, sāls un citiem reaģentiem. Ar pārklājumu apstrādāta virsma ir gludāka, tāpēc netīrumiem pie tās ir grūtāk pieķerties. Automašīnas vaskošana un apstrāde ar keramisko pārklājumu ir efektīva metode krāsas aizsardzībai un noturībai, tāpēc ieteicams regulāri to atjaunot.
Neaizraujies ar uzlīmēm
Automašīnas aplīmēšana ar jautrām un interesantām uzlīmēm var šķist aizraujoša, tomēr ieteicams to rūpīgi apdomāt. Uzlīme laika gaitā var “ieēsties” krāsojumā un tās noņemšanai izmantotie šķīdinātāji vai fēna karstais gaiss var radīt nopietnus bojājumus. Tāpat pastāv risks, ka krāsas pigments UV staros ir izdedzis, un, noņemot uzlīmi, toņi atšķiras. Šādā gadījumā var nākties pārkrāsot visu virsbūvi.
Pulē gudri
Pirms automašīnas virsbūves dziļās pulēšanas nepieciešams izvērtēt, vai tas patiešām ir nepieciešams. Katra pulēšanas reize noņem daļu no lakas un, pārāk bieži pulējot, tās slāni var noņemt pavisam. Savukārt virspusējā automašīnas virsbūves pulēšana parasti tiek veikta tad, ja krāsojums nav stipri bojāts vai saskrāpēts. Spodrināšana ar pulēšanas pastu attīrīs virsmu un palīdzēs atgriezt sākotnējo izskatu, tomēr šo uzdevumu atstāj profesionāļiem, lai izvairītos no kļūdām, kas var pamatīgi sabojāt automašīnas virsbūvi.
“Senāk ražotām automašīnām krāsojums bieži vien mēdz būt noturīgāks un izturīgāks pret skrāpējumiem un bojājumiem. Agrāk tika izmantotas krāsas un lakas, kuru sastāvā ir svins un lielāks šķīdinātāju daudzums, tādā veidā padarot tās noturīgākas, taču kaitīgākas videi. Mūsdienās izmantotie materiāli ir dabai draudzīgāki, turklāt tiek attīstītas dažādas nanotehnoloģijas, piemēram, pašatjaunojoša krāsa,” stāsta “Avis” līzinga departamenta vadītājs Roberts Kovaļevskis.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.