Audi sāk nākamo posmu savā veiksmīgajā vidēja izmēra segmenta
automobiļu vēsturē ar jauno A5 modeļu pasaules pirmizrādi. Jaunākā
paaudze, kas tagad tiek dēvēta par Audi A5, tirgū nonāk 30 gadus pēc
pirmā Audi A4 laišanas tirdzniecībā. Tās izsmalcinātais dizains uzrunā
ar proporcijām, kas klasiski novērojamas premium klases automobiļos.
Abas virsbūves versijas – Sedan un Avant – lieliski iemieso Audi dizaina
filozofijas sportisko būtību. Jaunā dizaina valoda salonā rada plašas
ietilpības sajūtu un izvieto displejus uz digitālās skatuves. Jaunā
vadības koncepcija palielina mijiedarbību ar automobili. Piedāvājumu
klāstu papildina efektīvi, daļēji elektrificēti iekšdedzes dzinēji un
aizraujoši S modeļi. Audi A5 saimes modeļus Latvijā būs iespējams
pasūtīt 2024. gada septembrī.
Reklāma
Līdz ar modeļu klāsta paplašināšanu
AUDI AG, sākot no 2024. gada, ir pārstrukturējis modeļu nosaukumus.
Skaitļi modeļu nosaukumos palīdz atšķirt elektriskos un iekšdedzes
dzinēju modeļus. Turpmāk ar pāra numuriem apzīmēs elektriskos modeļus,
ar nepāra numuriem – automobiļus ar iekšdedzes dzinējiem. Līdz ar
jaunākās paaudzes debiju Audi A4, kas ilgus gadus bijis starp pasaulē
pieprasītākajiem modeļiem, tiks saukts par Audi A5 un tiks ražots
Nekarsulmā. Tas tiek piedāvāts četros jaunos variantos: A5 Sedan un S5
Sedan, kā arī A5 Avant un S5 Avant. Šie ir pirmie modeļi, kas ražoti uz
Premium Platform Combustion (PPC) platformas.
“Līdztekus mūsu
pilnībā elektrisko modeļu portfeļa paplašināšanai, mēs tirgū laižam
jaunu modeļu paaudzi ar efektīviem iekšdedzes dzinējiem. Audi A5 ģimene
ar savu atlētisko dizainu, pilnīgi jauno salonu un ilgtspējīgu
elektronikas arhitektūru būs pirmā no tiem. Uzlabotā MHEV plus
tehnoloģija nodrošina daļēji elektrisku un tādējādi vēl efektīvāku
braukšanu,” par jauno modeļu saimi saka Audi izpilddirektors Gernots
Dēlners.
Dinamisks un muskuļots eksterjera dizains
Jaunie
modeļi kļūst arvien garāki un platāki. Audi paplašina arī to standarta
aprīkojumu, pozicionējot jauno Audi A5 vidējā izmēra segmentā. Šim
mērķim atbilst arī jaunā lietotāja pieredze, kas balstīta uz E³
elektroniskās arhitektūras 1.2 versiju. Papildaprīkojums ir iekļauts
dažādās pakotnēs.
Jau no pirmā acu uzmetiena redzams, ka jaunajam
A5 modelim ir spēcīgs un izteiksmīgs dizains. Pārveidotās proporcijas ar
garo garenbāzi, lielajiem diskiem un zemo, sportisko virsbūvi iemieso
progresīvu dinamiku un premium klases standartus. Sedanam sportiskie,
kompakta izskata logi stiepjas loka formā līdz pat aizmugurei un saplūst
ar lēzeni izvietoto aizmugurējo stiklu kupejai līdzīgā veidā, un
noslēdzas pie vizuāli nelielā bagāžas nodalījuma vāka ar izteiksmīgu
spoilera lūpu.
Jaunajā salonā tehnoloģijas satiekas ar komfortu
Jaunā
Audi A5 salona dizaina pamatā ir četras raksturīgas iezīmes. Pirmkārt,
salonam ir uz cilvēku orientēts dizains, proti, tas ir konsekventi
orientēts uz lietotāju vajadzībām. Otrā īpašā iezīme ir tā dēvētā
digitālā skatuve, kas ļauj Audi MMI displeju skaidri redzēt gan
vadītājam, gan priekšā sēdošam pasažierim.
Audi A5 sērija,
pateicoties uz materiāliem balstīto dizainu, apvieno plašas ietilpības
izjūtu un augsta komforta līmeni. Skaidrs salona izkārtojums un
vienkārša vadība nodrošina pilnvērtīgu redzamību visās situācijās,
veidojot ceturto iezīmi – vizuālu skaidrību.
Jaunā Audi A5 modeļu
saimes vadības koncepcija, pateicoties E³ elektroniskajai arhitektūrai,
uzlabo mijiedarbību ar automobili. Jaunais Audi A5 nevainojami
integrējas mūsu klientu digitālajā ekosistēmā un piedāvā personisku
savienojamības pieredzi. Plānais, brīvi stāvošais Audi MMI panorāmas
skata displejs sastāv no Audi virtuālās vadītāja informācijas sistēmas
ar 11,9 collu ekrāna un 14,5 collu MMI skārienjūtīga displeja. Audi
papildina digitālo skatuvi pasažieriem, piedāvājot izvēlēties 10,9 collu
MMI priekšējā pasažiera displeju, kas ir nevainojami integrēts paneļa
dizainā.
Uzlabotā hibrīda sistēma MHEV plus
Jaunā daļējā
hibrīda sistēma MHEV plus Audi A5 sērijas modeļos ļauj ievērojami
samazināt CO2 emisijas un degvielas patēriņu, salīdzinot ar MHEV
sistēmu. Turklāt piedziņas ģenerators (PTG) var pievienot iekšdedzes
dzinēja jaudai līdz pat 18 kW (24 ZS) elektriskās jaudas. Palēninot
ātrumu, PTG piegādā enerģiju atpakaļ akumulatoram (rekuperācija) ar
jaudu līdz 25 kW.
Ar integrēto bremžu vadības sistēmu (iBRS)
bremžu pedāli un bremžu hidrauliku iespējams pilnībā nodalīt. Piemēram,
modeļos ar MHEV plus sistēmu, pateicoties rekuperatīvai bremzēšanai, tā
panāk nepieciešamo ātruma samazināšanu, neizmantojot berzes bremzes.
Dzinēji tirdzniecības sākšanas brīdī
Bāzes
līmeņa dzinējs ir 2.0 TFSI ar 110 kW (150 ZS) jaudu. Pēc izvēles tas
pats dzinējs ir pieejams arī ar 150 kW (204 ZS) jaudu. Šis TFSI motors
ir aprīkots ar turbīnu, kurai ir mainīga turbīnas ģeometrija (VTG) un
kas darbojas ar modificētu sadegšanas procesu. Līdz ar to motors ir
īpaši ekonomisks degvielas patēriņa ziņā daļējas slodzes apstākļos. VTG
tehnoloģija benzīna dzinējiem nodrošina vienmērīgu un elastīgu griezes
momenta palielināšanos pat pie zemiem motora apgriezieniem.
2.0
TDI ar 150 kW (204 ZS) jaudu, pateicoties MHEV plus tehnoloģijai, nosaka
jaunus A5 modeļa standartus. Šis divu litru EA288 evo paaudzes dzinējs
no sava priekšgājēja ir mantojis optimizēto sadegšanu, pateicoties
cilindra spiediena sensoram, TwinDosing izplūdes gāzu emisiju kontroles
sistēmai un divām līdzsvara vārpstām vienmērīgai dzinēja darbībai. Tas
attīsta 400 Nm griezes momentu no 1750 līdz 3250 apgriezieniem minūtē.
2.0 TDI ir pieejams ar divsajūgu pārnesumkārbu un priekšējo riteņu
piedziņu vai ar quattro ultra pilnpiedziņu. Lai palielinātu efektivitāti
un komfortu, dzinējs ir daļēji elektrificēts, izmantojot jauno 48 voltu
MHEV plus sistēmu.
Audi S5 ir sporta automobilis, kura pamatā ir
3.0 litru V6 TFSI motors ar 270 kW (367 ZS) jaudu. Tam pirmo reizi ir
turbīna ar mainīgu turbīnas ģeometriju (VTG) un MHEV plus tehnoloģija.
Audi S5 pārveidotā S tronic divsajūgu pārnesumkārba, kas paredzēta
lielākam griezes momentam, samazina arī svaru uz priekšējās ass un
uzlabo izveicību. Modeļa ātrā un dinamiskā griezes momenta
palielināšanās izceļ S5 sportisko raksturu.
Šasijas un stūres mehānisma dinamiskā konstrukcija
Pateicoties
pastāvīgai balstiekārtas pilnveidošanai, jaunais Audi A5 perfekti
pārnes Audi zīmolam raksturīgās braukšanas īpašības uz ceļa. Pateicoties
apjomīgam, niansētam darbam pie balstiekārtas un stūres mehānisma, Audi
A5 piedāvā precīzu, vieglu un lielākoties neitrālu vadāmību. Izvēloties
papildaprīkojuma balstiekārtu ar adaptīvajiem amortizatoriem, ir
iespēja nodrošināt ievērojami plašākas vadāmības variācijas starp
komfortu un sportiskumu.