Autors: Gunta Kursiša-Butkāne
Avots: Up-pr.lv
Ne tikai riepas, paklājiņi un logu slotiņas, bet arī amortizatori, sajūgi un balstiekārtas daļas – patlaban internetā cilvēki iegādājas arī tehniski sarežģītākas un specifiskākas rezerves daļas automašīnām, motocikliem un citiem spēkratiem, stāsta Inter Cars Latvija interneta veikala IC24.lv vadītājs Ivars Klints.
“Varētu teikt, ka pēdējos gados iepirkšanās internetā kļūst un jau ir kļuvusi arvien populārāka arī mazliet konservatīvākajā auto-moto nozarē. Patlaban diezgan izplatīti ir tas, ka arī sarežģītākas auto detaļas klienti iegādājas internetā, un e-komercijas uzvaras gājiens nepavisam neattiecas tikai uz tādām precēm kā logu slotiņas vai paklājiņi,” stāsta I. Klints, nupat kā atjaunotā rezerves daļu veikala IC24.lv vadītājs.
Reklāma
Tendences – ātrums, dizains, pārskatāmība
Patlaban arī izvēloties piemērotākās riepas vai meklējot atbilstošu balstiekārtu, klienti vēlas, lai tas notiek tikpat raiti, kā internetā pasūtot vakariņas vai meklējot apavus, atzīst I. Klints. Līdz ar to, runājot par tendencēm, viņš pauž, ka tās auto rezerves daļu tirdzniecībā, visticamāk, ir ļoti līdzīgas kā citās nozarēs.
“Lai ietu līdzi laikam, arī mūsu nozarē nepieciešami atjauninājumi – piemēram, pat tirgojot auto rezerves daļas, dizains e-komercijas lapai nedrīkst būt nedz morāli, nedz fiziski novecojis… Tāpat svarīgas ir arī tādas lietas, kā lapas darbības ātrums, dažādas jaunas funkcionalitātes,” skaidro I. Klints. Nemitīgi klientiem ir jāpiedāvā dažādi uzlabojumi un “knifiņi”, kas atvieglotu dzīvi - piemēram, tagad interneta veikalā var izvēlēties riepas un/vai akumulatoru un uzreiz iespēju tās nogādāt uz pircēja izvēlēto servisu (no piedāvāto servisu saraksta). Pircējam vairs nebūs jādomā, kad aizbraukt pakaļ riepām vai cikos atbrauks kurjers, tas jau būs atrisināts.
Viņš piebilst, ka, iepērkoties internetā, arī auto un moto rezerves daļu pircēji labprāt aplūko tādas sadaļas kā “Izpārdošana” vai dažādas akcijas, nerunājot nemaz par to, lai ātri un raiti varētu atrast tieši tās rezerves daļas, kuras nāca meklēt.
Uzticamība pieaug, cilvēki gatavi vairāk darīt paši
“Viennozīmīgi, ka arvien vairāk cilvēku ir gatavi internetā iegādāties arī auto un moto rezerves daļas, nevis tikai aksesuārus. Ja agrāk bija normāli internetā iegādāties riepas, paklājiņus vai logu slotiņas, tad tagad nav nekādu problēmu nopirkt amortizatorus, sajūgus un balstiekārtas detaļas, nemaz nerunājot par filtriem un bremžu klučiem, pauž I. Klints, IC24.lv vadītājs
Viņš spriež, ka cilvēku uzticība interneta veikaliem ir augusi, un, kopā ar dažādos resursos pieejamām pamācībām un instrukcijām, arvien vairāk transportlīdzekļu īpašnieku ir gatavi mēģināt kaut ko savam transportlīdzeklim uzlabot paši. Šādi novērojumi tapuši sešu gadu laikā, kopš izveidots IC24.lv interneta veikals. “Bez digitalizācijas mūsdienās neiztiek arī auto nozare,” piebilst I Klints.
Visvairāk pirktās preces auto-moto rezerves daļu interneta veikalā ir tās, kuras atrast ir visvienkāršāk – riepas un akumulatori. “Ja transportlīdzeklis visu laiku ir bijis atbildīgās rokās, tad apskatoties informāciju uz riepām un akumulatora, ir ļoti vienkārši iegādāties pareizās riepas un akumulatoru. Atliek izvēlēties no dažādajiem ražotājiem,” stāsta I. Klints. Kā otrā visvairāk pirktā kategorija ir standarta apkopēs nepieciešamās rezerves daļas ar salīdzinoši īsāku kalpošanas laiku – piemēram, motoreļļa, filtri (degvielas, eļļas, gaisa un salona), bremžu diski un kluči. “Detaļas, kuru kalpošanas laiks mērāms vairākos gados, piemēram, amortizatori vai sajūgi, nolietojas retāk, līdz ar to arī nav pirktāko preču topā. Visas pozīcijas pieaug proporcionāli ar sezonāliem izņēmumiem, piemēram, ziemas salā tiek izpirkti visi akumulatori. Tuvojoties rudenim noteikti liels pieprasījums bez ziemas riepām būs arī jaunām logu slotiņām, gumijas paklājiņiem un spuldzēm,” pauž IC24.lv vadītājs.
Pandēmija - katalizators arī auto nozarē
Iepirkšanos internetā arī auto un moto rezerves daļu tirdzniecībā veicinājusi pandēmija, tāpat šajā posmā pieauga arī to šoferu īpatsvars, kuri nelielākus darbus izlēma veikt pašu spēkiem. “Lai tiktu pie precēm, cilvēki bija gatavi mainīt savus paradumus un iegādājās auto rezerves daļas internetā. Pēc tam jau sekoja normāla ķēdes reakcija – cilvēki iepazina interneta veikalu vidi, uzzināja par jauniem veikaliem, noskaidroja, kuri ir uzticami un pierada pie ērtuma. Kad pandēmija beidzās, bija izveidojies jauns ieradums - iegādāties preces tiešsaistē,” skaidro I. Klints, IC24.lv vadītājs.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.