Pētījums: iegādājoties OCTA, auto vadītāji izvēlas lētāko cenu nevis kvalitāti

Pētījums: iegādājoties OCTA, auto vadītāji  izvēlas lētāko cenu nevis kvalitāti

Biedrība “Auto asociācija” veikusi pētījumu, lai izvērtētu autorizēto un neatkarīgo virsbūvju remonta uzņēmumu apmierinātību sadarbībai ar apdrošināšanas sabiedrībām. Pētījuma dati  liecina, ka auto vadītāji iegādājas OCTA polises  pēc “zemākās cenas” principa. Arī apdrošinātāji izvēlas sadarboties ar pakalpojumu sniedzējiem, kas piedāvā pēc iespējas zemākas cenas remontu veikšanai vai izdara spiedienu uz auto servisiem, lai panāktu cenu samazinājumu. Tā rezultātā netieši auto servisu nozarē tiek veicināts tā saucamais “pelēkais tirgus”, savukārt no nekvalitatīvi veiktiem auto remonta darbiem nav pasargāti auto vadītāji.

“Auto asociācija” valdes loceklis Krišs Lipšāns: “Viss ir likumsakarīgi. Latvijas likumdošana paredz, ka katram autovadītājam ir jāveic sava transportlīdzekļa obligāta apdrošināšana jeb jāiegādājas OCTA polise. Šī polise darbojas gadījumos, kad jāsedz zaudējumi, ko esi nodarījis auto negadījumā iesaistītajam transporta līdzeklim. Ņemot vērā, ka šie zaudējumi uz polises pircēju neattieksies, ir tikai loģiski, ka viņš izvēlēsies lētāko nevis kvalitatīvāko piedāvājumu. Un tālāk jau sākas riņķa dancis. Arī apdrošinātājs domā par saviem finanšu rezultātiem, tāpēc kā sadarbības partnerus, kas tiek burtiski uzspiesti cietušajam auto vadītājam, izvēlas auto servisu ar viszemāko cenas piedāvājumu. Domāju, ka atbilde, kādi servisi spēj piedāvāt zemākās cenas, nav ilgi jāmeklē! Līdz ar to no vienas puses valsts cīnās ar “pelēko tirgu”, no otras puses – nesper elementārus soļus, sakārtojot likumdošanu un konkrēto nozari.”

Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka patēriņa cenu pārmaiņas 2024. gada janvārī, salīdzinot ar 2020. gada janvāri, autotransportlīdzekļu apdrošināšanai ir kāpušas par 26,4%, savukārt transportlīdzekļu apkopei un remontam – par 21,8%. Dati skaidri norāda, ka izmaksu pieaugums auto segmentā ir veidojies pamatā apdrošināšanas pakalpojumu sadārdzinājuma dēļ.

Visvieglākā sadarbība ar “Balcia Insurance” SE,  vissarežģītākā – ar ADB “GJENSIDIGE” Latvijas filiāli

Pētījumā aptaujātie autorizēto un neatkarīgo virsbūvju remonta uzņēmumu pārstāvji norādījuši, ka visvieglāk sadarboties ir ar “Balcia Insurance” SE, bet ērtākā datu un tāmju apmaiņas sistēma ir AAS “BALTA”. AAS “BTA Baltic Insurance Company” un “If P&C Insurance” AS Latvijas filiāle tika norādītas kā apdrošināšanas sabiedrības, kuras izvirza augstas remonta kvalitātes prasības un liek autoservisam ievērot remonta tehnoloģiju.

Vissarežģītākā sadarbība Latvijas auto servisiem ir ar ADB “GJENSIDIGE” Latvijas filiāli, kas  visilgāk izskata remonta tāmes, vilcinās ar remonta akceptēšanu un visbiežāk bez pamatojuma samazina remonta izdevumu tāmi, to nesaskaņojot ar servisu. Savukārt AAS “BALTA” regulāri cenšas ierobežot klienta iespējas pašam izvēlēties servisu,  rekomendējot savus rezerves daļu piegādātājus gadījumos, kad neakceptē servisa piedāvātās rezerves daļas un cenas. Tāpat AAS “BALTA” visbiežāk aicina izmantot pašas sagādātas, neoriģinālās (pārsvarā – Ķīnā ražotas) virsbūves rezerves daļas.

Krišs Lipšāns: ”Lai uzlabotu sadarbību ar auto servisiem, ir jāmainās apdrošinātāju attieksmei, tai jābūt līdzīgai kā klienta piesaistīšanas brīdī, tāpat atlīdzību izmaksas gadījumos būtu vairāk jāpievēršas klientu vēlmēm, tieši tā, kā tas ir OCTA polises iegādes brīdī. Vienlaikus servisi apdrošinātājus aicina izvērtēt pazīmes, kas liecina par sadarbības partneru negodīgu komercpraksi, piemēram, nodokļu parādus, realitātei neatbilstošu nodarbināto skaitu u.c.. Būtiski, lai apdrošinātāju klientiem būtu iespēja pašiem izvēlēties auto servisus, ar ko sadarboties.”

Šis ir jau trešais “Auto asociācijas” veiktais pētījumus, noskaidrojot autorizēto un neatkarīgo virsbūvju remonta uzņēmumu apmierinātību sadarbībai ar apdrošināšanas sabiedrībām. Šim pētījumam ir jābūt kā pamatam ikvienai apdrošinātājam, lai uzlabotu pakalpojumu kvalitāti un attieksmi pret klientiem un remonta veicējiem, jo tas skaidri norāda uz nepilnībām.

Lai situāciju risinātu,  aizsargājot transportlīdzekļu vadītājus, “Auto asociācija” Saeimā ir iesniegusi grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā, paredzot tiešo zaudējumu regulēšanu. Tas nozīmē, ka apdrošināšanas ņēmējs kā negadījumā cietusī puse, varēs saņemt zaudējumu atlīdzību no sava izvēlētā OCTA apdrošinātāja, vairs nepieņemot atlīdzības izmaksas kārtību, ko tai ir “nopirkusi” vainīgā puse. Tas ļaus Latvijas iedzīvotājiem OCTA polisi iegādāties, nekoncentrējoties uz zemāko cenu, bet gan apdrošinātāja piedāvājumu.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Izbaudi rudeni Daugavpilī! Daugavpils TIC
Kad rudens ar savām krāsainajām lapām un dzestro gaisu sāk pārņemt Latviju, Daugavpils kļūst par īpaši pievilcīgu galamērķi, kur pavadīt | Skatīt vairāk
Latvija
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 23.10.2024 - 01.11.2024 Iepazīsti baznīcas Bauskas novadā Bauskas TIC
Dodies uz 8 dažādām baznīcām – luterāņu un katoļu, modernizētām un senatnīgām, greznām un vienkāršām, pilsētās un lauku apvidū! | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 24.10.2024 - 02.11.2024 Liels & Vegāns Burzma
Pie manis Pasaules Vegānā Diena. Paķer draugus un tiekamies ne tikai baudīt vegānos ēdienus visas dienas garumā, bet arī kopā izglītoties! | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 11.10.2024 - 31.10.2024 HALOVĪNS | Nakts piedzīvojums Tukuma mežos Tukuma TIC
Īpašais Halovīna pārgājiens. Meklēsim vilkačus Tukuma pusē! Jaunas aizraujošas aktivitātes mežā, bet arī iespēju piedzīvot ko nepiedzīvotu | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.44334316sec.