Autors: velocita.lv
Avots: velocita.lv
Cildinot savus jaunos modeļus, ražotāji bieži vien uzsver to plašumu. Vieni lepojas ar dižu bagāžnieku, citi liela plašus aizmugurējos sēdekļus, bet vēl kāds izceļ daudzos nodalījumus sīklietām. Tomēr vienas klases modeļiem atšķirības šajās pozīcijās parasti ir minimālas un nepārsniedz pārdesmit milimetrus jeb dažus procentus. Jautājums ir – cik liels bonuss ir šis mini pārākums?
Reklāma

Komfortabli ceļošanai
Plašs salons – tas ir lieliski. Šai ziņā pat nav ko diskutēt, jo dzīve ar ietilpīgu auto gluži vienkārši ir vieglāka. To atzīst gan pasažieri, gan tie, kuri regulāri pārvadā daudz mantu. Ražotāji to labi zina, tāpēc inženieri strādā virsstundas, lai virsbūve gan pasažieriem, gan bagāžai pavērtu maksimāli daudz vietas.
Parasti – jo lielāks auto, jo vairāk vietas tajā ir. Taču lielāka automašīna ne vienmēr ir ērtāka, un tirgū pastāv arīdzan dažādas to klases. Pašlaik viena no populārākajām klasēm Eiropā ir C segmenta krosoveri. Vecajā kontinentā tie veido vairāk nekā piektdaļu jauno auto noieta. Šie modeļi ir pietiekami kompakti pilsētai, taču nav arī nekādi mazie – tāpēc ir gana plaši un ērti ceļošanai.
Šo krosoveru garums ir apmēram 4,5 metri. To ražotāji intensīvi konkurē ne tikai aprīkojuma, dzinēju un komforta funkciju ziņā, bet arī ar plašumu, jo galvenie pircēji ir ģimenes, kam vajag maksimāli praktisku braucamo.
Analizējot telpas parametrus, atšķirības ir, tomēr ne dramatiskas. Piemēram, 4539 mm garā Volkswagen Tiguan bagāžniekam ir 550 litri, 4600 mm Toyota RAV4 – 520–580 litri, bet 4510 mm Renault Austral (atkarībā no versijas) – 430–500 litri. Līdzīgi 4542 mm garā Peugeot 3008 bagāžniekam ir 520 litri, bet 4645 mm Ford Kuga – 482 litri. Savukārt jaunā 4540 mm Kia Sportage 562–587 litru bagāžas telpa lieliski sadzīvo ar ļoti plašiem aizmugures sēdekļiem: tajos ir gandrīz tikpat daudz vietas kā priekšā – 1052 mm pret 996 mm.
Starp telpu un praktiskumu ne vienmēr liekama vienādības zīme
No minētajiem piemēriem var redzēt, ka atšķirība starp mazāko un lielāko bagāžnieku – Ford Kuga un Kia Sportage – ir nedaudz vairāk kā 100 litri. Taču šo modeļu vidējais tilpums atšķiras nedaudz.
Protams, lielāks bagāžnieks arī Āfrikā ir lielāks bagāžnieks. “Ja starp diviem bagāžniekiem atšķirība ir 200 litri, tas noteikti ir manāms. Taču litri ne vienmēr izsaka visu. Patiesībā svarīgāka ir forma: ja bagāžnieks ir šaurs un dziļš, īpaši daudz mantu tajā nesaliksi un par ērtumu nemaz nerunāsim. Plaša telpa pilnīgi noteikti ir daudz praktiskāka,” saka žurnāla Klubs auto apskatnieks Toms Timoško.
Taču ikdienu patīkamāku dara vēl citas funkcijas. Piemēram, dubultā grīda, kas ļauj paslēpt retāk nepieciešamas lietas, izturīgi iepirkumu pakaramie un, pats galvenais, bagāžnieka gluda virsma, jo origami stila telpā labi salikt mantas ir grūti.
Starp citu – vai esat pamanījis, ka reklāmās vairs netiek slavinātas dažas praktiskas funkcijas. Ne tik sen ražotāji daudzināja nolokāmus aizmugurējos sēdekļus, kas ļaujot iegūt pilnīgi līdzenu bagāžnieka grīdu. Tagad tie vairs pat netiek pieminēti. Vai tas nozīmē, ka tagad cilvēkiem kas tāds nav svarīgi? Ir gan svarīgi, tikai šī funkcija krosoveru segmentā kļuvusi par standartu, un tas tiek panākts ar divlīmeņu grīdu. Piemēram, Kia Sportage bagāžnieka grīdu var nolaist un pacelt, bet, pavelkot vienu sviru, aizmugurējos sēdekļus var nolocīt un iegūt pat 1776 litru telpu mantām.
Komforts aizmugurē nenozīmē tikai ekstra telpu
Un kā ir ar aizmugures sēdekļiem? Daži ražotāji izceļ arī tos: Toyota RAV4 aizmugurējo pasažieru kājām ir radīta 96 cm vieta, bet Kia Sportage – gandrīz metrs kājām un arī galvai. Aizmugurējo sēdekļu telpa ir ļoti svarīga, jo īpaši ģimenēm, kas bieži ceļo, – pasažieriem ir jājūtas ērti. Taču milimetri nav vienīgais būtiskais faktors.
“Ģimenes aug, un to vajadzības mainās. Sākumā no svara ir telpa un plaši atveramas durvis, taču vēlāk tikpat nozīmīgas kļūst USB ligzdas un dalītā klimata kontrole. Vadītājs var nepamanīt šīs detaļas, bet cilvēkiem aizmugurē tas ir pat ļoti svarīgi,” skaidro Toms Timoško.
Lielākā daļa kompakto krosoveru šādas funkcijas piedāvā kā papildaprīkojumu, savukārt Kia Sportage tās iekļautas standarta komplektācijā. Tajā ir divas USB ligzdas, apsildāmi priekšējie un aizmugurējie sēdekļi, bet otrajā aprīkojuma līmenī – arī sava klimata zona aizmugurē.
Dzīve pierāda, ka lielākā daļa cilvēku par litriem un centimetriem matus neskalda. Viņi atver bagāžnieku, paskatās un saprot – der vai ne. Kaut gan lielāka telpa noteikti ir pluss, ģimenes, pārejot uz krosoveriem, ir skaidri parādījušas, ka tas nav svarīgākais faktors. Ja cilvēkiem telpa būtu tik svarīga, tradicionālie miniveni nebūtu izzuduši, lai arī tie pilnīgi noteikti bija plašāki un praktiskāki. Var teikt, ka mēs esam liecinieki tam, kā praktiskuma jēdziens pārņem jaunas “teritorijas”, kur arvien nozīmīgāka loma tiek piešķirta tehnoloģijām.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.