Autors: Aleksandra Kostjukoviča
Avots: Volkswagen.lv
Volkswagen – Eiropā vadošais elektroauto zīmols 2025. gadā – izstādē IAA MOBILITY Minhenē, kas norisinās no 8. līdz 14. septembrim, prezentēs savu jaunāko kompakto elektrisko SUV – ID. CROSS Concept. Tas papildinās mazo elektroauto klāstu pēc ID. 2all un ID. EVERY1. Modeļi tirgū būs pieejami no 2026. gada: ID. Polo pasaules pirmizrāde (balstīts uz ID. 2all) gaidāma 2026. gada pirmajā pusē, tai sekos ID. Polo GTI. Savukārt ID. CROSS ražošanas versija tiks prezentēta 2026. gada vasarā.
ID. CROSS Concept ievieš Volkswagen jauno dizaina valodu Pure Positive, ko raksturo stabilitāte, draudzīgums un izteiksmīga individualitāte.
Reklāma

“Katrs nākotnes Volkswagen iemiesos šos principus,” uzsver Volkswagen dizaina vadītājs Andreass Mints (Andreas Mindt). Tīras līnijas, drosmīgs virsbūves dizains, kā arī izteiksmīgi priekšējie un aizmugurējie lukturi piešķir automobilim atpazīstamu raksturu. „Mēs esam atgriezuš ikoniskus elementus no Golf un VW busiņiem – taisno logu līniju un harizmātiskos C pīlārus –, lai savienotu mantojumu ar jaunākajām inovācijām,” papildina Mints.
ID. CROSS Concept garums ir 4 161 mm, riteņu garenbāze – 2 601 mm, kas to padara izmēros līdzīgu ar pašreizējo T-Cross. Konceptauto izceļas ar īpaši izstrādātiem 21 collu vieglmetāla diskiem, Balboa un Goodyear radītajām riepām 235/40 R21, kuru sānu daļas dizains vizuāli turpina disku formu.
Piecvietīgais ID. CROSS Concept nodrošina plašu salonu ar 450 litru bagāžas nodalījumu un papildus 25 litriem priekšējā bagāžas nodalījumā. Pateicoties platām virsbūves proporcijām un gaišam interjeram, auto rada plašuma sajūtu. Kompakts ārpusē, taču ietilpīgs iekšpusē – tieši tāds auto ir piemērots ģimenēm, kuras pārvietojas gan pilsētā, gan dodas tālākos brīvdienu braucienos.
Salona dizains veidots, lai radītu relaksējošu atmosfēru. Augstas kvalitātes materiāli, auduma pārklājumi un iepriekš iestatītas “atmosfēras”, kas regulē apgaismojumu, skaņu un klimatu, rada atpūtas telpai līdzīgu sajūtu siltā Vanilla Chai tonī. Uz ekrāniem redzami augu motīvi, bet centrālajā konsolē iestrādāts dekoratīvais elements no īstiem augiem. Kad aizmugurējie sēdekļi ir pilnībā nolaisti, auto kļūst par guļvietu – kā agrāk leģendārajos VW busiņos.
Vadītāja sēdvieta izstrādāta tā, lai tā būtu ergonomiska un funkcionāla. Tā apvieno dabisku balss vadību, vienkāršotu izvēlņu struktūru un tiešās piekļuves pogas. Jaunā multifunkcionālā stūre nodrošina skaidru kontroli un precīzu darbības izvēli. Digitālais instrumentu panelis ar 11 collu digitālo ekrānu un 13 collu multimediju skārienekrānu novietoti vienā līnijā, nodrošinot ērtu lietošanas pieredzi.
ID. CROSS Concept ir veidots uz MEB modulārās elektriskās piedziņas platformas, programmatūrā izmantojot jaunākos uzlabojumus elektromotoru, akumulatoru un programmatūras aspektos. „No nākamā gada MEB būs jauna programmatūras paaudzi ar būtiski plašākām iespējām,” norāda Kajs Grēnics (Kai Grünitz), Volkswagen valdes loceklis attīstības jautājumos. Atjauninātā MEB+ platforma piedāvās funkcijas no augstāka segmenta modeļiem, tostarp uzlaboto Travel Assist, kas ļaus tādiem modeļiem kā ID. CROSS un gaidāmajam ID. Polo nodrošināt premium līmeņa iespējas par pieejamu cenu.
ID. CROSS Concept aprīkots ar jaunu priekšējās ass elektrisko piedziņas sistēmu, kas integrē elektromotoru, jaudas elektroniku un plakanas konstrukcijas augstsprieguma akumulatoru grīdā. Elektromotors ar 155 kW (211 ZS) jaudu nodrošinās prognozēto nobraukuma distanci līdz 420 km (WLTP ciklā).
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.