Vācijas lielākais automobilistu klubs ADAC ir notestējis 10 automašīnas, kuras Vācijas tirgū ir pieejamas zem 10 000 eiro un secinājis, ka piedāvājums daudzos tehniskos parametros ir stipri atšķirīgs. Pircējiem ir jārēķinās, ka šī zemā cena atstāj iespaidu uz komfortu, aprīkojumu un drošību. Ļoti lielas atšķirības starp dažādiem auto ražotājiem ir vērojamas tieši drošības ziņā, piemēram, sānu un galvas gaisa spilveni vai ESP ir pieejami tikai par papildus samaksu vai speciālās komplektācijās, kas kopumā pārsniedz 10000 eiro robežu. Testa rezultāta ir atzīts, ka vislabākais piedāvājums ir japāņu ražotājam Toyota ar modeli Aygo, bet sliktākais rezultāts ir krievu automašīnai Lada Kalina.
Toyota Aygo uzrāda labus rezultātus ar pārdomātu koncepciju priekšējiem pasažieriem, stabilu ritošo daļu un žiglu motoru. Testa laikā degvielas patēriņš uz 100 km bija 5,6 litri. Aygo pārliecina arī ar zemām apkopes izmaksām, bet ievērojami labāks rezultāts varētu būt bremzēšanas testā. No 100 km/h Aygo spēja sabremzēties tikai pēc 44 metriem. Japāņu auto spēja apdzīt otrās vietas ieguvēju franču Citroen C1 ar drošības paketes palīdzību – sērijveida galvas gaisa spilveniem, kas franču modelim ir pieejams par papildus samaksu. Trešajā vietā ir VW Fox, kas piedāvā labu komfortu priekšā sēdošiem pasažieriem, lielu bagāžas telpu, labus amortizatorus un bremzes (39 metri). Degvielas patēriņš ar 6,7 litriem un vājais aprīkojums neļāva VW Fox ieņemt augstāku pozīciju testa reitinga tabulā. Vācijas lētākais automobilis ir Dacia Logan. Tas piedāvā arī lielāko bagāžas telpu, taču bremžu ceļš 44,5 metru garumā un ESP, kā arī sānu gaisa spilvenu trūkums novirzīja to uz 6 pozīciju.
Pēdējo vietu ieņem Lada Kalina, kura no 100 km/h nobremzējas tikai pēc 49 metriem. Apdares materiālu kvalitāte, motora parametri un drošības aprīkojuma trūkums neļāva krievu automobilim cerēt uz augstāku pozīciju.
Sīkāka informācija: www.adac.de
Autoražotājs/modelis, iegāde, apkopes izmaksas, vides faktors, drošība, vietas piedāvājums, komforts, apdare un kopējais punktu skaits.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.