Autors: Aivars Mackevics
Avots: BalticTravelnews.com/autogazette.de
Ceļu kārtības dienestiem sala laikā liela vērība ir jāpievērš tiltiem, jo tie apledo daudz ātrāk nekā parasts ceļa segums un kļūst slidens. Vācu inženieri ir izdomājuši jaunu tehnoloģiju, lai novērstu tiltu apledošanu. 2010.gadā tiks atklāts tilts pāri Elbas-Lībekas kanālam (Herzogtum Lauenburg), kas tiek apsildīts. Plastmasas caurules tiek iemontētas asfaltā un sala laikā pa tām tek ūdens ar 10-12 grādu temperatūru, kas neļauj ceļa segumam uz tilta sasalt. Vasaras laikā ūdens tiek ar karstuma palīdzību pumpēts 80 metru dziļumā zem zemes un uzglabāts, lai ziemas laikā to izmantotu tilta apsildei. Asfalts ir labs siltuma/aukstuma vadītājs, tāpēc iebūvētās ūdens caurules spēj radīt pietiekoši siltu virsmu, lai neveidotos apledojums.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.