Autors: Aivars Mackevics
Avots: BMWauto.lv/Autozeitung.de
3.sērijas BMW ir iecienīts spēkrats lietotu automašīnu tirgū. 1998.gadā no rūpnīcas konveijera noripoja pirmais 3.sērijas piektās paaudzes modelis E 46, kas sākumā bija pieejams kā limuzīns, bet pēc tam paplašināts coupé, kabrio, touring un compact variantos. Plašais motoru spektrs no 4 cilindru līdz 6 cilindru lielumam ļauj izvēlēties sportisku un ekonomisku variantu. Ļoti iecienīti bija BMW 316i un 318i modeļi, bet no dīzeļa motoriem – turbo dīzelis 320d. Sportiskie autobraucēji izvēlas BMW 320i, 323i un stiprāko modeli 328i.
Laika gaitā visi motori ir pierādījuši, ka tie ir izturīgi un spēj turēt lielas slodzes. Pirmajos divos gados problēmas bija BMW 320d modeļiem ar sajūgu, jo stiprais motors lika priekšlaicīgi nodilt sajūgam. Benzīna modeļiem pēc statistikas rādītājiem biežas problēmas ir ar motora dzesēšanas sistēmu, proti, radiators cieš no akmens sitieniem. Pirmā gada modeļiem bija problēmas ar svecēm, bet 1999.gadā šī problēma tika novērsta. Gandrīz visiem modeļiem pēc 4-5 gadu lietošanas bija problēmas ar rokas bremzi un rezerves riteņa stiprinājumu.
Četru cilindru motoriem pie bremzēšanas tika novērotas priekšējās ass vibrācijas, kas vēlākā gaitā tika novērsts. BMW pirmos modeļus atsauca, lai pārbaudītu bremžu darbību un nomainītu bremžu diskus, jo tie pārāk ātri sakarsa un zaudēja bremzēšanas īpašības.
BMW E 46 ir pieprasīts modelis BMW auto pircēju vidū, jo arī automašīnas papildus aprīkojums (ādas sēdekļi, audio sistēma, jumta lūka un elektronika) ir izturīgs un pēc ilgas lietošanas nezaudē savu kvalitāti.
Eksperti iesaka 3.sērijas 1998/1999 gada modeļiem pievērst uzmanību automašīnas priekšējās ritošās daļas piekarei, kardānam un aizmugures atsperēm. Spēcīgajiem BMW 330i un 330d modeļiem bieži ir konstatētas plaisas aizmugurējā tilta piekarei.
BMW E 46 vēsture
4/1998 no konveijera noripo piektās paaudzes limuzīns - BMW 318i (118 zs), 320i (150 zs), 323i (170 zs) und 328i (193 zs). Dīzeļmotors: 320d ar 136 zs;
9/1998 piecu ātrumu steptronic priekš BMW 320i, 323i limuzīniem un 4 ātrumu steptronic visiem 4 cilindru motoriem;
3/2000 pie pircējiem nonāk touring modelis;
4/2000 pie pircējiem nonāk kabrio modelis;
6/2000 tiek ieviesta visu četru riteņu piedziņa BMW 330xi limuzīniem un touring;
9/2001 4 cilindru benzīna motors ar Valvetronic nomaina 318i līdzšinējos motorus, tiek atjaunināts 4 cilindru dīzeļa motors ar Common-Rail (170 zs), samazinātas jaudas 4 cilindru dīzeļa motors BMW 318d ar 115 zs, SMG ātrumkārba priekš 330i un 325i;
2004.gada beigās – nāk jaunās paaudzes modelis BMW E 90.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.