Autors: Aivars Mackevics
Avots: BalticTravelnews.com/ratschlag24.com
„Tu brauc pārāk ātri!’’, "Ievēro attālumu starp automašīnām!’’, ''Tur priekšā ir sarkans!’’ vai ''Pedāli grīdā, čamma!’’ tādus un citādus aizrādījumus saņem daudzi šoferi no saviem blakussēdētājiem. Tam par iemeslu ir blakussēdētāju bailes un bezpalīdzība līdzīgi kā pasažieri lidojuma laikā. Tikko blakussēdētājam rodas iespēja ietekmēt situāciju caur šoferi, tad komandas un brīdinājumi birst bez apstājas, jo blakussēdētājam rodas sajūta, ka viņš kontrolē situāciju.
Lai šoferis izvairītos no blakussēdētāja piezīmēm un komandām, tad šoferim ir jāveic apzināts aicinājums blakussēdētājam par palīdzību ceļojuma laikā, piemēram, rūpēties par labu mūziku, nolasīt ceļa norādes vai kartes norādījumus. Šoferis apzināti var rosināt diskusiju starp vairākiem līdzbraucējiem, lai tādā veidā novirzītu uzmanību no sevis.
Jebkurā gadījumā šoferim diplomātiski jāizvairās no strīda situācijas un jārūpējas par savu labsajūtu, jo tas ir visu līdzbraucēju interesēs. Strīda gadījumā šoferim būtu jāmeklē autostāvvieta ar iemeslu atpūsties un jāizvairās, ka blakussēdētājs kļūst agresīvs un skaļš.
Blakussēdētājam ir divas trīs iespējas – samierināties, braukt pašam vai izkāpt un braukt ar citu transportu.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.