2000šie |
Ar BMW, MINI (2001.g.)un Rolls Royce (2003.g.) brendiem BMW Grupa sāk sistemātiski fokusēties uz starptautisko tirgu. |
2000 |
Tiek pārdots Rover Group. |
1998 |
BMW oficiāli iegādājas no Vilkswagen tiesības uz Rolls Royce vārdu un logo, kuru var izmantot sākot ar 2003. gadu. |
1994 |
BMW iegādājas britu uzņēmumu Rover Group |
1992 |
BMW nolemj atvērt ražotni arī ASV. Tur 1994 tiek atvērta BMW Z3 ražotne. Dekādes beigās ražotne tiek paplašināta BMW X5 ražošanās vajadzībām. |
1990 |
Oficiāli tiek atklāts Pētījumu un Inovāciju Centrs (Research and Inovation Centre) |
1985 |
Tiek dibināts BMW Technik, kura viens no pirmajiem produktiem ir BMW Z1 prototips. |
1981 |
BMW ir pirmais Eiropas uzņēmums, kas izveido filiāli Japānā. |
1977 |
Apgrozībā tiek laisti 7. sērijas modeļi. |
1975 |
Apgrozībā tiek laisti 3. sērijas modeļi. |
1972 |
Par pamatu ņemot iepriekšējos modeļus, ražošanā tiek laisti pirmie 5. sērijas automobiļi. |
1962 |
Sāk ražot jau mūsdienās pazīstamo automobiļu priekšgājējus. 50to gadu krīzes laikā BMW 1500 ir uzņēmuma glābējs. To raksturoja tam laikam neraksturīgais dizains. Automobilis bija ar 4 cilindru motoru (80 zirga spēkiem) un spēja sasniegt 148 km/h ātrumu. Šajā kategorijā ietilpst arī tā laikā 1600, 1800 un 2000 modeļi. |
1956 |
Viens no neaizmirstamākajiem modeļiem 507 tiek laists apgrozībā. Tas ir divdurvju automobilis ar nolaižamu jumtu, kas spēja sasniegt 200 km/h ātrumu. |
1955 |
Apgrozībā tiek laista Isetta 250, kas ieguva atzinību 1950to gadu mini-automašīnu ērā. Tā tika ražota sadarbībā ar Itāļu ražotājfirmu Iso. Automobilim bija motocikla 1 cilindra motors ar 12 zirga spēkiem, maksimālais ātrums – 85km/h. |
1951 |
Ražošanā tiek laists pirmais pēckara automašīnas modelis 501. |
1949 |
BMW atgriežas, Ņujorkā prezentējot pirmo motociklu kopš 1941. gada. |
1945 |
Pēc otrā pasaules kar BMW uzņēmums ir sairis. Rūpnīca ir drupās vai demontēta. Ražošanas darbi apstājušies. Pēc pasūtījuma tika ražoti karam nepieciešamie lidmašīnu dzinēji un raķetes. |
1937 |
BMW jau atkal iekļūst rekordu grāmatā. Ernsts Henne (Ernst Henne) sasniedz pasaules ātruma rekordu uz motocikla – 279,5 km/h. Šis rekords saglabājās aptuveni 2 dekādes. |
1936 |
Sāk ražot BMW 328, kas bija populārākais pirms kara BMW automobilis. Tas tika ražots kā sacīkšu automobilis, bet strauji kļuva populārs arī kā ikdienas transportlīdzeklis. Automobilim bija 6 cilindru motors, 80 zirga spēki, tā maksimālais ātrums bija 150 km/h. |
1933 |
Sāk ražot pirmās BMW 6 cilindru motora automašīnas ar 30 zirga spēkiem, kas spēj sasniegt 90 km/h. |
1932 |
Tiek sākts ražot pirmo “īsto” automašīnu – BMW AM4. Modeli pilnībā ražo BMW. Tas ir ar 4 cilindru motoru, kas sasniedz 20 zirga spēkus un tā maksimālais ātrums ir 80 km/h. |
1928 |
BMW nopērk automobiļu rūpnīcu Eizenahā, kur sāk ražot automašīnas Dixi. Pirmais Dixi bija bez jumta apgādāta ar 4 cilindru motoru, kas sasniedza 15 zirga spēkus. Maksimālais ātrums bija aptuveni 80 km/h. |
1923 |
Sāk ražot pirmo BMW motociklu R 32, tā maksimālais ātrums bija 95 km/h. Trīs gadu laikā tika saražoti 3090 motocikli. |
1922 |
BMW atsāk lidaparātu dzinēju ražošanu. Tiek uzcelta pirmā BMW rūpnīca. |
1920 |
Tiek izveidots BMW logo, kas ir pazīstams līdz mūsdienām. Tiek konstruēts pirmais BMW motocikla “Victoria” motors M2 B 15. |
1919 |
Izmantojot BMW IV tipa dzinēju Franz Zeno Diemer uzstāda augstuma rekordu – 9760 metrus. Pēc Versaļas līguma noslēgšanas, BMW tiek aizliegts ražot lidaparātu dzinējus, uzņēmums sāk ražot bremzes, ko izmanto dzelzceļa satiksmē. |
1917 |
Austrieši Franz – Josef Popp un Max Friz pārņem Rappa uzņēmumu un nodēvē par Bayerische Motoren Werke - BMW |
1913 |
Karls Rapps (Karl Rapp) netālu no Minhenes bijušajā velosipēdu fabrikā nodibina uzņēmumu Rapp – Motorenwerk ar mērķi ražot lidaparātu dzinējus. |