Autors: Aivars Mackevics
Avots: BalticTravelnews.com/autogazette.de
Autoskolā katrs autovadītājs ir iemācījies, ka pirms braukšanas joslas maiņas ir jāpārliecinās sānu aizmugures spogulī par brīvu joslu. Pie tam ar strauju skatienu pār kreiso plecu jāpārliecinās, ka blakus joslā nav cits transports, kas spogulī nav pamanīts. Braukšanas joslu maiņa ir bīstams automašīnas manevrs, jo bieži vien šī iemesla dēļ notiek avārijas. Jaunās automašīnas ir aprīkotas ar speciāliem sānu spoguļiem, kas palīdz atpazīt draudus, ja cita automašīna atrodas neredzamajā leņķī. Taču tagad palīgā nāk elektroniskas radaru sistēmas, kas akustiski signalizē autovadītāju par automašīnu uz blakus joslas, ja vadītājs ir ieslēdzis pagrieziena gaismas signālu.
Braukšanas joslas maiņas asistenti ar radaru palīdzību atpazīst citus satiksmes līdzekļus un par tiem brīdina autovadītāju. Pirmās sistēmas, kas sāka darboties virs 30 km/h, tika ieviestas Audi modeļos Q7, A8,A5 un A4. Tagad to piedāvā arī citi autoražotāji, piemēram, Mazda3 piedāvā Rear Vehicle Monitoring sistēmu, kas atpazīst aizmugurē braucošas automašīnas 50 metru attālumā. Neredzamā leņķa atpazīšanas sistēmas piedāvā vairāki autoražotāji, piemēram, Volvo (Blind Spot Information System) un Mercedes.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.