Autors: Elīne Ezerteva/Kristīne Indriksone
Avots: BalticTravelnews.com/Hgk.lv
Ziema ir beigusies un atklātībā nonāk arvien vairāk ziņu par to, kādus pārsteigumus ir sagatavojuši autošosejas un drifta autosportisti, kuri sezonu atklās jau 02.05.2010 Biķerniekos. Kā jau tika vēstīts agrāk, šogad pirmo reizi Latvijas autosporta vēsturē vienlaikus ar autošosejas Baltijas čempionāta pirmo posmu, Biķerniekos norisināsies arī atklātā Baltijas drifta čempionāta pirmais posms PRO klasē.
Pēdējos gados Latvijā un Baltijā milzu popularitāti iemantojusī autosporta disciplīna – drifts, šogad ir spēris lielu evolūcijas lēcienu, jo Baltijas čempionātā pirmo reizi ir ieviesta PRO klase, kas nozīmē, ka skatītājiem sacensībās būs iespēja vērot profesionāli sagatavotus un ārkārtīgi jaudīgus sporta automobiļus, kas sagatavoti, ievērojot visas drošības prasības, lai varētu sacensties daudz ātrākās un bīstamākās trasēs, skatītājus priecējot ar lielāku ātrumu, garākām sānslīdēm, vairāk dūmiem un adrenalīna plūdiem.
Aptaujājot šīs klases sportistus, ir izdevies noskaidrot, ka, noslēpumaini smaidošais un par nākotnes projektiem klusējošais, drifta čempions Gvido Elksnis šogad viennozīmīgi gatavojas cīnīties par vēl vienu čempiona titulu, taču pirms sezonas nevēlas atklāt kādu mājasdarbu ir sagatavojis ziemas laikā. Viņa sīvākais konkurents, vicečempions Ervīns Ērglis gan nav tik noslēpumains, taču ar nožēlu atzīst, ka viņa jaunais drifta projekts – Subaru Impreza ar 507 zirgspēku dzinēju no BMW M6 – uz sezonas atklāšanu 2. maijā vēl nebūs gatavs, tādēļ uz starta viņu redzēsim ar iepriekšējā sezonā izmantoto BMW, kurā zem motora pārsega vietu atradusi jauna astoņu cilindru 4,0 litru dvēsele.
Ivo Cīrulis, kurš Latvijas drifta čempionātā pagājušajā gadā izcīnīja ceturto vietu, šogad startēšot ar to pašu BMW E30, kuram gan pa ziemu ir ievērojami atvieglināta virsbūve un pārstādīta sirds. Tās izmērs ir ievērojams – astoņi cilindri un 4,4 litri. PRO klasei savu spēkratu pielāgojis arī Ervīns Žuks, viņa BMW M3 dzinēja jauda nu jau krietni pārsniedz 300 zirgspēkus. E36 paaudzes BMW M3 startam PRO klasē ir sagatavojis arī Jānis Lamberts.
Jaunumi arī autošosejā
Pagājušās sezonas Baltijas čempions Super Production klasē Mārcis Birkens atzīst, ka viņa Honda Civic Type-R sporta automobilim nav veikti nekādi uzlabojumi, jo tā pilnībā atbilst FIA Super Production tehniskajiem noteikumiem. Starti Latvijā un Baltijā būs tikai treniņu režīmā, jo šosezon akcents tiek likts uz dalību Eiropas Super Production autošosejas čempionātu.
Pagājušā gada čempions Nacionālajā klasē Vitālijs Kalmi sezonu plāno atklāt ar BMW M3, kas sagatavots startam brīvajā, Baltic Open klasē, taču jau sezonas vidū Vitālijs plāno iesaistīties Super Production klases cīņā ar BMW 320. Savukārt viņa sīvākais konkurents Kristaps Mietulis ir atjaunojis savu sporta automobilī un šosezon negrasās mainīt klasi. Apņēmības pilns cīnīties par uzvarām ir arī Uldis Timaks, kura Opel Astra OPC sporta automašīna ir nopietni sagatavota startam B2000 klasē.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.