Autors: Laura Jēgere
Avots: www.ford.lv
Ford jaunumu parāde auto izstādē nav pulcējusi tik daudz interesentu kopš jaunā Focus prezentācijas. Dinamiskais un ar savā klasē plašāko drošības ierīču komplektu pieejamais auto Vācijas biznesa galvaspilsētā stājās publikas priekša lieljaudas versijā ST. Ātrākā no jaunā Focus versijām ir gatava ražošanai un demonstrēt paātrinājumu, ko sniedz 2,0 litru EcoBoost 250 ZS turbo dzinējs. Vienlaikus degvielas patēriņš samazināts par 20%. Frankfurtē savu pirmizrādi svin arī Focus speciālā versija auto šosejas sacīkstēm ST- R, kas jau aprīkota ar drošības karkasu un visu nepieciešamo trasei.
Tomēr, objektīvu lēcas šoreiz bija pavērstas galvenā notikuma - jaunā konceptauto Ford Evos virzienā. Automašīna ar klasisko sporta auto siluetu un netipisku durvju konstrukciju nepārtraukti saistīja arvien jaunus un jaunus interesentus, uz kuru jautājumiem atbildēja Ford dizaina nodaļas darbinieki. Lai gan Evos ir absolūts konceptauto, kas tapis vairāku Ford dizaina nodaļu sadarbībā, tas iezīmē vairākus svarīgus attīstības virzienus, kuru iznākums būs vērojams jau nākamās paaudzes Mondeo modelī.
Reklāma
Turklāt, super-spējīgais Focus nebija vienīgais atzītā kompatktklases auto papildinājums. Frankfurtē apstiprinājumu guva Ford nodoms piešķirt Focus nebijuši zemu degvielas patēriņu automašīnām ar benzīna motoru. Sākot ar 2012. gadu Focus, B-Max un C-Max modeļi būs pieejami ar 1,0 litra 3 cilindru EcoBoost motoru, kura jauda atbilst parastajam 1,6 litru motoram. Tomēr taupības kalngalus sasniegs šajā pašā izstādē oficiāli prezentētais Focus Econetic, kura 1,6 litru TDCi dīzeļdzinējs vidēji patērē 3,4 litrus degvielas uz 100 km – mazāk nekā jebkurš benzīna, dīzeļa vai hibrīdauto kompaktklasē.
Vienlaikus ar tādām zvaigznēm kā Ford Evos un Focus ST Vācijā publikai pieteicās krosovera Kuga uzlabotā versija Titanium S, kas būs viegli atpazīstama pēc LED dienas gaitas lukturiem, speciāla dizaina spoilera, jaunas formas projektoru tipa starmešiem un augstvērtīgāku interjeru. Savukārt, sākot ar rudeni Ford Mondeo un S-Max, kas apgādāti ar visjaudīgāko EcoBoost dzinēja versiju (240 ZS) būs iegādājami arī ar 6 pārnesumu manuālo pārnesumkārbu, jo līdz šim tiem bija iespējama tikai PowerShift divsajūgu transmisija. Savukārt, komerctransporta un aktīvās atpūtas cienītājiem Ford piedāvā apskatīt jauno pikapa Ranger modeli, pirms tas vēl nonācis ražošanā.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.