Ford uzsāk modernā 1litra EcoBoost dzinēja ražošanu – pateicoties tam Ford Focus būs klasē vadošais automobilis CO2 izmešu jomā
· Ford prezidents un izpilddirektors Alans Mulalijs (Alan Mulally) paziņo par jaunā 1litra EcoBoost dzinēja ražošanas sākšanu Ķelnē, Vācijā. Mazais, taču jaudīgais dzinējs būs pieejams visā pasaulē.
· Ford jaunajā ražošanas līnijā Ķelnes Dzinēju rūpnīcā, kas aprīkota ar modernākajām ražošanas tehnoloģijām, iegulda 134miljonus EUR (200miljonus ASV dolāru).
· Dzinējs, kura debija plānota 2012.gada sākumā Eiropai paredzētajā Ford Focus, nodrošinās automobilim Focus klasē mazāko CO2 izmešu daudzumu un zemāko degvielas patēriņu. Vēlāk šis dzinējs tiks piedāvāts arī Ford C-MAX, jaunajā B-MAX Eiropā, kā arī citos modeļos visā pasaulē.
· Jaunais 1litra EcoBoost ir Ford mazākais benzīna dzinējs. Tas ir aprīkots ar turbokompresoru un tiešās degvielas iesmidzināšanas sistēmu, un automobilī Ford Focus attīsta 125ZS jaudu ar 114g/km CO2 izmešu daudzumu vai 100ZS jaudu ar 109g/kmCO2 izmešu daudzumu
· No 2012.gada sākuma Eiropā projektētais dzinējs tiks ražots arī Kraijovā, Rumānijā, tādējādi turpmākajos gados Eiropas potenciālā ražošanas jauda būs 700000vienību gadā, bet visā pasaulē – līdz pat 1,3miljoni dzinēju gadā
Ķelne, Vācija, 2011.gada 9.novembris – Ford prezidents un izpilddirektors Alans Mulalijs šodien paziņoja par Ford mazākā benzīna dzinēja – ar turbokompresoru un tiešās iesmidzināšanas sistēmu aprīkotā 1litra EcoBoost dzinēja sērijveida ražošanas sākšanu. Tā debija plānota Eiropā 2012.gada sākumā, bet ar laiku tas būs pieejams visā pasaulē.
Ford informēja, ka 1litra 3cilindru EcoBoost dzinējs Ford Focus automobilī attīstīs 125ZS jaudu un radīs īpaši zemu – 114g/km CO2 izmešu daudzumu, ko Focus konkurenti nespēj piedāvāt. Šī dzinēja 100ZS versija sniegs klasē absolūti vadošu CO2 izmešu daudzumu – 109g/km.
„Jaunais 1litra EcoBoost dzinējs, kā arī visi EcoBoost ģimenes dzinēji, simbolizē iespaidīgus tehnoloģiskos sasniegumus, kas, pateicoties turbokompresoram un tiešās iesmidzināšanas sistēmai, sniedz jaudu, degvielas efektivitāti un zemu CO2 izmešu daudzumu,” uzsver Mulalijs. „Šie dzinēji ļauj piedāvāt mūsu brīnišķīgajiem Ford klientiem degvielu taupošus transportlīdzekļus, kādus tie vēlas un novērtē, un vienlaikus samazina CO2izmešu daudzumu un degvielas patēriņu.”
Mulalijam pasākumā pievienojās Vācijas Ziemeļreinas-Vestfālenes apgabala premjerministre Hannelore Krafta (Hannelore Kraft) un Ķelnes mērs Elfi Šo-Antverpes (Elfi Scho-Antwerpes). Ford informēja, ka tas ir ieguldījis 134miljonus EUR (200miljonus ASV dolāru), lai šī dzinēja ražošanai Ķelnes Dzinēju rūpnīcā izveidotu speciālu modernu ražošanas līniju. Rūpnīcas 870darbinieki gadā uzbūvēs 350000jaunā dzinēja vienību.
Eiropas ražošanas jauda varētu palielināties līdz pat 700000vienību gadā, jo, līdztekus jaunā, mazā 1litra EcoBoost dzinēja ražošanai Ķelnē, 2012.gada sākumā to sāks ražot arī Ford jaunā dzinēju rūpnīca Kraijovā, Rumānijā. Ford prognozē, ka turpmākajos gados ražošana paplašināsies ārpus Eiropas, lai klientiem visā pasaulē varētu piedāvāt līdz pat 1,3miljonus 1litra EcoBoost dzinēja vienību gadā.
Jaunais, mazais EcoBoost benzīna dzinējs
Pateicoties ievērojami uzlabotajai degvielas efektivitātei un zemākam CO2 izmešu daudzumam, jaunais EcoBoost dzinējs piedāvā tādu veiktspēju, kas spēj konkurēt ar tradicionālu 1,6litru dzinēju. 1litra EcoBoost cilindru bloku iespējams ievietot A4lapas izmēros, tomēr tas attīsta 125ZS jaudu un 170Nm maksimālo griezes momentu (ar 200Nm virsspiedienu), nodrošinot tam augstākos jaudas blīvuma rādītājus no visiem līdz šim Ford ražotajiem dzinējiem.
„Ford uzticēšanās Vācijai kā progresīvai ražošanas vietai ir nozīmīga," teica Mulalijs. „Nekur citur ārpus ASV nav spēcīgāka inženierija un ražošana kā šeit, Vācijā.”
Mazā un jaudīgā jaunā EcoBoost dzinēja debija plānota 2012.gada sākumā Eiropai paredzētajā Ford Focus. Tas piedāvās iespaidīgu 5,0l/km degvielas patēriņu un tikai 114g/km CO2 izmešu daudzumu 125ZS versijā, bet 100ZS versijā tas sniegs klasē vadošu CO2 izmešu daudzumu – 109g/km. Šis dzinējs būs pieejams arī labi pārdotajā Ford C-MAX, kā arī jaunajā Ford B-MAX, kura ražošana tiks uzsākta 2012.gadā. Par 125ZS un 100ZS versiju pieejamību citos modeļos Ford informēs vēlāk.
1litra EcoBoost dzinēju izstrādāja Ford eksperti no visas Eiropas, tai skaitā inženieri Ford Eiropas Izpētes un modernās mašīnbūves centrā Āhenē, Vācijā, un Dantonas Tehniskajā centrā Lielbritānijā.
„Jaunais 1litra EcoBoost dzinējs no sākuma līdz galam tika izstrādāts, apvienojot Ford Eiropas speciālistu zināšanas. Viņi projektēja gan dzinēju, gan moderno aprīkojumu, kurā tas tiks ražots,” teica Stefans Odels (Stephen Odell), Ford of Europe priekšsēdētājs un izpilddirektors.
„To atspoguļos klasē vadošais CO2 izmešu daudzums, ko jaunais 1litra EcoBoost dzinējs sniegs, debitējot 2012.gada sākumā Eiropai paredzētajā Ford Focus automobilī. Zemais izmešu daudzums tiks piedāvāts līdztekus enerģiskajai un izsmalcinātajai veiktspējai, ko klienti sagaida no Ford.”
Moderna EcoBoost ražošana
Moderno EcoBoost dzinēju ražošanas aprīkojumu Ford Ķelnes Dzinēju rūpnīcā projektēja Ford ražošanas un tehnoloģiju komanda Dantonā, Lielbritānijā, Ford virtuālajā ražošanas laboratorijā, lai piedāvātu maksimālu elastību un efektivitāti. Tika uzstādītas gandrīz 100jaunas tehnoloģiskās iekārtas un 580metrus gara, pēc pasūtījuma būvēta montāžas līnija.
Tiek izmantoti 55automatizēti un 14daļēji automatizēti procesi, kā arī 90darba vietas profesionāliem strādniekiem, kas ļauj nodrošināt augstāko kvalitātes līmeni un ražošanas konsekvenci. Tehnika spēj darboties ar 10mikronu precizitāti, kas ir 10līdz 20procenti no cilvēka mata platuma.
Ford ir ieviesis jaunas ražošanas metodes, kas samazina nepieciešamā dzesētāja daudzumu, kad tiek apstrādātas dzinēja alumīnija daļas, līdz četriem vai pieciem mililitriem uz sastāvdaļu iepriekšējo divu litru vietā. Tas ir par vairāk kā 99% mazāk, kas ļauj samazināt ražošanas radīto ietekmi uz vidi.
Jaunā „aukstās testēšanas” metode ļauj pārbaudīt gatavos dzinējus, tos neiedarbinot, tādējādi par 66% tiek samazināts procesā izmantotais degvielas daudzums un radītais CO2izmešu daudzums, savukārt 100procenti rūpnīcai nepieciešamās enerģijas tiek iegūti no atjaunojamiem resursiem. Salīdzinājumā ar Ford 4litru V6dzinēja ražošanu, kas šodien Ķelnes Dzinēju rūpnīcā tiks pārtraukta, kopējais ražošanai nepieciešamās elektrības daudzums ir samazināts par 66procentiem.
Par uzņēmumu Ford Motor Company
Ford Motor Company ir globāls, vadošais autobūves nozares uzņēmums, kas atrodas Dearbornā, Mičiganas štatā un ražo vai izplata automobiļus sešos kontinentos. Uzņēmumā strādā aptuveni 164000 darbinieku, tam ir aptuveni 70 ražotnes visā pasaulē, un tam piederošo autobūves zīmolu skaitā ietilpst Ford un Lincoln. Uzņēmums sniedz finanšu pakalpojumus caur Ford kreditēšanas struktūrvienību Ford Motor Credit Company. Plašāka informācija par Ford produktiem pieejama mājaslapā http://www.fordmotorcompany.com/.
Ford of Europe ir atbildīgs par Ford zīmola automobiļu ražošanu, pārdošanu un apkopi 51 tirgū, tas nodarbina aptuveni 66000 cilvēku. Papildus Ford kreditēšanas struktūrvienībai Ford Motor Credit Company, nodaļā Ford of Europe ietilpst Ford klientu apkalpošanas nodaļa un 22 ražotnes, tai skaitā kopuzņēmumi. Pirmie Ford automobiļi uz Eiropu tika piegādāti 1903. gadā – tajā pašā gadā, kad tika dibināts uzņēmums Ford Motor Company. Eiropai paredzētus automobiļus sāka ražot 1911. gadā