Foto: Eiropas Čempionāta Autokrosā
Autors: Ģirts Avotiņš
Avots: www.musa.lv
Mūsas sporta kompleksā maija pēdējā nedēļas nogalē, 26. un 27. maijā sagaidāms aizraujošs FIA Eiropas autokrosa čempionāta posms. Pirmais čempionāta posms, kas norisinājās Francijā, gan laika apstākļu, gan trases un tehnikas sagatavotības dēļ neizcēlās ar īpaši spraigām cīņām, taču gan sportisti, gan čempionāta organizatori paredz, ka tieši čempionāta Latvijas posmā notiks vienas no visaizraujošākajām šī gada cīņām, jo sportisti īpaši gatavojas startam savā iemīļotajā trasē.
Cīņas Francijā pa pielijušo un nelīdzeno Senmartēnas trasi vairāk līdzinājās cīņai par izdzīvošanu un sporta spēkratu izturības pārbaudei. Piemēram, Touring Autocross klases fināla braucienā pilnā tempā cīņu līdz rūtainajam karogam spēja turpināt tikai divi sportisti. Uzvaru šajā klasē izcīnīja pagājušā gada vicečempions Vaclavs Fejfārs. Savukārt čempionam Tomašam Karai nācās samierināties tikai ar astoto vietu. Šīs klases dalībnieki ar jauniem spēkiem plāno cīņu pa īstam sākt Bauskā. Salīdzinot arī dalībnieku sastāvu, Latvijā cīņa būs daudz interesantāka.
Vienīgais no 2011. gada autokrosa čempioniem, kurš ir apmierināts ar panākumiem Francijā, noteikti ir Bernds Štubbe, kurš, neskatoties uz apstākļiem, kārtējo reizi pierādīja kas ir kas un izcīnīja kārtējo zelta godalgu Super Buggy klasē. Tajā pašā laikā vicečempions Andre Hinenkamps, nespēja finišēt augstāk par septīto vietu. Francijā pirmā desmitnieka cīņu sagrozīja arī franču sportisti, kuri negrasās startēt citos čempionāta posmos. Jācer, ka līdzīgi francūžiem, pirmā desmitnieka cīņu Latvijā spēs izmainīt Jānis Boks, kurš tikai tehnisku problēmu dēļ nespēja startēt Francijā.
Arī Buggy 1600 klasē Francijas posmā labas vietas finālā izcīnīja vairāki sportisti, kas startē tikai sacensībās savā zemē. Taču arī mums tādi ir, un jācer, ka vismaz šogad viņiem ies tik pat labi. No pagājušajā gada šīs klases čempionāta godalgoto vietu ieguvējiem neviens nespēja tikt tālāk par otro desmitnieku. Taču uzvaru izcīnīja čehs Vits Nosaleks, kura pieredze arī ir ievērojama. Nedz Mārim Līcim, nedz Ervīnam Grencim sevi pierādīt Francijā neizdevās – Māra bagijs cieta avārijā, bet Ervīnu izsekoja tehniskās likstas. Taču nekas vēl nav zaudēts, Mūsā palīdz dzimtās sienas un pašmāju atbalstītāji, kas vienmēr ir bijuši paši labākie un par kuriem runā visā Eiropā.
Atbirums Francijā skāra arī FIA Junioru kausa dalībniekus, no tiem viena apļa ietvaros spēja sacensties tikai puse. Pārējie izstājās vai krietni atpalika. Gaidāms, ka Latvijā juniori kārtējo reizi rādīs aizraujošu un ļoti vienlīdzīgu sniegumu, jo Mūsas trase ir kā radīta tiem.
Kā padarīt autosporta svētkus Bauskā vēl aizraujošākus? Izveidot interesantu "Latvijas Nacionālā kauss" sacīksti. Atšķirībā no citiem gadiem, šajā klasē šogad startēs salonautomašīnas ar dzinēja tilpumu līdz diviem litriem. Startam šajā klasē jau šobrīd ir pieteikušies sešpadsmit dalībnieki no visām trijām Baltijas valstīm, kas sola, ka trasē būs ko redzēt.
Plašāku informāciju par FIA Eiropas čempionāta autokrosā 2. posmu iespējams atrast Mūsas sporta kompleksa mājas lapā www.musa.lv. Savukārt biļetes iepriekšpārdošanā pieejamas Biļešu Serviss tirdzniecības vietās.
FIA Eiropas Čempionāta Autokrosā 2. posma sacensības Latvijā nebūtu iespējami bez ģenerālsponsoriem: Latvijas Mobilais Telefons un Latvijas Dzelzceļa Ritošā Sastāva Serviss.
Atbalstītājiem: Cēsu Alus, Chevrolet Amserv, Dardedze hologrāfija, Pure Chocolate, RE&RE, Canon IB Serviss, Venden, Rubbers, Vides serviss, Uzvara lauks, Latvijas Autocelu Uzturētājs, Motor Gold, Auto Duals, SOS, SISE print, FN serviss, Latvijas Maiznieks, Velokurjers un Red Bull
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.