Kad 2007. gadā BMW Motorrad papildināja GS saimi ar iesācēju un vidējās kategorijas modeļiem F 650 GS un F 800 GS, vēstījums bija pilnīgi skaidrs: neticams braukšanas prieks, pateicoties vieglai un drošai vadāmībai uz jebkura seguma, liela jauda un izturība – pat ja priekšā ir tikai grantēts lauku ceļš. Divas koncepcijas versijas, ko daudzi motociklu fani sagaidīja ārkārtīgi atsaucīgi.
BMW Motorrad turpina GS veiksmes stāstu ar uzlabotām divu sekmīgo enduro modeļu versijām: F 700 GS un F 800 GS. Kā ierasts, BMW Motorrad ir pieņēmis izaicinājumu kaut ko labu padarīt vēl labāku, nemainīgi vēršot uzmanību uz GS raksturīgajām kvalitātēm un attīstot šo koncepciju.
Jaunais F 800 GS apvieno piemērotību lietošanai uz ceļa un izcilas bezceļu braukšanas īpašības, sapludinot šīs divas pasaules kopā līdz šim šajā motociklu klasē neredzētā veidā. Savukārt jaunais F 700 GS ir paredzēts motociklistiem, kuri vēl netiecas pēc šāda līmeņa bezceļu pieredzes. Tas izceļas ar zemāku sēdēšanas augstumu, izcilām īpašībām ikdienas lietošanai un vairāk nekā pietiekamu jaudu, vienlaikus nodrošinot arī izcilu ekonomiju.
Atbilstoši "Safety 360°" principam jaunajiem F 700 GS un F 800 GS standartaprīkojumā ir iekļauta BMW Motorrad ABS sistēma. Jaunajiem F 700 GS un F 800 GS ir arī citas to klasēm atbilstošas inovatīvas drošības sistēmas, piemēram, papildaprīkojuma ASC (automātiskā stabilitātes kontrole) un arī papildaprīkojumā pieejamā ESA (elektroniskā balstiekārtas pielāgošana).
Pārbaudītais dzinējs jaunajam F 700 GS pieejams ar lielāku jaudu un griezes momentu.
Gan F 700 GS, gan F 800 GS jaudas avots joprojām ir 4 vārstu divu cilindru 798 cm3 dzinējs ar šķidro dzesēšanu, elektronisku degvielas iesmidzināšanu, slēgtas sistēmas katalizatoru un sešpakāpju pārnesumkārbu. Īpaši pievilcīgu to padara spontānā reakcija, iespaidīgā vilktspēja un mazais degvielas patēriņš. Vēl viena unikāla sērijveida motociklu ražošanas iezīme ir masas līdzsvars, kas balstīts uz papildu klani. Tas kompensē pirmo un otro inerces spēku, nodrošinot divu cilindru darbību ar mazu vibrāciju. F 800 GS dzinējs joprojām nodrošina 63 kW (85 ZS) pie 7 500 apgr./min, maksimālais griezes moments ir 83 Nm pie 5 750 apgr./min.
Salīdzinot ar priekšgājēju, jaunajam F 700 GS ir uzlabota jauda un griezes moments. Ar 55 kW (75 ZS) pie 7 300 apgr./min (F 650 GS: 52 kW [71 ZS] pie 7 000 apgr./min) tā dzinējs tagad nodrošina par 4 ZS lielāku jaudu, bet ar 77 Nm pie 5 500 apgr./min (F 650 GS: 75 Nm pie 4 500 apgr./min) tas nodrošina arī lielāku maksimālo griezes momentu. Apvienojumā ar zemāku kopējo pārnesuma koeficientu, motocikls tagad piedāvā vēl labāku dzinēja sniegumu un braukšanas dinamiku.
F 700 GS tagad ir aprīkots ar dubulto disku bremzēm. Atbilstoši "Safety 360°" principam abiem modeļiem standartaprīkojumā ir ABS.
Jaunajiem F 700 GS un F 800 GS ir jau pazīstama balstiekārtas tehnoloģija. Tērauda rāmis cilindriskā konstrukcijā integrē dzinēju kā nesošu elementu. Nemainīgs ir palicis aizmugurējais rāmis ar tērauda caurulēm, alumīnija dubultais manipulators un diski ar riepām.
Tāpat kā F 800 GS, jaunā F 700 GS priekšējais ritenis tagad ir aprīkots ar dubulto disku bremzēm. Turklāt abiem jaunajiem GS modeļiem standartaprīkojumā pirmoreiz ir jaunās paaudzes BMW Motorrad divkanālu ABS.
Elektroniskās balstiekārtas pielāgošanas sistēma ESA.
Elektroniskās balstiekārtas pielāgošanas sistēma ESA šajā motociklu segmentā ir jaunums. Pieejama papildaprīkojumā no rūpnīcas, tā ļauj braucējam viegli iestatīt aizmugurējo balstiekārtas stieņu atsitienu amortizāciju, nospiežot pogu uz stūres stieņa, savukārt pieejamie "Comfort", "Normal" vai "Sport" iestatījumi atbilstoši pielāgo iestatījumus ceļam un braukšanas stilam. Vēlamo amortizācijas iestatījumu gredzens ir pielāgots ērtākai lietošanai.
Automātiskā stabilitātes kontroles sistēma ASC.
BMW Motorrad ASC (automātiskā stabilitātes kontrole) jauno F 700 GS un F 800 GS tirgus segmentā arī ir unikāls papildaprīkojums no rūpnīcas. Šī BMW Motorrad vilces kontroles sistēma, uzņemot paātrinājumu, novērš nevēlamu aizmugurējā riteņa izslīdēšanu, kas varētu izraisīt aizmugurējās saķeres un attiecīgi kontroles zudumu pār aizmugurējo riteni. Tādējādi tiek uzlabota braukšanas drošība, īpaši, ja ceļa segums piedāvā samazinātu berzi.
Jaunas pārslēgšanas ierīces.
Jaunajiem F 700 GS un F 800 GS katram ir jaunākās paaudzes BMW Motorrad pārslēgšanas ierīces. Tām ir kompaktāks dizains un uzlabota ergonomika.
Kokpits ar jaunām mērierīču skalām un plašāku informācijas klāstu.
Analogais spidometrs un dzinēja ātruma displejs ir novietoti vertikāli, to jaunās skalas nodrošina vēl ērtāku jaunā F 700 GS un F 800 GS ceļa un dzinēja ātruma rādījumu nolasīšanu. Informācijas displejs standartaprīkojumā ietver arī degvielas līmeni un dzesēšanas šķidruma temperatūru.
Dūmpelēks pagriezienu rādītāju stikls un dūmpelēks aizmugurējā LED luktura stikla apvalks.
Jaunā F 700 GS un F 800 GS dinamiskāko sniegumu un vēl harmoniskāko izskatu atspoguļo dūmpelēks pagriezienu rādītāju stikls un dūmpelēks aizmugurējā LED luktura stikla apvalks.
Jaunas virsbūves iezīmes, atšķirīgs, modelim raksturīgs dizains un jaunas krāsu apdares.
Arī formas ziņā jaunie BMW F 700 GS un F 800 GS ir uzlaboti, lai radītu izteiksmīgāku dizainu, atbilstošu katra modeļa raksturam. Nozīmīgākie uzlabojumi veikti sānu apdares daļā, kas tagad izceļas ar dinamiskāku stilu un vēl patiesāk ataino atšķirīgos
F 700 GS un F 800 GS raksturus. Vizuālo līdzekļu komplektu noslēdz jaunas krāsu apdares koncepcijas un uzraksti.
Arī jaunajam F 800 GS tagad ir pieejama zemāka balstiekārta.
Atsaucoties uz esošo F 800 GS īpašnieku pieprasījumu pēc zemāka sēdēšanas augstuma, BMW Motorrad papildaprīkojumā no rūpnīcas un kā īpašu piederumu piedāvā zemāku balstiekārtu apvienojumā ar zemāku sēdekli. Plašs papildaprīkojuma un īpašo piederumu klāsts.
Uzlabojot šos modeļus, BMW Motorrad ir arī ievērojami paplašinājis papildaprīkojuma un īpašo piederumu klāstu, domājot par atšķirīgajām BMW GS īpašnieku vajadzībām.
Jauno tehnisko funkciju pārskats:
• F 700 GS palielinātā jauda un griezes moments salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli: 55 kW (75 ZS) pie 7 300 apgr./min (F 650 GS: 52 kW [71 ZS] pie 7 000 apgr./min).
• Standartaprīkojumā jaunākās paaudzes BMW Motorrad divkanālu ABS. Dubulto disku bremžu sistēma priekšā – tagad arī F 700 GS.
• Automātiskās stabilitātes kontroles sistēma ASC (papildaprīkojums no rūpnīcas).
• Elektroniskās balstiekārtas pielāgošanas sistēma ESA (papildaprīkojums no rūpnīcas).
• Ar uzlabotu gredzenu var pielāgot aizmugurējos amortizatorus.
• Jauns virsbūves dizains dinamiskākam, vīrišķīgākam izskatam.
• Jaunas krāsu apdares F 700 GS: metāliska Red Apple, metāliska un matēta Ostra Grey un metāliska Glacier Silver.
• Jaunas krāsu apdares F 800 GS: Kalamata metāliska matēta, Cordoba Blue un Alpine White 3.
• Jaunas stūres stieņu pārslēgšanas ierīces un bremžu šķidruma tvertnes, priekšā.
• Jauns stūres stieņa sajūgs F 700 GS.
• Kokpits ar jaunām spidometra un dzinēja ātruma displeja skalām un papildinātu informācijas klāstu.
• Jauns vējstikls F 700 GS.
• Dūmpelēki pagriezienu rādītāji un dūmpelēks aizmugurējā LED luktura stikla apvalks.
• Zemāka balstiekārta F 800 GS (papildaprīkojums no rūpnīcas/īpašs piederums).
• Jaudas samazinājums līdz 35 kW (48 ZS) (papildaprīkojums no rūpnīcas).
• Dzinēja raksturlielumu pielāgošana parastajai degvielai (RON 91) (papildaprīkojums no rūpnīcas).
• Papildaprīkojums no rūpnīcas tagad piedāvā arī komforta sēdekli.
• Kastes turētājs Vario kastei tagad arī pieejams papildaprīkojumā no rūpnīcas.
• Jauns statīvs pieejams papildaprīkojumā no rūpnīcas.
• Komforta komplekts: borta dators, apsildāmi rokturi, kastes turētājs, statīvs (papildaprīkojums no rūpnīcas).
• Drošības komplekts F 800 GS: ASC un ESA (papildaprīkojums no rūpnīcas).
• Drošības komplekts F 700 GS: ASC, ESA, RDC (papildaprīkojums no rūpnīcas).
• LED priekšējais papildlukturis F 800 GS (īpašs piederums).
• Enduro kāju balsti, plati (īpašs piederums).
Nozīmīgākās atšķirīgās tehniskās iezīmes:
BMW F 800 GS |
BMW F 700 GS |
63 kW/85 ZS |
55 kW/75 ZS |
USD teleskopiskā dakša |
parastā teleskopiskā dakša |
Progresīva balstiekārtas amortizācija |
Amortizācija ar gāzes spiedienu |
Spieķu diski |
Pilni diski |
21 collas priekšējais disks |
19 collu priekšējais disks |
Alumīnija stūres stienis |
Tērauda stūres stienis |
880/850 mm sēdekļa augstums |
820/790 mm sēdekļa augstums |
Masa, gatavs braukšanai, 214 kg |
Masa, gatavs braukšanai, 209 kg |