Autors: PR aģentūra PRmail
Avots: PR aģentūra PRmail
"Kampaņveidīgā rosība pret Rīga Taxi ir uzsākta vien tāpēc,
ka šodienas apstākļos trim taksometru kompānijām lidostā ir kļuvis par
šauru," uzskata Rīga taxi valdes priekšsēdētājs Genādijs Aksjonovs,
norādot, ka būs spiests vērsties tiesā, lai aizstāvētu savas tiesības
sniegt taksometru pakalpojumus lidostā. Vienlaicīgi Genādijs Aksjonovs
par saviem nelabvēļiem dēvē nevis lidostu, bet gan konkurentus, kuri ir
negodprātīgi iesaistījuši arī lidostu savstarpējo attiecību kārtošanā.
"Nebūt
nenoliedzu, ka arī man piederošo taksometru šoferi mēdz krāpties. Šai
problēmai arī pats esmu vairākkārt pievērsis uzmanību piedāvājot
konkrētus risinājumus. Arī nesen, kad Rīgas kriminālpolicija aizturēja
taksometru vadītājus, es paudu gandarījumu, ka nu arī policija nu
beidzot ir pieķērusies negodīgo šoferu ķerstīšanai, jo paša spēkiem tas
diemžēl nav iespējams," stāsta Genādijs Aksjonovs.
Reklāma
"Kāpēc
gadījumos, kad krāpniecībā vai kukuļošanā tika pieķerti Rīgas domes
Satiksmes departamenta kontroles dienesta darbinieki, netiek likvidēts
viss viņu dienests, vai arī atlaista visa vadība kā tas šobrīd notiek ar
Riga Taxi? Tā vietā, lai man palīdzētu cīnīties ar negodīgiem šoferiem,
cīņa tiek sākta pret mani un manu uzņēmumu, izmantojot ne tās godīgākās
metodes," sūdzas Genādijs Aksjonovs.
"Jau vairāk nekā pirms
desmit gadiem es ierosināju licenzēt taksometru vadītājus, un ja dēļ
šādiem pārkāpumiem licenze tiktu atņemta, tad šim vadītājam darbs
profesijā būtu liegts. Tā tas notiek daudzās citās valstīs. Šāda prakse
ir arī citās nozarēs, piemēram apsardzē. Taksometru nozarē diemžēl tā
nav," stāsta Genādijs Aksjonovs.
"Paradoksāli, bet šoferis –
Ruslans Fiļincevs, kurš vakar sniedza interviju raidījumam "Nekā
personīga" un kuru es palūdzu pārtraukt darba attiecības ar uzņēmumu par
to, ka viņš apkrāpa klientu, par ko uz viņu tika sastādīts arī RPP
Tūrisma policijas protokols, jau nākamā dienā sāka strādāt citā
taksometru firmā – AS "Rīgas Taksometru Parks", un arī šobrīd strādā tur
uz a/m TX 6280. Pie tam, čeks par neadekvāto maksu braucienam no
Lidostas par summu 56,00 Ls, kurš tika demonstrēts vakardienas
raidījumā, bija tieši šī vadītāja pārkāpums," precizē Genādijs
Aksjonovs.
"Jau intervijā TV raidījumam "Nekā personīga" minēju,
ka pēdējo trīs gadu laikā esmu šķīries no vismaz 500 šoferiem. Kur viņi
ir tagad? Strādā citā jomā? Nē! Viņi strādā citās firmās. Arī "Rīgas
Taksometru parkā" un Baltic Taxi. Nedomāju, ka šie šoferi ir mainījuši
savus tikumus," norāda Genādijs Aksjonovs.
"Pirms 15 gadiem mēs
ienācām tirgū tieši tāpat, kā nesen Baltic Taxi - bijām baltie, uz citu
fona godīgie, latviskie, pareizie. Cik nu varējām, tik centāmies to
noturēt. Diemžēl, nesakārtotā un apzināti kropļotā biznesa vide bija
spēcīgāka un tāda ir arī šobrīd," atgādina Genādijs Aksjonovs.
Genādijs
Aksjonovs atgādina, ka taksometru firmām visā pasaulē šobrīd tiešais
klients ir nevis braukt gribošais pasažierus, bet gan šoferis, kurš
taksometru firmai maksā dienas plānu.
"Jā, mūsu uzņēmumā plāns ir
augstāks nekā konkurentiem, bet atšķirībā no Baltic Taxi un "Rīgas
Taksometru parks", mums nav ne ievērojamu ikgadēju zaudējumu, ne arī
lielu nodokļu parādu. Turklāt, šos konkurējošos uzņēmumus, tieši vai
netieši līdzfinansē arī no valsts budžeta," jau iepriekš ir uzsvēris
Genādijs Aksjonovs.
"Taksometru biznesā esmu jau vairāk nekā 15
gadus. Esmu pieredzējis daudzu taksometru kompāniju skaisto sākumu un
skumjās beigas. Tāpēc es zinu, ka dienas plānam ir jābūt tādam, lai
nosegtu visas izmaksas, tai skaitā par automašīnu iegādi un
ekspluatāciju, dispečerēm, mārketingam, lidostas gadījumā arī no visām
mašīnām kopā ir jāsavāc Ls 8000, lai tur darboties. Vēl arī ir daudzi
"neparedzētiem" izdevumi, piemēram aizgājušo vai patriekto šoferu
satiksmes pārkāpumu sodi, kuru skaits līdz ar fotoradaru ieviešanu ir
būtiski pieaudzis," skaidro Genādijs Aksjonovs.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.