Jaunais Fiat City lounge 500L ieguvis prestižo Euro NCAP 5 zvaigžņu atzinību, saņemot 83 punktus no 100. "Tas automašīnai ir ļoti augsts novērtējums, ņemot vērā, ka vērtēšanas kritēriji, pēc kuriem noteica, cik tā ir droša pieaugušajiem un bērniem kā pasažieriem vai kā gājējiem, un, cik drošas ir mašīnas kopējās konstrukcijas, ir kļuvuši stingrāki," stāsta Andris Sivickis, SIA "Autobrava" direktors.
Lai garantētu pasažieru un pārējo satiksmes dalībnieku drošību, jaunais Fiat 500L izstrādāts tā, lai atbilstu visiem starptautiskajiem standartiem.
Reklāma
Tūkstošiem virtuālo simulāciju stundu veicināja jaunās "Small Wide" arhitektūras, kas debitē 500L modelī, kā arī visa automobiļa radīšanu bez prototipu izmantošanas. Virtuālo dizainu kvalitāte vēlāk tika pārbaudīta ar materiāliem, testējot to automobiļos ar 200 komponenšu un apakšsistēmu testiem, vairāk nekā 100 trieciena testu simulācijām un vairāk nekā 100 avāriju testiem, kuros ņemti vērā visi iespējamie avāriju veidi: frontāls trieciens, sānu trieciens, kūleņošana, nonākšana virs vai zem cita automobiļa sadursmes dēļ, kā arī sadursmes ar gājējiem. Papildus tam vērā tika ņemti arī dažādi ātrumi, ar kādiem sadursmes varētu notikt, kā arī dažāda veida šķēršļi un pasažieri ar atšķirīgiem fiziskiem parametriem.
Gala rezultāts ir automobilis ar pavisam jaunu drošības standartu. Tas priekšpusē papildināts ar diviem balstiem, kas izstrādāti atbilstoši spēkā esošiem ASV noteikumiem par avāriju testiem, un izmantoto materiālu izmēru specifikācijām. Jo īpaši trīs slodzes līniju priekšējā struktūra garantē strukturālu viendabīgumu un izrietoši arī reakcijas viendabīgumu frontāla trieciena gadījumā, neatkarīgi no šķēršļa veida vai transportlīdzekļa, ar ko automobilis saduras. Šis ir jaunums apkārtējo aizsardzībā, jo transportlīdzeklis uzvedas mazāk agresīvi, ietriecoties cita transportlīdzekļa priekšpusē vai sānos, kā arī sevis aizsargāšanā, jo viendabīga deformēšanās padara formas saglabāšanas sistēmas efektīvākas, neatkarīgi no sadursmes veida.
Pilnīgai pasažieru aizsardzībai jaunā Fiat "City lounge" standarta aprīkojumā ir priekšējie un logu gaisa spilveni – pēc pieprasījuma pieejami vadītāja ceļgalu spilveni – kopā ar trīspunktu drošības jostām ar dubultiem spriegotājiem un slodzes ierobežotājiem. Nav aizmirsts arī par korpusa ieguldījumu pasažieru un gājēju aizsardzībā, motora pārsegu, durvīm un priekšējā paneļa armatūru, kā arī sēdekļiem un stūres statni. Stūres statne izstrādāta tā, ka sadursmes gadījumā tā deformējas uz iekšu, aizsargājot vadītāju un nepieļaujot, ka mehāniskās komponentes spiež stūres statni uz augšu, jo īpaši frontālās sadursmēs, kas ir svarīgākā prasība Euro NCAP standartā.
Turklāt preventīvās drošības jomā Fiat 500L aprīkots ar priekšējo gaismu dienasgaismas braukšanas funkciju un miglas lukturiem ar "pašadaptējošu līkumu izbraukšanas" funkciju.
Jaunais modelis standartā aprīkots arī ar šādām aktīvās drošības sistēmām: Moderno ESC (elektronisko stabilitātes kontroli), kas iejaucas marginālās situācijās, kad automobiļa stabilitāte pakļauta riskam un palīdz vadītājam to kontrolēt, ABS un BAS (bremzēšanas asistēšanas sistēmu).
6 lieliskas ekstras, ar ko aprīkots Fiat 500L
ASR (pretslīdes regulēšanas) sistēma, kas optimizē vilkmi jebkurā ātrumā ar bremžu un dzinēja pārvaldības palīdzību, ļaujot Fiat 500L viegli tikt galā ar sliktas saķeres ceļu virsmām.
Kalnu pretripošanas sistēma palīdz vadītājam uzsākt kustību pret kalnu, turot bremzes nospiestas aptuveni 2 sekundes, tādējādi atvieglojot kustības uzsākšanu un atbrīvojot vadītāju no nepieciešamības spiest bremžu pedāli vai izmantot stāvbremzes.
MSR (motora pretestības momenta regulēšana): kad notiek strauja pārnesuma pārslēgšana sliktas saķeres apstākļos, iejaucas MSR funkcija, atjaunojot dzinēja momentu un neļaujot riteņiem nobloķēties un izslīdēt.
DST (griezes momenta/stūrēšanas attiecības sistēma): šī sistēma uzlabo gan braukšanas drošību, gan vadāmību. Aktīvā elektroniskā stūrēšana automātiski veic korekcijas, kā arī kontrolē pārāk augstu stūres jutīgumu uz sliktas saķeres virsmām visos braukšanas apstākļos.
ERM (elektroniskā kūleņošanas mazināšana) ir funkcija, kas iejaucas, kad ritenis nobrauc no ceļa virsmas: patiesībā ikreiz, kad konstatēts ekstrēms dinamiskais moments, ERM palīdz stabilizēt transportlīdzekli un nodod automašīnas kontroli vadītājam.
Kā pēdējā, taču ne mazāk būtiskā, jāpiemin jaunā "pilsētas bremžu kontroles" sistēma, kas spēj atpazīt šķēršļus automobiļa priekšā un automātiski bremzēt, ja vadītājs to nedara, lai nepieļautu ietriekšanos šķērslī. Atkarībā no parametriem (ceļa virsmas, transportlīdzekļa dinamikas un trajektorijas, šķēršļu novietojuma, riepu stāvokļa) sistēma spēj pilnībā novērst sadursmi vai mazināt iespējamā trieciena sekas.
Šī komplicētā ierīce iekļauj trīs papildu funkcijas: automātisko avārijas bremzēšanu (AEB), bremžu iepriekšēju sagatavošanu un bremzēšanas asistentu. Šis asistents, respektējot vadītāja vēlmes un atstājot pilnu automobiļa kontroli vadītāja rokās, tiek aktivizēts pēc avārijas bremzēšanas tad, kad rūpīgi novērtēta pozīcija un šķēršļu ātrums, automobiļa ātrums (zem 30 km/h), laterālais paātrinājums, stūrēšanas leņķis un spiediens uz akseleratora pedāli un tā kustību. Bremžu iepriekšējās sagatavošanas funkcija paaugstina spiedienu bremzēšanas sistēmā, lai nodrošinātu ātrāku reaģēšanu, kad iejaucas automātiskā avārijas bremzēšanas sistēma, kā arī, ja bremzē vadītājs. Turpretī bremzēšanas asistents atpazīst avārijas situācijas un izmaina bremžu pedāļa reakciju, lai nodrošinātu ātrāku bremzēšanu avārijas situācijās.
Fiat City lounge 500L oficiālais pārstāvis Latvijā ir SIA "Autobrava", uzņēmums, kurš 2012. gada decembrī svin savu divu gadu jubileju. Papildus auto iegādei Autobrava piedāvā arī automašīnas garantijas un pēcgarantijas remontu.
Vairāk informācijas interneta vietnē www.adhuntersbaltics.com