"Visu laiku ātrākais, dinamiskākais Land Rover ar izcilu reakciju"
- Range Rover trīs modeļu klāstu papildina jaunā, modernā Range Rover Sport interpretācija
Reklāma
- Uzlabotā dinamika uz ceļa apvienojumā ar pasaulē labāko sniegumu uz jebkuras virsmas nodrošina nepārspēti plašu iespēju diapazonu
- Nevainojama nosvērtība un uzlabojumi, kas garantē neticamu braukšanas komfortu
- Pārdomāts, izsmalcināts un vēl vairāk pielāgojams salons ar jauno 5+2 sēdekļu izvēli
- Svara samazinājums par 420 kg* un līdzvērtīgs TDV6 dzinējs nodrošina dinamiku un izcilu sniegumu ar 15 procentu CO2 samazinājumu un ievērojami uzlabotu degvielas ekonomiju
- Automobilim ir Range Rover augstākās kvalitātes šasija un īpaši viegla alumīnija konstrukcija
- Uz klientu vērsta tehnoloģiju komplekta debija – Land Rover Connected Car tehnoloģiju kopums
Ņujorka, ASV, 2013. gada 26. marts – pirmizrādi Ņujorkas ielās piedzīvo pilnīgi jaunais Range Rover Sport, lielisks augstākās klases sporta SUV – visu laiku ātrākais, dinamiskākais Land Rover ar izcilu reakciju. Manhetenas siluets pret horizontu bija ideāli izvēlēts pasaules pirmizrādes fons, jo ASV, īpaši Ņujorkā, pārdots vairāk Range Rover Sport modeļu nekā citos pasaules tirgos.
Izstrādāts vienlaikus ar augstu novērtēto pilnīgi jauno Range Rover, jaunais Range Rover Sport piedāvā līdz šim neredzētu zīmola dinamiku apvienojumā ar klasē vadošo patiesa Land Rover sniegumu uz jebkura seguma. Jaunais Range Rover Sport, kura izstrādē ietvertas jaunākās tehnoloģijas, piedāvā klientiem pārliecinošu un spēcīgu ārējo izskatu, izsmalcinātu salonu un lielāku pielāgojamību, kādu sniedz 5+2 sēdekļu izvēle.
Izmantojot Land Rover izcilo vieglās balstiekārtas konstrukciju un inovatīvās dinamiskās šasijas tehnoloģijas, Sport pilnīgi jaunā, pirmoreiz šajā klasē izmantotā alumīnija uzbūve samazina svaru par 420 kg*. Tas maina automobiļa dinamisko sniegumu, sapludinot dinamisku vadāmību ar izcilu komfortu, piedāvājot unikālu sportiskas izsmalcinātības un dinamikas apvienojumu, savienotu braukšanas pieredzi, kā arī CO2 izmešu samazinājumu līdz 194 g/km.
Runājot par oficiālo pasaules pirmizrādi Ņujorkas Starptautiskajā auto izstādē, Džons Edvardss [John Edwards], Land Rover globālā zīmola direktors, teica: "Jaunais Range Rover Sport ir transportlīdzeklis, kas izstrādāts un būvēts bez jebkādiem kompromisiem. Tā kodols ir Land Rover veiktspēja, un tas ir viens no mūsu līdz šim visvairāk uz ceļu orientētajiem automobiļiem, kas, protams, nodrošina nepārspētu sniegumu uz jebkura seguma. Tas ir transportlīdzeklis, kas izstrādāts, lai ar to brauktu. Mēs esam pacēluši jaunā līmenī braukšanu, vadāmību un dinamiku, lai Land Rover sniegtu patiešām aizraujošas, sportiskas braukšanas iespēju apvienojumā ar nepārspētu izsmalcinātību, jaudu un daudzveidību.
Balstoties uz nesen izlaistā Range Rover panākumiem, arī jaunajā Range Rover Sport ir izmantotas dažādas jaunas tehnoloģijas, kas palīdz pārveidot tā sniegumu, papildinājumus un universālās īpašības."
Dizains: pašpārliecināts, jaudīgs un spēcīgs
Dinamiskajam jaunajam Range Rover Sport ir spilgts un moderns ārējais dizains, kas ir pašpārliecināts, jaudīgs un spēcīgs, liecinot par uzlaboto braukšanas sniegumu un nepārprotami ierindojot automobili starp Range Rover un Evoque, pateicoties tīrajai, kopīgajai dizaina DNS.
Gerijs Makgoverns [Gerry McGovern], Land Rover dizaina direktors un galvenais jaunrades vadītājs, teica: “Jaunais Range Rover Sport ir izcils luksusa klases SUV. Jauns Range Rover Sport jaunam laikmetam. Nozīmīgs, ilgtspējīgs un ārkārtīgi iekārojams. Līdz ar pilnīgi jauno Range Rover un Range Rover Evoque, jaunais Range Rover Sport pārstāv Land Rover ražojumu revolūcijas trešo atšķirīgo modeli. Tādējādi nostiprinot to kā jaudīgu britu zīmolu ar izcilu dizainu.“
Pateicoties svaigai iepriekšējo modeļu izteiksmīgā dizaina interpretācijai, jaunajam modelim ir smalks un mūsdienīgs izskats, ko papildina uzlabots telpas izmantojums. Jaunais Sport ir tikai 62 mm garāks par savu priekšteci, tomēr ar saviem 4850 mm tas ir īsāks par citiem septiņvietīgajiem SUV un lielāko daļu E segmenta sedanu, nodrošinot ērtāku manevrējamību un novietošanu. Tomēr ievērojami garākā garenbāze (palielināta par 178 mm) sniedz vairāk vietas un ērtāku piekļuvi aizmugurē sēdošajiem.
Īsāka pārkare priekšpusē un aizmugurē, kā arī papildu platums (+ 55 mm) piešķir jaunajam automobilim mūsdienīgāku izskatu.
Ar “ātrāko” vējstikla leņķi, plūdlīniju noapaļoto profilu un zemāko, dinamiski noliekto jumta līniju jaunais Range Rover Sport ir par 8 procentiem aerodinamiskāks nekā iepriekšējais modelis (Cd 0.34). Jaunais Sport ir par 149 mm īsāks un par 55 mm zemāks par pilnīgi jauno Range Rover, kas ir tā paraugs, un arī sver par 45 kg mazāk.
Lai gan jaunais Range Rover Sport ir izstrādāts vienlaikus ar Range Rover un savā ziņā ir tam līdzīgs, tomēr tā ražošanā izmantoti 75 procenti unikālu detaļu, kuru lielākā daļa tieši ietekmē jaunā Sport izskatu un raksturu.
Lai vēl vairāk pielāgotu automobili, klienti var izvēlēties disku dizainu no 19, 20, 21 un 22 collu diametra modeļiem, ieskaitot ikonisko "Viper's Nest" disku dizainu, kas pirmoreiz ir pieejams visiem Range Rover modeļiem.
Sniegums: plašākais SUV iespēju klāsts
Jaunais Range Rover Sport ir izstrādāts, lai nodrošinātu ievērojami uzlabotu braukšanas dinamiku uz ceļa ar savienotāku un dinamiskāku vadāmību, ko papildina pilnveidota braukšana un modernizējumi. Ar plaši novietotām dubultā ķīļa asīm priekšā un modernu daudzsviru tiltu aizmugurē vieglā alumīnija balstiekārta ir pilnīgi neatkarīga.
Automobilim ir klasē vadošais riteņa gājiens (260 mm priekšā un 272 mm aizmugurē), un tas nodrošina neticamu 546 mm riteņa gaitu, kas tiek galā ar visskarbākajiem apstākļiem. Maksimālais klīrenss ir palielināts līdz 278 mm (+ 51 mm), un uzlabotā pneimatiskās balstiekārtas sistēma automātiski izvēlas vienu no diviem braukšanas augstumiem, savukārt jaunās paaudzes izcilā Terrain Response® 2 sistēma automātiski atlasa vispiemērotāko ceļa seguma programmu.
Piektās paaudzes pneimatiskā balstiekārta nodrošina līdz 115 mm regulāru kustību, no zemākā iestatījuma “piekļuves augstuma” (tagad par 10 mm zemāks – 50 mm – ērtākai iekāpšanai un izkāpšanai) līdz standarta bezceļu augstumam. Gan sensoru aktivizētais automātiskais palielinājums, gan manuāli izvēlētais palielinājums paceļ Sport par 35 mm, nodrošinot 185 mm kopējo kustības diapazonu.
No jauna izstrādātā pneimatiskās balstiekārtas sistēma ar jauno + 35 mm vidējo iestatījumu nozīmē, ka bezceļu režīms ir pieejams pie daudz lielāka ātruma (80 km/h, pirms tam – 50 km/h) nekā pirms tam. Tas lieti noder, braucot pa gariem izdangātu zemes ceļu posmiem.
Pilnīgi jauno elektrisko stūres pastiprinātāju raksturo vieglāka, tiešāka stūrēšana. Tiks piedāvāta divu pilna laika 4WD sistēmu izvēle. Viena sistēma nodrošina divpakāpju sadales kārbu ar zema apgriezienu diapazona iespēju visprasīgākajos bezceļu apstākļos: 50/50 procentu griezes momenta sadalījums priekšā un aizmugurē un 100 procentu saķeres spēja.
Alternatīva ir par 18 kg vieglāka sistēma ar vienas pakāpes sadales kārbu ar Torsen diferenciāli, kas automātiski novada griezes momentu uz to asi, kam ir vislabākā saķere ar ceļu, sadarbojoties ar vilces kontroles sistēmām un tādējādi nodrošinot izcilu saķeri visos apstākļos. 42/58 procentu noklusējuma griezes momenta sadalījums priekšā/aizmugurē ir izstrādāts, lai nodrošinātu aizmugurējo riteņu piedziņas darbību optimālas braukšanas dinamikas nolūkā.
Dzinēji: izlaišanas brīdī būs pieejami divi dzinēji, ko vēlāk papildinās jaunais Hybrid un divi jauni dīzeļdzinēji
Tirgū ienākšanas brīdī visi jaunā Range Rover Sport pircēji varēs izvēlēties vienu no diviem dzinējiem – Supercharged 5,0 litru 510 ZS V8 benzīna dzinēju vai 3,0 litru 292 ZS SDV6 dīzeļdzinēju. Dzinēju klāsts tiks papildināts 2014. gada sākumā ar 3,0 litru 258 ZS TDV6 un jaudīgo 4,4 litru 339 ZS SDV8 dīzeļdzinēju. 2014. gadā būs iespējams pasūtīt arī inovatīvu, ārkārtīgi efektīvu dīzeļdzinēja hibrīdmodeli.
Visi klāsta automobiļi uzņem paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h tikai 5 sekundēs, savukārt degvielas patēriņš ir samazināts par līdz pat 24 procentiem – atkarībā no modeļa –, un CO2 izmešu līmeņa vērtība sākas ar 194 g/km. Visiem jaunā Range Rover Sport benzīna un dīzeļdzinējiem ir elektriski vadāma ZF 8HP70 astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba.
Jaunā Range Rover Sport samazinātais svars ļaus nākotnē to aprīkot ar mazāku un vieglāku dzinēju, piemēram, četrcilindru dzinēju. Modelis, kura kopējais svars varētu būt mazāks par 2000 kg – vairāk nekā par 500 kg* mazāk salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli.
Ilgtspēja: pirmais savā klasē ar vieglo alumīnija konstrukciju
Jaunais Range Rover Sport ir pirmais automobilis šajā segmentā ar moderno alumīnija virsbūves konstrukciju, kas ne tikai palīdz nodrošināt neticamu ātrumu un braukšanas dinamiku, bet arī gādā par ievērojami samazinātu svaru un uzlabotu ilgtspēju.
Izstrādājot vienlaikus ar augstu vērtēto jauno Range Rover, šī modeļa vieglajā alumīnija virsbūves konstrukcijā ir izmantoti presēti paneļi un lieta, presēta un velmēta alumīnija sakausējuma daļas, nodrošinot lielāko izturību vietās, uz kurām ir vispamatīgākā slodze. Automobiļa platforma ir par 39 procentiem vieglāka nekā iepriekšējiem modeļiem.
2014. gadā jaunā Sport efektivitāte tiks pacelta jaunā līmenī, jo būs pieejams īpaši efektīvs dīzeļdzinēja hibrīds, kas rada tikai 169 g/km CO2 izmešus.
Visi klāsta modeļi ir aprīkoti ar modernizētu atjautīgo Stop/Start sistēmu, kas uzlabo degvielas patēriņu par līdz 7 procentiem.
Salons: moderns un izsmalcināts, ar spilgtu sportisku raksturu
Jaunais Sport piedāvā salonu ar nepārprotamām Range Rover Sport dizaina iezīmēm, pārdomātām detaļām un izcilu apdari.
Būdams dizaina paraugs savā segmentā, Sport salons piedāvā unikālu stila un klusinātas izsmalcinātības apvienojumu ar spēcīgām, elegantām līnijām, augstākās kvalitātes materiāliem un sportiska rakstura akcentiem. Spēcīgās salona formas papildina tīrākas, skaidrākas virsmas, kas pievilcīgi veidotas, izmantojot daudz izsmalcināti mīkstas virsmas salonā zonās, kurām biežāk pieskaras.
Sportisko salona raksturu ataino arī biezāka stūre ar mazāku diametru, vertikālais pārnesumu pārslēgs, augstāka viduskonsole, pielāgojamais fona apgaismojums un lielāki sēdekļu sānu balsti. Sport vadošā braukšanas pozīcija (CDP) apvieno izcilu pārliecinātību un kontroli, ko piedāvā Range Rover, ar sportiskāku sēdēšanas pozīciju, kas līdzīga kā Evoque.
Salons ir uzlabots, atvēlot vairāk vietas aizmugurē – par 24 mm vairāk vietas kājām, vienlaikus aizmugurē sēdošajiem pasažieriem izbaudot arī platāku salonu. Ir iespējams izvēlēties jaunu, viendabīgi integrētu trešo rindu ar 5+2 sēdekļiem. 50/50 dalījuma elektriski vadāmie sēdekļi ir pilnībā noliecami, nemazinot bagāžas nodalījuma tilpumu.
Tehnoloģijas: uz klientu vērstas automobiļa un drošības funkcijas
Jaunais Range Rover Sport ir izstrādāts kā "bezkompromisu" automobilis, kas ideāli iekļausies sava īpašnieka dzīvesstilā. Tā izstrādē izmantotas jaunākās uz klientu vērstās automobiļa un drošības tehnoloģijas, kas uzlabo komfortu, pārliecību un drošību pie stūres.
Jaunas vai uzlabotas šasijas tehnoloģijas jaunajam Sport ietver adaptīvo dinamiku ar nepārtraukti pielāgojamu amortizāciju (CVD); jaudīgākiem modeļiem ir pieejams īpašais Terrain Response® 2 sistēmas Dynamic režīms aizrautīgai braukšanai pa ceļu. Šī sistēma ir apvienota ar divu kanālu dinamiskas reakcijas aktīvo slīpuma kontroli, dinamisko aktīvo aizmugurējā diferenciāļa bloķētāju un griezes momenta vektorizāciju bremzējot, kas pagriezienos novada griezi uz ārējiem riteņiem, lai samazinātu nepietiekamu pagriežamību.
Jaunais Range Rover Sport piedāvā visaptverošu savienojamības komplektu, kas ļauj klientiem vienmēr saglabāt nevainojamus sakarus ar automobili, darbu un ģimeni. Tehnoloģija Connected Car ļauj vadītājam pārbaudīt automobiļa stāvokli, izmantojot viedtālrunī instalētu lietojumprogrammu, un nodrošina arī atbalsta funkcijas, piemēram, zagta automobiļa izsekošanu, ārkārtas zvanu un zvanu Land Rover palīdzības dienestam. Automobilī var uzstādīt arī Wi-Fi karstvietu ar frekvenču platjoslu, lai pasažieri viedtālruņos un planšetdatoros varētu izmantot internetu ar vislabāko datu savienojumu.
Jauns papildaprīkojuma krāsu Head-Up displejs, izcila kontrasta un asuma nolūkā izmantojot lāzera tehnoloģiju, ataino svarīgākos automobiļa un navigācijas datus, lai vadītājam nav jānovēršas no ceļa.
Jaunajā modelī ir ieviesta digitālās kameras sistēma, kas atbalsta vadītāja palīdzības funkcijas, palīdzot vadītājam pamanīt visus apstākļus: joslu atdalošo līniju atpazīšanas sistēma, ceļazīmju atpazīšana un automātiskais tālo gaismu palīgs. Vēl viena unikāla Sport inovācija ir jaunā Wade Sensing™ funkcija, kas nodrošina “dziļuma” informāciju, braucot caur ūdeni. Tā ir vēl noderīgāka tagad, kad Sport maksimālais ūdens šķērsošanas dziļums ir palielināts par 150 mm salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli un ir 850 mm.
Kopsavilkums
Paredzams, ka pilnīgi jaunais Range Rover Sport ar ievērojami pilnveidotu daudzpusību turpinās sava priekšteča, kurš pēc izlaišanas 2005. gadā ātri kļuva par vienu no Land Rover populārākajiem modeļiem un līdz šim ir pārdots vairāk nekā 380 000 eksemplāros, neticamos panākumus.
Izstrādāts un projektēts Land Rover izstrādes centros Apvienotajā Karalistē, jaunais Range Rover tiks ražots jaunā, ārkārtīgi modernā ražotnē ar mazu enerģijas patēriņu Solihallā, Apvienotajā Karalistē.
Jaunais Range Rover Sport tiks laists tirdzniecībā 2013. gada trešajā ceturksnī un būs pieejams 169 tirgos visā pasaulē. Izlaišanas brīdī pircējiem būs pieejami trīs aprīkojuma līmeņi (HSE, HSE Dynamic un Autobiography Dynamic), un SE atvasinājums būs pieejams TDV6 modeļiem 2014. gada sākumā. Īpaši pielāgotu SUV pircējiem palīdzēs izveidot plašs krāsu, apdares un detaļu klāsts.
Visi salīdzinājumi un dati ir balstīti uz ražotāja aprēķiniem un ir atkarīgi no tirgus.
* Mazākais svars iepriekšējam Range Rover Sport ir no 2535 kg; mazākais svars jaunajam Range Rover Sport ar jaunu četrcilindru benzīna dzinēju būs mazāks par 2000 kg – vairāk nekā 500 kg svara samazinājums.
* Salīdzinot līdzvērtīgus modeļus ar V6 dīzeļdzinēju, jaunā Range Rover Sport svars ir no 2115 kg salīdzinājumā ar 2535 kg, tātad samazināts par 420 kg.