Konkurss "Latvijas Gada auto 2014" iepazīstina ar konkursā pieteikto jaunās paaudzes krosoveru "Chevrolet Trax".
"Chevrolet" mārketinga speciālisti ir izskaitļojuši mazā krosovera mērķauditoriju. To pamatā veido jauni cilvēki vecumā no 25 līdz 35 gadiem, kas dzīvo lielās pilsētās, strādā par vidēja līmeņa vadītājiem, aizraujas ar modernām tehnoloģijām un stilīgām lietām.
Reklāma
Līdz šim kompaktākais sportiski utilitārais automobilis (SUV) "Chevrolet" ģimenē bija "Captiva". Taču arī "General Motors" kā lāci medus vilināja auto lietotāju sabiedrībā aizvien lielāku popularitāti iemantojošais mazo krosoveru jeb SUV-B segments, kā rezultātā tapa trīnīši – "Chevrolet Trax", "Opel Mokka" un "Buick Encore". Pēdējais gan mums nav aktuāls, jo paredzēts tikai Amerikas tirgum.
Automobiļi veidoti uz "GM Gamma II" platformas, kas līdz šim kalpojusi par pamatu "Chevrolet Aveo". "Trax" riteņu bāze ir par 30 mm garāka nekā "Aveo", bet virsbūve pastiepusies pat par 208 mm. "Trax" mēģina radīt dusmīgu, nedaudz agresīvu iespaidu. Mazais auto it kā sabozies un dusmīgi veras uz priekšu. Pateicoties slīpajai sānu logu līnijai, masīvajai purna daļai un priekšējā bufera zemajai plastmasas apakšlūpai (tā ir atņēmusi auto klīrensam gandrīz 4 cm), smaguma centrs šķiet vizuāli novirzīts tuvāk priekšējai asij.
Kā izrādās, neraugoties uz visai izteiktām vizuālām atšķirībām, virsbūves konstrukcija abiem dvīņiem "Chevrolet Trax" un "Opel Mokka" ir vienāda un pat durvis ir savstarpēji aizvietojamas.
Lai gan "Trax" apveltīts ar "džipisku" ārieni, par braukšanu neceļos nedomājiet! Tas diez vai spēs uzveikt nopietnāku bezceļu kā "Chevrolet Aveo". Taču mēs jau sākumā uzzīmējām teorētisko mērķa pircēja portretu. Proti, auto paredzēts galvenokārt braukšanai pilsētas apstākļos - no darba uz biroju, no biroja uz veikalu, no veikala uz sporta zāli utml. -, tādēļ tādām prozaiskām lietām kā klīrensam un maziem piebraukšanas un nobraukšanas leņķiem šeit nav nozīmes.
Salons
Interjers veidots, orientējoties uz jaunās paaudzes vadītājiem. Arhitektūra nedaudz atsauc atmiņā sedanu "Cruze", bet motorollera stila mērinstrumentu panelis pārņemts no "Aveo". Priekšējā paneļa centrā goda vietu ieņēmis "MyLink" multimediju sistēmas septiņcollīgais ekrāns. Par piederību globālajai "GM" ģimenei atgādina no "Opel" aizlienētā trīsspieķu stūre. Jau pierasts, ka šādas cenas/kvalitātes kategorijas mašīnas salona paneļu apdarei izmantota vienkārša plastmasa, taču ir zināma māksla ar "soft-look" faktūras palīdzību noslēpt lētumu un jāatzīst, ka "Trax" veidotājiem tas diezgan veiksmīgi izdevies.
Garumā un platumā "Chevrolet Trax" ir mazāks par vidēju golfa klases hečbeku, taču, pateicoties augstajai jumta līnijai (1674 mm) un platajām durvīm, automobiļa priekšējos sēdekļos ir viegli iesēsties un ērti iekārtoties. Vadītāja vieta ir vienkārša un bez sevišķām pretenzijām. Sēdeklis šķiet tāds parasts – plakans, ar diezgan formālu sānu noturību.
Lai gan šādu auto visbiežāk izvēlas ļaudis, kas lielāko ceļa daļu mēros vienatnē vai divatā, tomēr "Trax" salonā ir arī visnotaļ funkcionāla aizmugurējo sēdekļu rinda. Divi pasažieri otrajā rindā var iekārtoties ērti, kā arī pietiekami daudz vietas kājām.
Plašas salona transformācijas iespējas. Kā liecina ražotāja informācija, "Trax" paredzētas astoņas dažādas sēdekļu izvietojuma konfigurācijas. Aizmugurējais sēdeklis ir dalīts proporcijā 40:60. Katrai daļai ir atsevišķi nolokāma atzveltne. Iespējams nolaist horizontālā stāvoklī arī priekšējā pasažiera sēdekļa atzveltni, kā rezultātā salonā var ievietot līdz 2,3 m garus priekšmetus. Bagāžas nodalījuma tilpumu no sākotnējiem 356 litriem maksimālajā variantā var palielināt pat trīskārt.
Gaitā
Tehniskajā specifikācijā apsolītie 130 ZS sola "Trax" aizraujošu raksturu, taču 1,7-litrīgais dīzelis strādā smagnēji un salīdzinoši skaļi. Motors paātrina auto bez īpaša entuziasma, bet pietiekoši, lai iekļautos nevienmērīgajā pilsētas satiksmes straumē.
Automātiskā pārnesumkārba (pieejama tikai versijai ar dīzeļdzinēju un priekšējo riteņu piedziņu) paredzēta mierīgam braukšanas režīmam. Tai ir arī manuālais režīms, taču pārnesumu slēgšanas taustiņš novietots salīdzinoši neērti - selektora roktura kreisajā sānā.
"Trax" uz ceļa turas stingri. Paaugstinātā virsbūve līkumos svārstās salīdzinoši nedaudz. Stūre ir viegla, vāji informatīva, taču ar ļoti konkrētu nulles stāvokli.
Arī mazajam krosoveram līdzīgi kā citiem "Chevrolet" brāļiem ir pamīksta piekare. "Trax" ir kompakti izmēri, taču tā manevrēšanu pilsētas ielu šaurībā sarežģītāku padara apgrūtinātā sānu un atpakaļskata redzamība.
+ Jauneklīgs, atraktīvs izskats
+ Plašs, ērti transformējams salons
– Priekšējā bufera uzlika samazina auto "klīrensu" par 4 cm
– Nepietiekoša skaņas izolācija dīzeļdegvielas dzinējiem
Konkursa "Latvijas Gada auto 2014" žūrijas komentāri.
Raimonds Zandovskis, Delfi auto redaktors: "Būtiskākā atšķirība starp "Chevrolet Trax" un "Opel Mokka" ir tā, ka pēdējam ir pieejamas plašākas papildus aprīkojuma iespējas. Ar "Trax" ir tieši tāpat kā ar "Mokka" - versijā ar dīzeļdzinēju tas ir pilnīgi cits auto, jo ir izteikti skaļš. Autoražotājs gan solījies šīs modifikācijas spēkratiem uzlabot skaņas izolāciju."
Boriss Sebjakins, Telegraf autožurnālists: "Jaunais kompaktais krosovers "Chevrolet Trax" ir sportisks, bet tajā pašā laikā ļoti ērts un praktisks auto. Lai arī "Trax" un "Mokka" ir dvīņi, tomēr to ārējais dizains stāsta atšķirīgus stāstus. "Opel" versijā tas ir vairāk sievišķīgs, bet "Chevrolet" gadījumā ir gluži pretēji, "Trax" ir skarbs, robusts dizains, kas vairāk raksturīgs lielo SUV segmentam. "Trax" ir ļoti laba aprīkojuma un cenas attiecība."
"Chevrolet" dīlera komentārs.
Aleksandrs Kosjakovs, SIA "TC motors" pārdošanas vadītājs: Pieteicām "Chevrolet Trax" konkursam "Latvijas Gada auto 2014", jo tas ir pavisam jauns modelis. Jaunais "Chevrolet Trax" ir mazais, piecvietīgais apvidus automobilis. Tas ir īpaši izstrādāts pilsētai un sniedz lielisku komfortu pasažieriem, daudz vietas bagāžai, kā arī lielisku izklaidi, savienojumā ar Jūsu mobilo tālruni. "Trax" iespaidīgās, sportiskās līnijas un platais, muskuļainais stāvs piesaista uzmanību gan uz ātrgaitas šosejas, gan šaurās pilsētas ieliņās.
Tehniskā informācija un cenas
"Chevrolet Trax" cena sākas no 15 108 eiro.
Benzīna dzinējs:
1.4 l turbo, 140 ZS, kombinētais degvielas patēriņš no 6,4 l/100 km, CO2 no 149 g/km
1.6 l, 115 ZS, kombinētais degvielas patēriņš no 6,5 l/100 km, CO2 no 153 g/km
Dīzeļdzinējs:
1.7 l, 130 ZS, kombinētais degvielas patēriņš no 4,5 l/100 km, CO2 no 120 g/km
Konkursā "Latvijas Gada auto 2014" pieteikti ir 28 jaunākie automobiļu modeļi no 19 autoražotāju zīmoliem: Mazda 6, Ford Kuga, Honda CR-V, Renault Clio, Renault Captur, Nissan Note, Nissan Juke Nismo, Škoda Octavia, Toyota Auris, Toyota Auris Touring Sports, Toyota RAV4, Toyota Corolla, Fiat Panda 4x4, Peugeot 2008, Peugeot 308, Kia Pro Cee`d, Hyundai Santa Fe, Jeep Grand Cherokee, Chevrolet Trax, Opel Mokka, Opel Adam, Opel Ampera, Volkswagen Golf Variant, Volkswagen Jetta Hybrid, Audi A3 Limousine, Subaru Forester, Lexus IS un Mitsubishi ASX.
Informatīvi atbalsta: Delfi, www.iAuto.lv, Latvijas Avīze, Tvnet, jauniauto.lv, Zebra, Tavs auto, Auto ziņas, Telegraf, garaza.lv, FHM, 10minutes.lv. Atbalsta: viesnīca Avalon Hotel, LAMB, KPMS & Partneri, NRJ, Linearis, Holography.lv, Baltic Pictures, V4 motors.
Vairāk par konkursu: www.gadaauto.lv